Tråden om: HV71 (-2)

Är Stoa sjuk eller är det bara ett spel för galleriet, vet du det Zico?

Tror man gjort klar med Markus svensson, sen händer inget mer det är max

Om vi ser det ur exempelvis Ryan Lasch perspektiv.
Varför skulle han vara sugen på komma hit?
Om vi ska lyckas landa spelare av den digniteten så kommer vi få fläska upp bra med cash. Vi kommer behöva fläska upp ordentligt jävla mkt är min gissning.
Och frågan är om nuvarande ledning kommer lätta på lädret så mkt?

Skulle tro att han faktiskt varit sjuk. JP, som i stort sett dagligen rapporterar från träningarna, har skrivit att han deltagit i de 2-3 senaste träningarna, så han är nog på G.

Låter ju spontant för knäppt att man skulle träna sämre i HV än övriga lag? Rahm och Lillis tog ju guld 2017. Skulle dom lagt om träningen till det sämre. Varför?
Rahm var även ass i Växjö när dom tog guld.
Hon skulle plötsligt blivit blind och inte se att träningarna saknar fart och intensitet? Låter konstigt som fan om de skulle stämma känner åtninstone jag även om jag har hög tilltro till Zico.

Lädret tror jag faktiskt inte är problemet. Sten-Åke verkar villig att hosta upp det som krävs, om man ser till de senaste intervjuerna. Det stora problemet är väl att amatörerna som anställde Stoa utan att kontrollera hans status, ska hitta någon som “ska göra skillnad”. De trodde att Stoa som inte spelat hockey på 9 månader skulle göra skillnad, liksom :open_mouth: :confused: :astonished: !

Så det så otroligt uppenbart amatörmässiga hanterandet av Stoa-värvningen ger ju noll hopp om att dessa gösar ska kunna hitta något värt att satsa på, på marknaden. “Once bitten, twice as shy” som det heter…

Samtidigt så är det väl så att när man tappat drivet i laget, så tappar man det väl över hela linan? Det har väl smugit sig på, precis som förloramentaliteten som odlats under de senaste åren. Från ett år till ett annat kanske man ser skillnad, men när det sker gradvis och över ett antal år så blir det otroligt svårt att upptäcka och identifiera när man passerat den punkt då allt blir fel och korrupt, särskilt inifrån. Det sker ju inte över en natt. Jämför med att stoppa en groda i en kastrull med kallt vatten, ställa kastrullen på spisen och vrida på värmen. När hoppar grodan ut? I tid innan den plötsligt är kokt? Som sagt, mycket svårt att upptäcka sånt här när det sker gradvis och över tid. Särskilt när man har en felaktig, förskjuten, förvriden och förljugen självbild…

Kanske men om nu Zico förundras över dom usla träningarna märkligt ingen i ledningen gör samma reflektion. ALLA Kan inte vara blinda?
2017 då spelade vi höghastighetshockey. Det vi nu bevittnar är såååå sorgligt. Hade inte behövt bli såhär. Fyfan!

Vi har väldigt många dugliga allsvenska spelare i denna truppen. Vilka är SHL dugliga utöver Martinsson, didrik och kinnvall på backen samt Bergström, Filip sandberg, önerud, fröberg samt Wedin bland forwards. Har jag glömt ngn? Vi har två andra målvakter. Skrämmande…

Men vem i ”ledningen” är det du tänker dig ska kunna se ”det här”. Sten-Åke och styrelsen? Där ingen har hockeybakgrund? Agne? Som inte heller har hockeybakgrund? Johan o Johan som förvisso har hockeybakgrund, men som är de som är ytterst ansvariga för lagbyggets alla ingående delar och därmed skulle idiotförklara sitt eget verk? Eller vem?

Det uppenbara, men helt vansinnigt omöjligt svårt att förstå, svaret är ju naturligtvis Snöret. Han borde väl för fan veta vad som krävs? Eller? Han är ju för fan kämpa-kämpa-käääääää-ämpas’s urfader???

