Några timmar har gått sen jag såg intervjun med Agne. Och jag är fortfarande förbannad.
För det första. Inte ett skit har hänt sen medlemsmötet den 16 december. Inställningen är densamma. Hult och Davidsson och tränaren som Hult inte råkat sparkat för tillfället har fullt förtroende. Agne litar fullt ut på att de ska vända på detta. Även fast han medger att han inte har koll på den “detaljplan” som de tydligen tagit fram kring sporten och hur skiten ska lösas.
Som Diabolics ovan påpekar så nämner han inte det faktum att vi med största sannolikhet kommer spela kval. Visst, det är sju omgångar kvar och det är väl klart man ska spela om det. Men för i… När Agne pratar om årets säsong och nästa är det som att man bara råkat hamna lite fel den här säsongen. Att konsekvenserna kan bli degradering, ja, det verkar verklighetsfrånvända Agne liksom fortfarande inte ha koll på.
Agne visar också prov på föreningens bristande hockeykompetens och oförmåga att göra vettiga analyser när han än en gång framhäver förra året som en framgång med argumentet: “Vi var bara två poäng från en andraplats”. Jag sa redan förra året att hur man än vrider och vänder på det så innebar förra säsongen ännu en missad målsättning.
Att försöka vända och vrida på resultaten till sin fördel, som i fallet HV, och prata om två poäng hit och dit är så urbota korkat. För att ta ett exempel: Hur jävla dumt skulle det inte vara om vi efter den här säsongen snackade om att det var ju trots allt rätt okej för vi slutade bara två poäng från ingenmansland? Det är slutplaceringen som räknas, ingenting annat, i synnerhet i en förening som påstår sig vilja hamna topp 4 varje år.
Sen det här med att järngänget som satt oss i skiten tagit in en “extern utredare”, en idrottsprofessor för att som jag förstår det kolla på underliggande siffror och intervjua några spelare. Är det ett skämt, eller?
Det här visar om något att det inte finns någon som helst kravställning eller intresse för sportsliga resultat hos styret i HV. Jag utgår från att den här utredningen kommer kosta pengar (fun fact. Såna utredningar lär ni inte ha råd med i allsvenskan). Jag tror vi är rätt många som kan göra en rimlig analys av läget och det helt gratis.
För bövelen. Det är bara att kolla på resultaten!!! 5, 9, 2, 8, 8, 5 och nu 13 eller 14. Utöver det 6 av 7 missade målsättningar.
Agne hoppas med utredningen få svar på vad de gör bra, och vad de gör dåligt. Fan, med de resultaten kan ni ju bara konstatera att det mesta ni gjort är dåligt – och tar vi in årets resultat i beräkningen, till och med jättedåligt!
Gemensamma nämnaren under de här åren är ett järngäng (Sten-Åke, Agne, Hult, Davidsson och Ekelund), som snackat om vikten av kontinuitet, samtidigt den enda kontinuitet de lyckats med är att behålla sig själva på samma positioner i alla år.
Det är hur vi än vrider och vänder på det dessa herrar som ska väck.
Att HV ens ska behöva “utreda” vad som är problemet visar som sagt på att de inte kunde bry sig mindre om resultat. Det visar att det inte finns någon ödmjukhet. Det visar att de verkligen tror att de är “rätt” personer att leda denna förening. De kanske dessutom inbillar sig att professorn ska peka på saker de gör bra, som de sen kan visa på årsmötet i tron om att de ska lugna medlemmarna.
Jag kommer inte att vara lugn. Jag kommer göra min röst hörd. Och jag kommer rösta mot Sten-Åke, och varje styrelse som ställer sig bakom nuvarande klubbordförande och sportslig ledning.