Tråden om HV71 (-1)

Vi är alla gubbar eller gummor här, oavsett ålder. Välkommen.

Du kan bidra till detta forum med att skriva vad du tycker och tänker. Forumet blir inte bättre än de som bidrar till diskussionen. Allas åsikter är lika mycket värda, även om det ibland blir snett i hur opinionen ligger. Kul att du bidrar med både en stark historisk återblick och framtidsutsikt.

1 gillning

Så, hur ska vi nu lösa denna knuten? Jag förutsätter ju att Montén får lämna, och gissningsvis så står Lindbom i båset på tisdag. Sen då?
Shore ansluter, kommer det räcka? Troligtvis inte, styrelsen har väl mer eller mindre panik och ber Nubben försätta handla, ska vi gissa på en defensiv dyr backpjäs? (Nubben betalar givetvis överpris)
Lindbom i båset, Shore in + ny defensiv back, kommer det räcka för nytt kontrakt?

Sen går det väl bidra ekonomiskt också om man vill?

Är du den vansinniga gubben från tv? :sweat_smile::face_with_hand_over_mouth:

Oavsett, välkommen hit!

2 gillningar

Det finns två sätt:

  1. Man kan vara med och sponsra våra sittplatser. Men de är betalade för denna säsong.
  2. Det finns en tråd med länk i dit jag gärna ser att ni hellre lägger era pengar. Det är till för forskning kring celiaki, något min dotter har.

Jag tar i dagsläget inte emot några pengar själv. Hamnar jag i skiten ekonomiskt när någon stämmer mig för övertramp här på forumet, så kanske det ändras :slight_smile:

2 gillningar

Hmm, tänkte mer på denna: Årlig kostnad för forumet - Nr 21 av Diabolics

Ja, kolla inlägget precis ovanför det som den länken ger. Det är nummer 2 i min lista. ovan.

Man kan även ge pengar till @dekman som betalt alla år fram till sommaren 2022, om man känner för det.

Såg inte någon länk och hängde inte med på det om forskning…

Om du klickar på din länk om årlig kostnad, och sen scrollar upp ett par inlägg så ser du det Diabolics menar :slight_smile:

Jajo men läser man vidare nedanför så fanns sponsring till Dekman fortfarande kvar retroaktivt. Jag missade nog hur Diabolics ville ha det. Nu är jag med :+1:

1 gillning

Vet inte riktigt varför jag sitter på en lördagskväll och grejar med sånt här. Men var tvungen att ta fram lite fler diagram efter 12 spelade omgångar.

Under 2000-talet har 308 lag spelat i SHL. Om man jämför hur det sett ut för alla andra lag efter 12 spelade omgångar så ser det ut såhär för årets upplaga av HV:

  • Man ligger på plats 306 av 308 avseende räddningsprocent (84,5 procent av motståndarnas skott lyckas man stoppa).
  • Man ligger på plats 305 av 308 när det gäller insläppta mål per match (4,25 mål i snitt per match!!!)
  • Man ligger på plats 300 av 308 när det kommer till målskillnad, med -20.

Alla vet redan att det ser bedrövligt ut, men siffrorna visar det svart på vitt. Om man ser till defensiven så står det här laget hittills för ett av de största haverierna i SHL:s moderna historia.

Om inte något drastiskt händer de närmaste dagarna (t.ex. ett tränarbyte) kommer jag nog inte orka se en enda match till under den här säsongen. Underhållningsvärdet är så ofantligt lågt och då finns det betydligt vettigare saker att lägga sin tid på.

9 gillningar

Vi får se vad som händer. Bara man inte sätter Pelle G som ensam headcoach. Han riskerar att bli bränd för alltid.

Den snabba lösningen är ändå JL tills nåt bättre är klart.

3 gillningar

Finns ingen tränare i hela hockey-Sverige som vill/ vågar ha att göra med HV71. Vi får nog dras med något gammalt skit från vårat eget led som vanligt. Föreningen är så misshandlad och sönderskjuten så det finns inget att rädda.

Känner så med, VEM vill träna Hv71? Blivit laget som Gud glömde…

Ingen med ambitioner att göra tränarkarriär skulle ta i HV och det kan man ju förstå. Att Montén var huvudkandidaten till uppdraget är ju väldigt talande

2 gillningar

Lite mer statistik.

Alla dessa ihopklappningar, har det enbart med psyket att göra eller är HV utöver det också lite sämre tränade än andra lag? Det är rätt stor skillnad på första och tredje perioden och vi har ju inte orkat göra många (någon?) bra match över 60 min. Så det är ju en intressant tanke om hur vältränade spelarna är. Hoppas de i klubben verkligen försöker vända på varenda sten.

1 gillning

Laget är för dåligt. Spelarna är för dåliga. Den sämsta upplagan någonsin, förmodligen. Ett riktigt Nubben-verk.

1 gillning

Alltså har vi gjort en av de defensivt sett sämsta starterna av alla lag någonsin i elitserien?

Du fortsätter ditt mantra om allsvenskan. Jag har frågat förut, men utan svar. Så jag frågar igen:

Exakt VAD är det med allsvenskan som innebär en positiv omstart?

9 gillningar

Varför skullle det vara bra om inte mycket annat är bra?

Troligen samma kravställning där.

Skulle inte vara förvånad om vi är dåligt tränade, inte det minsta.

Finns säkert en bra (bort)förklaring a’la bra på hemmaplan typ.

1 gillning