Tråden om HV71 (-1)

“– Jag hade ju egentligen tänkt spela i WHL men det har skjutits upp och vi vet inte riktigt alls vad som kommer att hända där. Så att vara här och träna, och kanske till och med spela, det är bara bra för mig. De jobbar bra med spelarutveckling här.
– Min agent känner några i HV71 och har kontakter i flera svenska klubbar men det här är helt klart ett av topplagen. Vi hörde av oss till dem och de sade att de vore glada att ha mig här så jag körde med det, följde med strömmen.
– Agenten känner folk i klubbar i flera olika länder men han tyckte att det vore bäst för mig att komma till Sverige. Om jag hade inte fått dispens för att spela i WHL även fast jag är ett år yngre den här säsongen så hade detta varit ett alternativ då också.”

15 september 2020 på Hockeysverige

1 gillning

Där han spelade stängde under covid tror jag det var, samtidigt som vi i Sverige körde med öppna spjäll!

Nån här som passar för jobbet? Kommersiell chef - hv71 - Jönköping stad - HV71 - Blocket Jobb :slight_smile:

1 gillning

Jag har en fundering. Det är många som gnäller om en för tunn centersida i år (jag inkluderad) och man undrar hur Nubben tänker. Finns det ingen kanal för att få svar på denna fråga? Ni kanske tycker att jag överdriver men jag vill på riktigt veta hur han tänker kring den saken. Mejlar man Freijd, Jnytt eller Nubben själv? De har ju inte direkt ett inslag med fansens frågor mig veterligen.

Eller ska jag bara dö med denna fråga i kroppen?

Folk här på forumet har mailat Nubben tidigare med diverse frågor. Han har ett starkt intresse för att inte hymla om diverse information, så dra iväg ett mail vettja - om du är nyfiken. Det värsta som kan hända är att det blir en “ingen kommentar”.

1 gillning

Här får ni en förhandstitt på min nya video, känns dumt att publicera den officiellt innan Borgström är klar… :sweat_smile:

17 gillningar

Älskar den! Bra musikval med :joy: Enda som saknas är lite sköna hits men kanske inte är lätt att hitta klipp på.

Jag håller med! Om någon har nåt bra klipp så får ni gärna skicka det till mig!

Magiskt bra video!

1 gillning

Grym video! När man ser denna förstår man ju varför Borgström fick smeknamnet “artisten”. Bra med klubban minst sagt, utmärkt lekkompis till AP20!

2 gillningar

Erittäin hyvä video :+1:
Jos haluat voittaa, palkkaa suomalaisia pelaajia!

1 gillning

Kiitos :smiley:

1 gillning

snygg touch med hv-märket i blåvitt! :ok_hand:

2 gillningar

3 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Tråden om #4 Emil Andrae

Intressant! Jag tyckte det var lite märkligt att hans fru börjat följa HV… :slight_smile:

6 gillningar

Varför sade du inte det? Det är ju silly!!!

till ämnet: grymt spännande!

5 gillningar

Krister Strand, det var som attans. Väldigt spännande.

2 gillningar

På något sätt andas detta positivism:

  1. Vi satsar på något. I detta fall en spelarutvecklare.
  2. Den person vi plockar in vet hur det är att vinna. Även om han inte kommer vara så hemskt nära matchningen av lagen så är det bra att ha en sån gubbe i organisationen. En person som jag tror kan sprida sin kravställning och kunskap till övriga, även om han är lite på sidan.
  3. Bollplank åt snöret. Jag tror snöret behöver massor av stöd i sin nya roll. Massor i kvalitet, inte i kvantitet. Dvs många att plocka in synpunkter ifrån. Med Krister Strand så blir det ytterligare en resurs.

Jag blir glad av detta. En frisk HV-fläkt till organisationen. Motlukt till Kent.

3 gillningar

Ingen aning om vad detta innebär och vad det kommer att ge. Men känns cooolt.

1 gillning

Tänkte för ett tag sedan att en sådan roll säkert passat hjalmarsson bra