Davidssom borde kunna märka av om träningarna är påtagligt dåliga. Han har vunnit en del som bekant och varit i många bra upplagor och lag. Tror vi härinne ligger i lä jämfört med hans kunnande faktiskt.

F ö så kan jag inte släppa det här med Stoa-värvningen om det har skötts på ett så otroligt amatörmässigt sätt. Att man inte bara skickar honom till Concept på andra sidan gatan, för en grundlig fyskontroll är ju makalöst! Han ska ju inte ens få ett kontraktsförslag innan han genomgått en sådan kontroll!

Här har man sannerligen mycket att lära av fotbollen. Om det stämmer alltså. Vilket jag knappt kan tro. Eller ta till mig.

Ja det kan man tycka. Det kan man verkligen tycka.

Edit: Men detta kanske också är en stor del i problemen i HV. En otrolig övertro på Davidssons förmåga och kunskaper. Jag menar, det är ju ganska lätt för styrelsen, Agne, m fl, att gömma sig bakom att allt som sker ”godkänns” av klubbens störste genom tiderna, Mr HV, kaptenernas kapten, Johan Davidsson?

Så kan det vara. Det är inte första gången en företagsledning dragit skiten i diket för att de lyssnat på “experter” som de själv saknar kunskap för att syna.

Jag hade en arbetskamrat som hade doktorsexamen i matematik som trodde man kunde göra om järn till guld… han var kass på allt, apkass, riktigt jävla kass. Någon hade ju anställt honom som inte hade kompetens att syna…

Det är ju helt oförståeligt att Davidsson låter detta hända.

Om det här stämmer så är det ju liksom x antal anledningar till varför Hult och Davidsson måste gå nu.

För det första när det gäller hela soppan kring Stoa.

För det andra för att man låter Stoa-soppan påverka en så till den grad att man inte ens vågar chansa, när chansa är det enda man kan göra i ett sånt utsatt läge som HV befinner sig i.

För det tredje att man är så sjukt insnöade på att få in någon “som kan göra skillnad”. Vad som helst kan göra skillnad i dagens trupp. Visst saknar vi en Lasch och ett gäng Bergström till. Men hade Hult och Davidsson haft lite koll (jag tvivlar på att de har det, faktiskt) så hade de ju insett vid det här laget att den bredd de gick in med i säsongen inte håller. Om man nu inte hittar spetsen, satsa på att exempelvis höja tredjekedjan med nya spelare och gör er av med allsvenska spelare som Kokkonen och Christian Sandberg och det skulle kunna vara något som får laget att lyfta.

Du säger att saker kommer hända. Jag tror nyförvärv spelar mindre roll. Det viktiga nu är att entlediga Rahm imorgon söndag. Hult kan gå på måndag. Den senare har tidigare säsonger visat att han inte kan agera under säsong. Då har vi klarat oss för vi inte varit i ett lika utsatt läge. Direkt livsfarligt idag att ha en sån sportchef när vi är på väg mot ett ovisst kval.

En sista grej. Sten-Åke sa i söndagens intervju att styrelsen minsann har möte efter varje match för att gå igenom resultatet och läget i tabellen. Undrar verkligen hur surret gått de senaste veckorna, med tanke på att HV bara blivit sämre och sämre…

Davidsson är relativt opåverkad av situationen. Ser det nog mest som ett kneg, som det går lite trögt på just för tillfället.

Stoa närmar sig väl topp-10 över de sämsta värvningarna i HV:s historia. Kommer hit ur form och blir därefter skadad. För övrigt tror jag Rahm blir kvar till säsongens slut. Det finns ingen som vågar eller vill ta beslutet att kicka honom.

Davidsson kommer få ett toppjobb på kansliet. Han är nog bara glad att slippa jobbet som sportchef.

Man gjorde inte vo2 test på Stoa FAST att man vet att han inte spelat på länge. Amatör nivå