Men med tanke på detta så kan man ju undra varför i helvete man tog in Stoa? Han är knappast en ledande spelare som driver sin kedja och visar vägen för sitt lag. En clutch scorer, visst, och det finns behov av poänggörare. Men en ledartyp? Knappast!
Va? Vad menar du? Jag vet väl alldeles för väl vad ni tycker? Vad är du ute efter? (jag frågar på samma sätt som du svarade farzan nyligen)
Jag vill veta vad Sanny kommer fram till och jag vill se det formulerat. Att ingen lyssnar på oss här på forumet är självklart, men om det kommer i skrift i de kanaler som ledningen ser och inser ALLA ser, ja då (jag är ledsen om jag förminskar er viktighet) kommer det troligen att påverka ledningen mycket mer än vad som skrivs här på forumet.
De enda som inte har fattat att det var kris för några månader sen är några fanatiska fans på fb samt Johan Hult och HVs styrelse. HV har väntat in i absurdum, man har haft full tilltro till spelarmaterial och tränare trots att spelet till 90 % sett ut som kattskit. Sanny skriver att han inte blir förvånad om HV värvar 4 nya spelare, jag undrar om ens det räcker, om de är lika dåligt scoutade som Stoa så spelar vi derby mot Troja nästa säsong.
Återigen så börjar felet redan vid Agne Bengtsson som senare går över till Hult!
Dessa två herrar måste bort från Hv71 till nästa säsong.
Sen man man börja bygga upp allt som är raserat sen de tog över. Hults s k vinnarskallar är inte mer än goa gubbar som kanske tjurar ihop under en padelmatch.
För mig är det givet att Davidson ska ta över och Mårts ska tjatas in som Agnes ersättare.
Om ingen av dessa vill så hade Niklas Lidström varit ett dröm att få in. Den gubben har ett kontaktnät
Ahh, ok. Då missuppfattade jag vad du menade och vad du var ute efter. Så ställer jag istället in mig i kören som vill att Sanny m fl ska outa HVs sportsliga lednings tillkortakommanden. Wennerholm skrev faktiskt en bra krönika, som jordfelsbrytaren länkade till.
Enligt en intervju med Sten-Åke Karlsson i Expressen, är HV redan igång med arbetet att kontraktera en assisterande tränare till Lillis. Man kan undra vad det betyder? Har man givit upp hoppet att Stefan Nyman kommer tillbaka?
Skall man börja det mödosamna jobbet med att återupprätta något lite av det förtroende man tappat och samtidigt försöka hitta sin förlorade själ, borde man börja morgondagen med ett telefonsamtal till Martin Thörnberg. Han kan definitivt bidra på isen, men framför allt är det en viktig symbolhandling.
Fråga inte om källa på denna, vänta och se bara.
HV kommer presentera en nygammal spelare i morgon eller tisdag. Jag frågade källan om det var Thörna, men han vågade inte säga något om det.
Det sätter oxå tveksamhetens stämpel på hur mycket det var Lillis förtjänst att det vände efter man kickat Lindbom. Han kanske bara levde på det som tidigare byggts upp tillsammans?
Det får man väl ta med en nypa salt men är det en nygammal spelare kan det bli WOW för att man lyckats få Tedenby på lån eller “jahapp” för att HPK kunde tänka sig att släppa Ikonen…
Hoppas verkligen inte det är Thörnberg.
Han har lirat med Dalen och har inte det tempo i kroppen som behövs.
Kommer han in så har ju Hult sålt sig till vargarna. Han kommer bli uppäten av alla belackare som var emot att inte förlänga med honom.
Visst att Thörnberg har en attityd och mentalitet vi saknar men det har jag med kan jag lova.
Thörnberg har gjort sitt på SHL nivå och vi måste gå vidare.
Hoppas mer på en som kommer in och verkligen gör skillnad. Borgman, Hjalmarsson, Tedenby och Pilut skulle vara den sorten som kan göra skillnad. Men kanske lutar mer åt Styrman som bara är utlånad från Luleå och de kanske vill ha SHL tempo på honom till slutspelet!
Vete fan om Tedenby är WOW. Visst, han kan bryta mönster men är han någon som kan hjälpa till att vända detta med alla hans solokörningar och pucktapp på fel ställen?
Det var mer ett exempel. Om vi tittar på kategorin nygamla spelare så skulle jag säga att Tedenby nog är en av de bättre vi kan lägga vantarna på.
Han spelare i ett lag som ligger sådär till i KHL som dessutom inte har den fetaste plånboken. Många som man skulle ranka som bättre än Tedenby är det inte realistiskt att vi får tag i antingen för att de inte vill tillbaks eller för att deras klubbar inte är öppna att släppa dem.
Sjukt häpnadsväckande om så vore fallet, att plocka tillbaka tränare och spelare man gjort sig av med och därmed fullständigt underkänna sitt egna agerande.
Ska man se situationen ur ett något positivt perspektiv, förutsatt att vi plockar in ett antal spelare snarast, reser oss från de döda och klarar SHL-kontraktet, går vi en intressant framtid till mötes. Med största sannolikhet sker en fullständig genomlysning till nästa säsong vilket lär mynna ut i ny(a) sportchef(er) och ny tränarkonstellation (ev. ny klubbdirektör). Vilken väg bör man välja? Ska de nya fortsatt ha tydlig anknytning till klubben, därigenom försöka bibehålla det lilla som finns kvar av HV-hockey, eller är det dags att rasera allt det gamla och försöka bygga en ny dynasti?