Tråden om: HV71 Dam

Det är ingen som per automatik brinner för dem, eller något. Man får bygga sin relation över tid. Just nu finns inte engagemanget eller tiden till för att driva damsidan lika mycket som herrsidan, det är verkligheten. Men, det kan naturligtvis förändras ju mer liv det blir i den delen av föreningen.

2 gillningar

Skulle man börja i positiv bemärkelse på herrsidan i höst, men två veckor isch av tillräckliga poäng som gör att man undviker absoluta botten. Ja det kan vara en dörröppnare för hela föreningen.

1 gillning

Sanny Lindström säger att sportchefen på damsidan har blivit sjukskriven och att kanske Liljander är inne och hjälper där istället.

En till sjukskrivning.

Vad händer i Hv71?

Trodde det började se ljusare ut nu.

Var läser du detta förresten?

En sjukskrivningen behöver verkligen inte ha koppling till arbetet inom HV, utan kan grunda sig i en nästan oändlig mängd orsaker.

Väldigt snabb på slutsats.

7 gillningar

Givetvis är det så, men hur ofta sjukskrivs tre ledande personer under några månaders period på en och samma arbetsplats?

Har fått ordentliga tillsägelser av @Diabolics att inte spekulera i saker utan källa, så för det bara vidare.

Självklart ska det inte vara så på en arbetsplats, men vi har inget som visar på att det skulle hänföra sig till arbetsplatsen.

Vi släpper detta tills vi vet mer helt enkelt.

Och jag backar också, det kom bara som en chock innan. Finns såklart många olika potentiella orsaker.

1 gillning

Fredrik Sandquist skriver på JP- chatten att han träffat damlagets sportchef Hanning i HG idag, till synes frisk och kry och på gott humör. Så det är lugnt.

7 gillningar

Gött att höra! Sanny som nämnde det i senaste TV4 podden, så vet inte var han hade hört detta.

Han är bara HV hatare, sen dagen Joensuu gjorde han tandlös.

5 gillningar

Vill för ordningens skull bara säga att jag har Joensuus klubba här hemma och det vara just den. :slight_smile: Jag vill iaf väldigt gärna tro det.

12 gillningar

Du menar att den har lite röd färg mitt på som vi kan luska ut var den kommer ifrån?? :wink: Hehe :smiley:

Jag tycker att Sanny och annan hockeymedia borde hålla sig till att diskutera hockey.

1 gillning

Nästa tjej på G?

Leksands Barbora Kapicakova.

Fångad i Insta bevakningen.

7 gillningar

47 poäng på 11 matcher :face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth:

5 gillningar

Spännande.
Gott om poäng förra säsongen alltså. Då ska man dock ha med sig att det skiljer sig MYCKET mellan högstaligan och näst högsta på damsidan. Men ändå, spännande!

1 gillning

Beverin lägger skridskorna på hyllan helt. Den var ju lite trist ändå.

1 gillning

2p på 93 matcher/ 5 säsonger i HV måste ju vara något form av rekord

1 gillning

Ja jag trodde nog att Beverin, sett till meriterna, skulle ta en avsevärt större både plats och roll den gångna säsongen. Jag tycker hon var mer eller mindre osynlig. Så det här beskedet kommer inte helt oväntat ändå.

Lycka till med​:woman_police_officer:utbildningen!

3 gillningar