Tråden om: HV71 Dam

HV:s damlag spelar idag sin första match i riksserien mot Munksund-Skuthamn.
Hoppas verkligen att man kan etablera sig och inte blir något stryklag.

Håller med! Jag bryr mig i ärlighetens namn inte speciellt mkt om damhockeyn men tycker det är fint att hv numer har ett damlag och att de spelar i högsta serien. Kul att även alla hockeytokiga tjejer i bygden kan få spela i HVs vackra färger :slight_smile:

HV71 Queens förlorade idag premiären utav Riksserien hemma mot Munksund-Skuthamns SK med 2-9.
Munksund-Skuthamns SK var det klart bättre laget och vann rättvist även om det blev lite “ketchup-effekt” i tredje perioden.
Sabina Eriksson gjorde en bra match i HV-målet och stod för 48 räddningar (HV71 förlorade skotten med 15-57).
HV71’s mål gjordes utav landslagsspelaren Maja Jakobsson och Johanna Johansson.

Matchrapport
[url]http://stats.swehockey.se/Game/Events/113689[/url]

Man skulle egentligen samla hela klacken på nån match och föra ett j*la väsen :slight_smile:

Vilken kanon idé!
Det bästa hade varit om man gör det den 6 oktober när HV71 möter LHC i Kinnarps Arena.
Det är den enda matchen som Queens kommer att spela i Kinnarps Arena. Alla andra hemmamatcher spelas i Prolympiahallen.
Dessutom så spelas matchen “direkt efter” matchen mellan HV71 och LHC (herrarna). Hur gött hade det inte varit att köra dubbelmatcher mot LHC på lördag? :slight_smile:

Btw, det blir även dubbelmatcher mot LHC på söndagen då både J18 och J20 spelar hemma mot LHC.

Försök sprida det till så många ni känner skulle vara grymt kul upplevelse med hela klacken som sjunger för fulla muggar och det skulle nog vara en riktigt grym upplevelse för tjejerna.

ni som vill,får väl ställa er där.Dock kommer ni inte bli många.Hylla dom som hyllas bör!

HV71 Queens förlorade tyvärr även dagens match hemma mot MODO Hockey med 2-3.
HV71 var rejält tillbaka tryckta hela matchen och förlorade skotten med hela 42-8. Men tack vare en storspelade målvakt (Sabina Eriksson) och en effektiv offensiv så lyckades HV71 nästan knippa en poäng. HV71’s mål gjordes utav nyförvärvet Johanna Johansson och Rebecca Lilja. Johanna har nu gjort två mål på två matcher.

Matchrapport
[url]http://stats.swehockey.se/Game/Events/113693[/url]

Såg nu att inträdet till dammatcherna kostar 50 kr. Frågan är hur många som är villiga att betala det.
Dock så skulle man ju kunna kolla med HV71 om de möjligtvis skulle kunna köra fri entré på den matchen,

Det handlar inte om att hylla, det handlar om att stödja de som spelar i HVs färger, oavsett om det är tjejer, j18 eller a-laget.

Fri entré. Ja det skulle väl kanske locka lite fler åskådare men på sikt så krävs det nog lite andra åtgärder för att väcka damhockey intresset lokalt. Kanske lite mer arrangemang kring matcherna.
Tyvärr igår så fick man pisk med 1-6 borta mot Leksand och just nu så spelar man mot Brynäs också på bortais. Tyvärr så står det 0-4 efter 1 period.
Tror tyvärr att vårt Queens får svårt att hålla sig kvar. Får rikta in sig på matcherna mot Segeltorp och Linköping.

Instämmer med Dekman. Strunt samma om det är tjejer eller småpojkar. Finns det ett guld att spela om vill jag se det hamna hos HV.

Alltså, det där tror du ju inte på själv ens. Ärligt talat, hur mycket skulle du bry dig om queens vann SM-guld?
Personligen tycker jag underhållningsvärdet är lika med noll, och nivån på riksserien är ju skrämmande dålig.
Att dessutom bli rånad på 50 kr för att se skiten, nej tack!

#21: Jag följer enbart herrlaget vad gäller tv-tittande och livematcher. Passade dock på att se HV Queens när de spelade mot Almtuna i Gränbyhallen i våras. Rebecka Lilja dominerade.

