De ingår i mitt både oroväckande och spännande. Men jag antog de som quila hinta om måndag tisdag var rahm fått sparken, tror ej de har spelare på g in om man tolkar Hult rätt. Förstår han har tufft värva spelare
Det skulle ju vara helt jävla otroligt om det inte är spelare på väg in! Lag efter lag värvar spelare som bevisligen “gör skillnad” men Hult kan inte hitta någon, på “en svår marknad”? En marknad där det är lättare att hitta kvalitet än vad det har varit sedan KHL drog igång i princip.
Ja, det borde bli klart med en spelare minst denna vecka vad jag hört. Man ligger nära till med en back och en forward. Tror ”nygamla” spelaren som blir klar först trots allt är Mackan Svensson, men isf kan det bli fler presentationer redan innan torsdagens match för vi har några nygamla HV-killar under förhandlingar.
Tror ändå Svensson, Alnefeldt kan vara en bra SHL målvaktspar nästa år om vi är kvar. Lär vara ett reperationsår så man satsar nog inte på topp 4, som mest topp 6. Hade ju hoppats på Linus Söderström men han verkar inte gå så bra i Finland tyvärr om man tolkar eliteprospects. Hade hoppats han gjort bra och sen blev vår nya första målvakt, kan kanske bli aktuell som 1 av 2 målvakter i allsvenskan.
Känns bra med Lillis som HC. Det är alltid en stor risk att plocka in en helt ny HC som vill göra för stora förändringar direkt. I det läge HV befinner sig har man inte råd med allt för stora risker. Många anser säkert att man inte kan bli sämre. Men det kan man, många gånger då man byter tränare leder det ännu djupare ner i avgrunden. Många hävdar även att man behöver någon som sätter eld i baken på spelarna genom att skrika och ställa krav. Detta är en väldigt stukad grupp som tappat tron på sin egen förmåga. Knappast rätt läge att plocka in någon som skriker än mer på dem. Det leder också rätt ner i avgrunden om än snabbare. Det känns som Lillis är 100% på det när han säger att han behöver höja spelarnas självförtroende som det mest primära, lyckas det så minskar fel och panikbesluten på isen och spelet kommer med det.
Jag tror på att Lillis har exakt de egenskaperna som behövs just nu, sen skulle man nog behöva plocka in Thörna. Inte för hans spel på isen. Men för att han kommer sprida ett rejält lugn runt sig och kan plocka upp mycket medial uppmärksamhet som ger lite lugn och ro till övriga gruppen. Sen har han varit i den här typen av situationer förut.
Det är också läge att alla sluter upp bakom HV just nu så spelarna får det stöd de behöver. Situationen är prekär. Giljotinen får man ta fram efter säsongen.
Också stor eloge till Rahm som håller huvudet högt efter han fått sparken. Inget gnäll.
“nygamla” kan vara bra, kan också vara negativt. Hv är inte numer direkt kända för att få sina spelare att kämpa till 100%
Kommer det hem “hemvändare” som gjort sitt i de högre ligorna så krävs det verkligen “Rätt karaktär” (c) Hult för att dom ska ge sitt allt i Hv71 när dom troligen vet att chansen att få nya lukrativa kontrakt om man gör en kanonsäsong är låga.
Tror inte vi får behålla Hugo nästa säsong. Trodde inte vi skulle få behålla han denna men det kan vi nog tacka coronan för lite. Syracuse har gjort bra jobb med målvakter förr så Tampa ser nog gärna att han tar en eller två säsonger där innan han börjar öppna båsdörr bakom Vasy.
Linus Söderström lär har fått sig en törn i självförtroendet samt att han har varit borta ett tag.
Tror mycket väl han skulle må bra av att komma hem till den miljön han ändå stortrivdes i samt att Hv71 är bra på att ta hand om sina spelare vilket Linus verkar vara i behov av pga sin diagnos.
När jag lyssnar på Lillis i intervjun idag så tänker jag två saker:
20 matcher är inte mycket att fixa allt det som behöver fixas på. Sportcheferna ger inte laget särskilt stor chans, speciellt inte genom att de lyckades bränna ytterligare 10 omgångar på att vänta ännu mer på att agera. Och till på köpet har man inte värvat något än, trots att det är den vägen man valt att gå.
Jag hoppas verkligen att säsongen är slut om 20 matcher. Då har HV klarat sig. Men som jag ser det så bygger det på en dröm. Alltså ett mål utan plan att nå dit. Ungefär som hela HV71s organisation de senaste sex åren.
Både oroväckande och spännande…
[/quote]
No offense men aldrig sätt den signaturen tidigare. Idag får vi se om det är troll eller sanning
[/quote]
BMB nailade väl bla värvningen av Sandberg D.Ä. före det ens var på tapeten så helt ny i gamet är han väl inte
[/quote]
Ok gött, inget random troll med andra ord