Tråden om HV71 (-1)

Tydligt att man trycker på kravbild som varit i ropet, inte minst från AD. Förhoppningsvis blir detta bra, och att rekryteringen bygger på meriter. Kul!

6 gillningar

Det blåser storm, folk faller som furor. Nubben står stadigt kvar.

För det verkar uppenbarligen vara fel på nuvarande fystränare, Lindbom som klubbdirektör, spelare vars kontrakt brutits etc.

Ge bara Nubben x antal stödhjul så kommer resten lösa sig självt. Så tolkar i alla fall jag HV:s agerande för tillfället.

Med det sagt. Hoppas naturligtvis det blir bra med Melin som ny fystränare. Min poäng. Jag har svårt att se hur en fystränare, scout samt professor i ekonomi ska göra Nubben till en bättre sportchef.

17 gillningar

Efter att lyssnat på Melin så känns det ju bra.
Gillar det med kravbilden och att vi ska vara det bäst tränade laget i SHL vilket inte känns som vi är nu.

3 gillningar

Detta säger ju alla lag, alla år, alltid, inför varje säsong.
Verkligheten är ju sådan att alla inte lyckas med det. Så vad man säger bryr jag mig inte om.

Men, om Melin lyckas så blir ingen gladare än jag.

10 gillningar

Inaveln fortsätter. Har du bara sniffat på en puck i HG så är du garanterad anställning.

Om det blir bra? Det återstår att se…

1 gillning

Nu har Björn en egen tråd, så kan vi fortsätta diskussionen där:

De som tycker HV är en klubb för inbördes beundran får mer vatten på sin kvarn, men den som är bäst lämpad för uppgiften ska ju ha den, oavsett om personen heter Melin eller Salubrin…
Hoppas detta blir bra, och att den gode Melin får laget med sig.

5 gillningar

Problemet med allt snack om nepotism är att det inte riktigt går ihop med snacket om att man ska brinna för klubben tycker jag. Visst, det är skillnad på spelare och ledare där men i grund och botten föredrar jag folk med anknytning till HV så man vet att det finns ett klubbhjärta. Även om Johan Davidsson och Pelle Gustafsson t.ex kanske inte lyckats helt perfekt i sina ledarroller efter spelarkarriären kan man aldrig tvivla på deras klubbhjärta, och det finns något tryggt i det tycker jag.

1 gillning

Tyckte det lät bekant. Hoppas det stämmer bättre denna gången :wink:

“Kent vet vad som krävs för att bygga ett vinnande lag, säger Johan Lindbom, klubbdirektör i HV71.”

Källa: hv71.se (kent-norberg-ny-sportchef-i-hv71)

Låt oss lista hur det ser ut i HV, under Kent:

HC: HV-spelare
Ass1: HV-spelare (tröja i taket)
Ass2: HV-spelare (tröja i taket)

Fystränare: HV-spelare
Skills coach: HV-spelare
Ass SC: HV-spelare

Vaktmästare: HV-spelare (tröja i taket)

J20 ass coach: HV-spelare

Materialare: HV-spelare

Vad har jag glömt?
Vilka viktiga poster har inte en HV-spelare?

4 gillningar

Helt sjukt när man ser det sådär på pränt. Känns ju som det är ett symptom på hur de som leder föreningen jobbar. Alltså man kollar ungefär så långt näsan räcker när man rekryterar.

Ordförande har väl inte spelat så där ska ju någon in! Kanske Mats Trygg

2 gillningar

Nu valde jag att inte ta med styrelsen i detta. Då den sköter hela föreningen och mitt fokus var herrlaget. Fast jag fick in ismaskinisten ändå :grimacing:

2 gillningar

Å ena sidan förstår jag tankesättet; man tillsätter med personer som vet vad som krävs för att vinna, hur mycket arbete som behöver läggas ned, känner HV71 sedan tidigare och som själva haft en framgångsrik karriär.

Å andra sidan är vi olika och en framgångsrik HV-spelare behöver inte per automatik bli en framgångsrik HV-ledare, vilken post det än gäller.

Jag är av det tankesättet att man ska välja bästa möjliga person till lediga tjänster och om personen i fråga har en HV-koppling är det bara en bonus. Jag skiter fullständigt i om personen är gammal FBK- eller ZAIK-spelare, bara denne kommer in med kompetens som höjer vår klubb.

2 gillningar

Fast iallafall två av de posterna var väl före Kents tid? Persson blev ass-coach säsongen 2021/2022 och Ahl har väl varit materialare länge?
Det är sant att det ser ut så under Kent, men den meningen gör det tvetydigt och låter som att han haft en hand med i samtliga av de rekryteringarna.

Örnskog vet jag inte hur länge han varit i föreningen, men ja. De andra har ju tillsats under Kents tid i föreningen. Stort brett kontaktnät och allt det där. :person_shrugging:

Syftet var att titta på de som är i föreningen under Kents nivå, dvs under sportchefsnivån, vilket är den enda höga sportsliga position som har en person som inte är f.d. HV-spelare. Dvs, det har inget med vem som anställde dem.

Aah, jag förstår. Min hjärna läste “under Kent” till “under Kents tid”, alltså rekryteringar gjorda som han haft ett finger med i. Jag skyller på att min hjärnkapacitet krymper pga. stress varenda gång Kent nämns!

3 gillningar

fullt förståeligt

Bara det att man inte utannonserar tjänster via hemsidan visar vilket jäkla tunnelseende man har.
En halvdan mellanchef från ett någorlunda modernt företag skulle kunna lyfta HV 20 år fram i tiden jämfört med var de är idag.

2 gillningar

Man börjar ju undra om det är enbart Nubben som satt oss i skiten? Vilka fler spöken är det som vandrar i gångarna i Husqvarna Garden?

Alla dessa värvningar utav gamla legendarer, är det nubbens verk enbart?