Tråden om: HV71 Dam

Ojdå, här har något odlat könshår under dagen!
Syftade ju inte på att det var dyrt om du nu fattade det så! Däremot känns det lika värt som att spola ner en femtiolapp i toaletten…
Läste du ens vad jag skrev om juniorlagen eller har du bara grav dyslexi?
Nej jag bor inte på gatan, och pappa har inte betalat mitt säsongskort.

Haha… Pajas! Tänker inte ens ta denna diskussionen med dig då det troligtvis inte kommer mynna ut till något vettigt…

Men, se istället positivt på att vi har ett damlag i högsta serien! Ska HV utvecklas ännu mer inom svensk hockey gäller det väl att vara starka på alla plan? Eller har jag fel?

Btw… Pappa har inte betalat mitt säsongskort heller om det är de du är ute efter, han är borta sedan länge för mig…
Däremot fixar min morfar det som var med och bildade klubben…

Ha det gott!

Hur många här har kikat på en Queensmatch? Jag har det inte (inte J-18/J-20 heller för den delen). Tycker såklart att det är kul att de är uppe i högsta serien, men för mig räcker det (och blir över) med att kolla på A-lagets matcher. Jag ska inte påstå att jag är världens mest upptagna människa, men nog lägger jag nog hellre tiden på annat.

Cred till alla frivilliga som jobbar hårt för andras vinning!

På lördag så har alla chansen att se på HvQueens då man möter LHC efter det att HV71 spelat sin match mot LHC.
Dubbelmöte alltså kan man säga. Först herrar och sen damer.
Tycker faktiskt att det är lite svagt om man inte kan stanna kvar och heja på damerna när de nu kämpat sig upp i högsta serien.
Här har vi ju ett arrangemang som heter duga och borde passa alla eller ska man hem till lördagsgroggen? :laughing:

Vi har väl barer på Kinnarps eller? :smiley:

Jajamensan. Ses vi där mao?

Tyvärr har ingen sett matchen för ingen har kommenterat. 2-4 blev det i alla fall mot LHC och vi får hoppas på 2 segrar nu när man har hemmamatcher igen på spelprogrammet.

Jag var där… Inget vidare underhållningsvärde men fanns ett par spelare som stack ut bla Maja Jakobsson. Skulle gissa på att det var ca 2-300 personer på plats, iaf första perioden

Hehe. Ja första perioden var väl mest publik men allteftersom så vek folk av. Inget vidare drag men hyfsad spänning :wink: Ok inramning men kanske skulle matcherna ha varit de omvända. Damerna först och herrarna sedan.

såg 1a perioden, de var bättre än väntat men ändå ruskigt dåliga, kan ej kallas hockey de som de spelade. Men inte var de mer än 100a i 1a perioden?

Dags att ta bort fåniga regler som damhockeyn har, som t.ex att man inte får tacklas. Så länge man i reglerna behandlar tjejerna som sköra varelser som inte tål fysiskt spel så kommer damhockeyn aldrig utvecklas eller bli kul att kolla på.

Tyvärrr är det inget som ligger hos Svenska Ishockeyförbundet utan den internationella regeln (USA och Kanada har beslutat om den). Jag vet om många tjejer som spelar som gärna ser att den avskaffas, men tydligen är det inget som verkar kunna ändras på.

Jag följde den här tråden redan innan matchen och jag tycker att det är bra att det finns de som faktiskt stöttar föreningen och inte bara A-laget. Nu blev det ju inte mer än 89 pers enligt swehockey, men kanske framöver kan det bli något. Nästa match mot LHC kommer ju spelas i Prolympiahallen tyvärr.

För övrigt kan sägas att LHC saknade 7-8 spelare i matchen mot Queens. Bland annat Jenni Asserholt och Kim Martin från Damkronorna.

Vadå tyvärr i Prolympiahallen? Det ser väl bättre ut med 89 pers i en hall som tar 500, än en som tar 7000?
Känns ju löjligt att spela i KA bara för sakens skull när man inte har mer publik!

Det blir ju lite svårt att försöka sig på ännu ett publikrekord om man inte kan vara i en hall som tar mer än 500 med tanke på att Munksund har runt 1700 i dagsläget.

Kanske dags att vakna upp i verkligheten! Om man en lördagskväll direkt efter HV spelat inte får ihop mer än 89 pers, är det då rimligt att sikta på 1700 nästa gång? Det går ju inte blunda för hur dåligt intresset är.

Det beror väl lite på hur mycket man trycker från föreningens sida om att man SKA slå rekordet med hjälp av publiken som brukar gå på A-lagets matcher.

Håller med Shadow. Nu kanske jag har missat något (rätta mig gärna om jag har fel), men inte var det väl tal inför matchen om att slå elitserierekord?

I sådana fall tycker jag det är dåligt skött av föreningen. Tror som sagt att det handlar om en inställningsfråga. Skulle herrarna till exempel stötta ett eventuellt rekordförsök (i reklam, gå själva (kanske lite autografskrivning på det), m.m.) tror jag mycket väl att det skulle kunna bidra med x antal 100 till på läktaren.
Lägg till våra undomslag, tjejer och killar, så har vi 100 till.

Sedan är det generalfel att lägga matchen efter herrarnas. Grejen med 16-matcherna är ju att man har hela lördagskvällen framför sig. Vem vill då stanna kvar för ytterligare en match?

Kanske borde man ha lagt en match i samband med ET nu i oktober?

89 pers eller ej. Men 1700 är så sjukt lite när man tänker efter. Det borde gå. Om inte för damernas skull, så gör det för föreningen.

Återigen, ni väljer ju att blunda för problemet!
Håller helt med om att 1700 pers inte är mycket i sig. men hade man 89 pers sist, då är det jävligt mycket procentuellt sett!

Jag är medveten om att intresset för Queens är skylågt (89 pers talar sitt tydliga språk). Jag menar att HV som förening borde kunna få de egna supportrarna att intressera sig för att slå ett rekord.
Det är ju liksom straffspark, öppet mål, för den klubb som nu visar lite jävlar anamma och väljer att sparka in bollen.

En rekordsatsning skulle inte behöva innebära särskilt dyra utgifter för HV med tanke på vad det i sin tur ger föreningen.
HV får ett rekord, ett bevis på att de är Sveriges ledande hockeyförening (oavsett vad det gäller). Queens får publicitet och förhoppningsvis även ett ökat intresse kring sin verksamhet.

Win-Win.

Modo var de första till att få till en publikmatch. Efter matchen mellan Modo och Södertälje (tror jag det var) stannade 800 kvar för att se damerna spela.
LHC försökte med en match mot Ormsta för två år sedan direkt efter en herrmatch, vilket inte resulterade i mer än 230.
Nästa försök Brynäs förra säsongen mot LHC. De kom inte upp i mer än 600.
LHC var de som slog Modos rekord med knappt 100 pers (knappt 900 mao).
I slutspelet i våras hade Munksund fått ut budskapet (och kanske fanns det inte mer att göra i Piteå) och dragit in 1700 till sin semifinal mot Brynäs.