Enig, Abstinensens efter att få stöta och blöta HV71 men någon annan en min sambo har vart enorm.
Tack Dekman! Säkerligen ett extra tack ifrån min sambo
Satan som man längtat.
Stort tack Dekman.
De har ju börjat ta in en del publik på fotbollsmatcher i Danmark nu. Till exempel var det runt 8 000 pers på plats när Köpenhamn spelade häromdagen. Hur tror ni det blir i Sverige? När tillåts publik, i viss mån, igen? Publikfri premiär? Publikfri säsong?
Man tillåter just nu 500 per sektion i Danmark, vid utomhusidrott, från att man skulle ha 1 meter i alla riktningar stängt.
Har inte varit några våldsamma stigningar i coronafall efter detta heller.
Råkade titta på följande youtubeklipp. Sanny Lindström listade sina slutspelsrävar. Från 2.40 in så pratar han om Liv, Davidsson o Petrasek. Och deras oerhörda kravställning som han menar var oerhört viktigt för HVs framgångsera.
Extra skönt att Lias kom in nu som förstecenter med sin vinnarskalle! Behövs killar som driver laget. Men den rätt unika trion vi hade på storhetstiden med herrarna ovan, det var ju helt exceptionellt såklart. Svårslaget!
VIktigare än någonsin!
Köp säsongskort
Bli medlem
HV71 behöver stödet mer än någonsin!
Hur många säsongskort sålda ? Ser inte ut å bli publik i höst?
OCH hur ska säsongen rent praktiskt genomföras “säkert”. Om en spelare i ett lag konstateras positiv för Corona, skall hela laget isoleras i 14 dagar då? OCH vad händer med spelschemat då, osv?
Man får se lite nyktert på det, ett helt lag isoleras inte i 14 dagar men hela laget får nog glatt ta pcr test. I rådande situation tycker jag man får försöka tänka lite utanför boxen. Kör ett farmaravtal med Dalen en säsong så HV med snabba ryck kan få in en spelare som håller div 1 kvalitet som kan brunka i en 4e line i en match när någon spelare testas positiv på matchdagen exempelvis. Är bara fantasin som sätter gränser. Spelas det utan publik så är det säkert inte hela världen att flytta matcher om det behövs.
Folkhälsomyndigheten meddela idag att dom rekommenderar fortsatt hemarbete och att inte resa med kommunala färdmedel till och med 31/12 2020. Lär bli publiklöst till nyår åtminstone…
Tack o lov är väl HV en av klubbarna med bäst geografiskt läge? Tänk Luleå, som måste flyga nästan överallt i en tid med Coron= inga biljettintäkter och dessutom mindre reguljära avgångar, får chartra plan hela tiden? Måste svida i kassan…
Vem följer live-sändningen?
Ser kallt ut med tischa…
Inte viktigt för mig, men ändå lite speciellt med enbart svennebananer i laget.
Önerud och bröderna Sandberg kaptener enligt sändningen, lite överraskande att båda bröderna fick A, att en av dem skulle få var givet

Önerud och bröderna Sandberg kaptener enligt sändningen, lite överraskande att båda bröderna fick A, att en av dem skulle få var givet
Ja, det är lite förvånande, hoppas svampen växer med den uppgiften. Jag tvekar inte på att han har vinnarskallen för det uppdraget men han får gärna studsa tillbaka till nivån innan han drog till San Jose.
Nån som såg kedjeformationer?

Nån som såg kedjeformationer?
nope inga riktiga formationspel än
Utifrån tröjfärg och vissa övningar kan man ändå skönja embryon till formationer. Man kommer givetvis testa mycket framöver, men ändå…idag tyckte jag mig se följande:
Törngren, Lias, Wedin
Bergström, Fröberg, Forsberg
Nybeck, Holmström, Önerud
Sandberg, Sandberg, Kokkonen
Wennlund, Wikström

Utifrån tröjfärg och vissa övningar kan man ändå skönja embryon till formationer. Man kommer givetvis testa mycket framöver, men ändå…idag tyckte jag mig se följande:
Törngren, Lias, Wedin
Bergström, Fröberg, Forsberg
Nybeck, Holmström, Önerud
Sandberg, Sandberg, Kokboken
Wennlund, Wikström
hehehehehehhehe Kokboken!!! (innan ändring)
Fantastiskt, detta är ett perfekt smeknamn
Spännande kedjor.
Gillar att Törngren är bredvid Lias. Kommer Sandin tillbaka skulle jag vilja se att man fortsätter med succékedjan från ifjol med Törngren, Lias och Sandin. Och att man sätter in Wedin med Bergström och Fröberg, och så Forsberg med Holmström och Önerud.
Enda sorgliga är att HV-själen tynar bort allt mer. Har en känsla av att Önerud lär få en mindre roll i år. Att döma av din spaning Zico så är han inte en ledande spelare i år, initialt i alla fall.

Enda sorgliga är att HV-själen tynar bort allt mer. Har en känsla av att Önerud lär få en mindre roll i år. Att döma av din spaning Zico så är han inte en ledande spelare i år, initialt i alla fall.
Det är väl lite upp till honom oxå, studsar han tillbaka efter förra året som var aningen blekt, så tror jag nog han kommer bli en ledande spelare. Den vinnarskallen försvinner inte bara sådär. Årets lag har alla chanser att bli ett sådant där lag där olika kedjor driver laget under olika perioder av säsongen. Jag ser inga hinder för att en kedja som leds av Önnan skulle kunna vara drivande, givet att han hittar rätt omgivning och rätt feeling. Jag hoppas på detta.
Kanon att en ny säsong är på ingång och att de sände ispremiären!