Tråden om: HV71 Dam

Träna 3v3. Såg ju bedrövligt ut.

horribla beslut i 3v3.

Jag fick magsår.

1 gillning

Det var inte orättvist direkt, de fick typ 6 straffar eller 2 mot 1 , eller 2 mot 0. :slight_smile:

ja 3v3 va nog det absolut sämsta jag sett. Hur sjutton kan man bjuda på så mycket och skapa så lite.

1 gillning

Jaja, en poäng lyckades vi norpa. 3p på 2 matcher. Hoppas herrarna kan inleda på ett liknande sätt, poängmässigt.

4 gillningar

Nu ska vi vara snälla.
Det var nog en hel del sega ben och huvuden där ute på slutet.

1.5p per match är en inledning Le Fleur aldrig upplevt i en seriestart i högsta ligan!

6 gillningar

Vilken jätte hon är i målet.

Ok, hon är nog snäppet över snittet för damer kanske…:sweat_smile:

2 gillningar

1-1
Efter första mot träsko.
Bra så länge.

Dock skottunderläge 9-18. Det håller inte

Dam-matcherna är rätt vilsamt att titta på - lite lugnare tempo, lite mer schack över det hela . :slight_smile:

Gillar SDHL bättre än att kolla på mesta fotbollsmatcherna om det är hyfsat jämnt och HV är med , men inte lika som herrhockey:n förstås

Damhockeyn är lite som att kolla U15 rent tempomässigt. Men en sak som skiljer är att det är många fler situationer där spelare ramlar. Jag undrar vad det beror på egentligen.

1 gillning

Ras i andra :frowning:

Kewken.
FBK är bra mycket bättre på allt. Lite större med va?

Nu måste man få nästa mål , annars blir det omöjligt att vända detta.

Effektivt med folk framför mål

De är för dåliga. Bredden finns inte i tjej-hockeyn, avsaknad av konkurrens/tävlan i ung ålder.

Man blir så bra som omgivningen tillåter. Sen blir några lite bättre. Men finns inte bredden kommer aldrig spetsen.

1 gillning

Starten sv andra var bra. Där borde vi gjort nått mål

1 gillning

Time out-läge

Det där var fan ingen utvisning. Possuselt

o=i

Nej, nu byter jag snart kanal ett tag, känns inte som detta kommer gå att vända

En hel del A chanser som man behöver sätta.
Ojämna domare.
Sist utvisningen på HV är ju lite väl tam och kunde gått tatt nån åt andra hållet ett par gånger.