Tråden om HV71 (-1)

Märkte att jag glömde säsongens snyggaste mål, klapp-klapp-målet i tröjhissningsmatchen mot Brynäs… Har därför finslipat videon lite grand, ta gärna en titt igen om ni vill :slight_smile:

8 gillningar

Snyggt! Ett gäng minnesvärda mål lyckades de ändå åstadkomma, även om man helst vill glömma det mesta av den gångna säsongen. :slight_smile:

1 gillning

Satans kung du är! Vilket avslut du fick till! :heart_eyes:

3 gillningar

Jag vet inte vilken tråd detta inlägget passar bäst i , men jag lägger det här. @Diabolics får flytta det om det passar bättre i någon annan tråd.
Det är väldigt kul att läsa alla de olika inlägg som har postats under forumets långa tid. Jag kan konstatera att man kan dela in skribenterna i två halvor. Dom som tycker att glaset är halvtomt och dom som tycker det är halvfullt. I den första gruppen är skalan från halvtomt till snustorrt. I den andra gruppen är skalan från halvfullt till att det svämmar över. Själv tillhör jag den senare gruppen och är oftast väldigt positiv. Det bottnar sig i att jag har följt denna förening och lag sedan starten 1971. Det innebär att jag har upplevt det mesta som kan hända med ett hockeylag. Uppflyttningar, nedflyttningar, ångestkval, lyckorus, sorg och glädje. Det som har gett mig mest glädje är ändå sammanhållningen och uppslutningen kring HV71. Jag blir glad och stolt när jag ser HV-supportrarna åka land och rike runt för att stödja laget i både med- och motgång, precis som jag gjorde för många år sedan. Jag blir även glad och stolt att se hur folk fyller arenan match efter match oavsett vilken serie man spelar i, eller vilken tabellplacering man har. Kort och gott så är jag glad och stolt över HV71 och dess supportrar.
Därför är det så roligt att läsa här inne på forumet. Det finns så många olika synpunkter på allt som har med HV71 att göra. Spelare, ledare, sportchefer och styrelsemedlemmar m.m. Åsikterna går ofta isär och diskussionerna går höga. Ibland går det överstyr och tonläget spårar ur. Då finns det bra moderatorer som styr upp det och ser till att nivån hålls. Till syvende och sist, oavsett om man tillhör den halvtomma, eller den halvfulla delen av skribenterna, är jag övertygad om att det är kärleken till HV71 som gör att det här forumet lever och frodas.
Ett stort tack till oss alla här inne och förhoppningar om en spännande silly och en lyckad kommande säsong för HV71!

31 gillningar

Mycket bra skrivet. Glädjen.

Alltid glädjen.

Ni som minns, ni minns :rofl:
Härliga tider. Minns ni historien bakom? I do :smile:

Ledtråd: ZAIK
dsc00144_1205856479_3324842

Jag är oftast halvfull :smiling_face_with_three_hearts:

3 gillningar

Lingon.

Var la Jämtin som sa det om honom under slutspelet? Denna Larsson skulle vara “tuff” men han va bara kass.

Så jäkla sant. Att se kinnarps… förlåt husqvarna garden vara fyllt till bredden i en match om att inte hamna på 13 plats gör en otroligt stolt. Den uppslutningen, tifon i sista matchen och borta-suportrarna som hörs mer än hemmaklacken i ett lag som gått kräftgång är nästan unikt i Sverige och i hockey-världen skulle jag vilja påstå.

Med det engagemanget så kommer det ändå alltid gå bra på lång sikt det är jag övertygad om. Går inte att förneka att det stundtals varit extremt tufft att vara HV supporter senaste åren och man hoppas på mer sportslig framgång men så är det att vara supporter och att älska ett lag ibland. Nu hoppas jag att vi kan få va med o leka med de stora pojkarna nästa säsong. Var ett tag sedan.

8 gillningar

HAHAHAA, lökars, vilket sop-gäng.
Inte nog med att vi har näst bäst publiksnitt i SHL på bortaplan, vi har bättre bortasnitt än lökars har hemma. Nu skall man i ärlighetens namn säga att lökars (och alla lag) har bättre bortasnitt än sitt eget hemmasnitt. De ligger alltså 1000 pers under sitt tak (5750) vilket är 82.7%.

3 gillningar

Kul ändå att HV är populärt och drar folk även på bortaplan :slight_smile:

2 gillningar

Med tanke på hur intervjun i HVTV startar så har de läst av var “landet ligger” :sweat_smile:

Det är ändå bra, tycker jag.

Sällan har “inget att hymla om”, varit mer passande :joy:

2 gillningar

Vi saknar ju en tränare? Stängde vi inte för fort?

1 gillning

Du har rätt i sak. Men ärligt, hur många är jätteintresserade av att diskutera vem som blir sista ass i en egen tråd? Det är ju HC som skall vara den viktiga biten. Om ni andra vill öppna den tråden igen, hojta. Vill många det så gör vis så, men jag tycker redan det spretar med massor av trådar, där det blir alldeles för mycket kors-diskusioner.

1 gillning

Enligt Mr Madhawk så spelar vi SHL-premiären 23/24 mot LHC

1 gillning

Skönt börja hemma. De va inte i går.

2 gillningar

12 utsålda matcher 22/23 och kommande säsong blir det fler. Enormt intresse redan nu. Stå inte utanför. Köp säsongskort nu!

http://www.säsongskort.se/

4 gillningar

Och vill man så kan man gå med i vår “klubb” här där vi stöttar forumet med våra säsongsplatser. Bra för dem som vill stötta HV, se en del matcher men kan tänka sig låna ut sin plats under ett antal matcher. För detta får man ta del av den rabatt vi har.

1 gillning