Tråden om: HV71 Dam

Man får väl säga att damlaget troligen drar stor (i underkant) nytta av att herrlaget också klarar sig kvar i SHL. Vi får hoppas att det blir lite mer rätsida på herrlaget inom kommande år, både sportsligt och ekonomiskt. Ganska uppenbart att både damlaget och juniorlagen följt med i den nedåtgående trenden som herrlaget satt sig i.

2 gillningar

Förlänger med huvudtränaren efter två raka kval. Tveksamt beslut. Eller?

Tror inte det är tränaren som varit problemet, spelartruppen har varit ALLDELES för svag. Vissa som knappt kunde åka skridskor ju.

2 gillningar

Man skulle ha ett lag fullt av Bobycks. Då hade det blivit åka av. Men kanske inte så mycket fysik.

2 gillningar

Gaah, varför får jag en känsla av att detta kan gälla Anton. Otäckt :see_no_evil_monkey:

I det här fallet tror jag att det är ett bra beslut :+1:

2 gillningar

Likaså jag. Thomas verkar vara omtyckt bland spelarna enligt det jag fått till mig/sett.

1 gillning

Tror också det är ett bra beslut. Man fick det verkligen att stämma sista delen av säsongen och i kvalet var det egentligen aldrig något snack, klasskillnaden mot LIF var stor.
Hoppas Thomas ges lite bättre förutsättningar nu framåt…

1 gillning

Jag hade chans att prata med Thomas under förra årets försäsong: en bra gubbe.
Kritisk, redan då, över hur föreningen skötte damverksamheten. Med rätta.

Så jag hoppas och tror att detta är rätt val. Sen att Agne lovat grejor… :see_no_evil_monkey:

2 gillningar

Noterar lite slött aka “på HV-vis” att Julia Shaunessy #5 aldrig kom med i truppen på hemsidan.

Lysande.

Men Blomman han väl inte med när alla var sjuka?

:wink:

6 gillningar

På tal om Shaunessy. Hon var rätt bra, kan en förlängning bli aktuellt? Hon fick väl bara kontrakt över säsongen som var?