Mitt engagemang för HV Queens sträcker sig, med undantag för den där matchen, till text-tv. Däremot skulle jag inte banga, om jag hade möjligheten, att sluta upp i klacken (förutsatt det blev någon) i matchen mot Linköping.

Publikrekordet för damhockey ligger någonstans runt 1 700. Vore tämligen lätt att slå. Tror absolut inte det skadar föreningen om HV skulle se till att slå det där rekordet.

I min värld ska HV ligga i framkant vad det än gäller. Damhockey eller ej.

Queens publikrekord förra säsongen var väl inte ens 200 pers? Då är det långt till 1700…
En “klack” mot lhc skulle i slutändan förmodligen bestå av max 20 personer, för intresset är ärligt talat obefintligt.
Problemet med att ligga i framkant med ett damlag kostar mycket mer pengar än vad det genererar tillbaka i intäkter!

Man kan ju spontant undra om inte North Bank skulle kunna bidra med ngt här.
Rekordet på 1700 pers om det nu stämmer slås inte här i alla fall.
Men inte skulle det vara svårt att få ihop 500 pers om vi bara visade lite vilja och gnista?
Jag skulle i alla fall gå och se en match om det blev lite drag och inramning runt matchen.
Att stå och titta med 50 pers lockar inte speciellt mkt. :wink:

#21: Det där är ju lite som hönan och ägget. Satsar inte HV pengar på damlaget kanske det aldrig kommer att generera pengar?

I sak håller jag ändå med dig. Det är klart produkten måste vara attraktiv innan HV bestämmer sig för ösa in pengar i damverksamheten. Men samtidigt vill föreningen vara ledande i landet. I mina ögon skulle det därför inte se dumt ut om man tog storslam och vann allt som man ställde upp i. Från DM till riksserien och herrarnas SM.

Jag vet inte hur du tänker? Men jag vill i alla fall att varje lag som spelar med HV-loggan på bröstet ska ta hem alla poäng, aldrig förlora en match osv.

Huruvida man får in 2000 besökare på en damhockeymatch handlar ju om en inställningsfråga från oss fans, bygden och föreningen. Slår HV på stort och går ut med budskapet att rekordet ska slås både tror och hoppas jag att det är många som sluter upp.

mrcadaza:
Vad skulle NBS bidra med tycker du?
Visa lite vilja och gnista skriver du, problemet är ju att det inte finns för damlaget.
Det kan man ju tycka vad man vill om, men intresset är obefintligt från både supporters och media.

lejacques:
Återigen allt handlar om intresse! Och det lär inte blir större så länge spelet faktiskt är pissdåligt.
J-18 och J-20 har ju ett enormt mycket större underhållningsvärde.
Visst ska alla HV-lag vinna, men ärligt talat hur många kan ärligt säga att de faktiskt bryr sig om queens vinner eller förlorar?

Ni gnäller alltså på att betala 50 kr… Säsongskort kostar 200! Räknar med att ni är snåla Smålänningar

Samtidigt drar ni upp J18 och J20, där är det gratis entré och fan så mycket mer underhållande hockeyn än i elitserien, publiksiffran? Drygt 100-150 pers! Visa lite hjärta för klubben istället för att gnälla! Sen kan man inte “tvinga” folk att gå på hockey, de som vill och tycker det är intressant med Juniorhockey går på det, dom som tycker det är intressant med damhockey går på det men 50 spänn? Snälla… Bor ni på gatan? Är ju ingenting!

Jag svarar för mig här då. Kanske att en bred närvaro av klacken som på plats stöder laget riktigt rejält och uppmanar alla att komma, alltså sittplats publiken och alla andra. Kanske till matchen mot LHC även om det är kort varsel men ändå…Det är det jag menar med vilja och gnista.
Flertalet här har ju sagt att man brinner för allt som heter HV och så fort det handlar om Guld så gäller HV oavsett Alag, juniorlag eller damlaget.
Det är ju skillnad på herr och dam hockey och så kommer det för alltid att vara. Men anske för en match så går vi alla ihop och försöker ge järnet med ramsor och ståhej på matchen och ge vårt stöd. Jag är beredd och villig men jag tänker då inte stå där själv. Då lär min smabo undra vem i laget jag är intresserad utav :laughing: