Tråden om HV71

Vilken tid är mötet?

18.00

Jag live-rapporterar

Grymt Diabolics. Finns nån livesändning också va? Eller är de bara för medlemmar?

Vore grymt! Tack!

Sorry. Verksamhetsberättelsen är precis godkänd. Eget kapital 56mkr. En ökning.

Nu revisorernas genomgång. Dvs inte mycket att rapportera so far. När det dyker upp saker som kanske inte är allmänt kända eller nya, då drar jag in ett par rader.

Revisorerna är nöjda, men det är ju givet. Annars hade vi inte haft ett möte idag.

En rolig detalj: Wilander inledde mötet med att tillsätta mötets ordförande och sekreterare. Lindbom valdes till mötets sekreterare varpå Wilander skrockade och uttalande en viss skepsis mot utkomsten :laughing:

Samma medlemsavgifter nästa år.

Verksamhetsplan 22/23

  1. dam och herrlag spelar för guld varje år

Hmm.

10 millar högre i personalkostnader jämfört med senast året i SHL, enligt budget. En liten ögonbrynshöjare.

22/23: 93 millar
21/22: ~73
20/21: ~83

Nu jävlar. En person opponerade mot Wilanders omval. Blev överkörd. Beslutet bedömdes tagits enhälligt. Jag är osäker på reglerna för detta.

Jodå, vilken annan förening än HV71 kan ta guld som nykomling? Det är bara vi som tar guld på så utmärkande vis… :smiley:

Tack för rapportering!

Utvecklade dem varför personalkostnader ökat så mycket?

Nej.

Hmm det lät märkligt?
Sa inte Nubben att målsättningen är att etablera sig i Shl i radion idag?

Wilander pratar nu sig varm om ödmjukhet.

Mer om det sedan.

Intressant, Jag ser emot utveckling på det :wink:

Känns ju lite naturligt att man får slanta upp när man kör mer eller mindre utan kontinuitet två säsonger i rad. Förra året låg vi avsevärt högre än konkurrenterna, i år kommer det också att kosta på. Ny i serien med ett nytt lag är inte enkelt. Kanske är det ödmjukhet, stor satsning och hård träning.

Tack för uppdateringarna Diabolics.
Hade hoppats på någon skön spelarpresentation, man är ju inte så lite sugen på att få en bekräftelse gällande Teden/André.

Jag “killgissar” på att det är mycket pandemi-relaterat. Det har ju inte behövs så mycket folk runt i kring med 50 personer på läktaren. Tror knappast allt är relaterat till spelartrupp Herrar.

Vad är egentligen skillnaden mellan en vanlig gissning och en “killgissning”? Förutom en längre stavning då förstås.

En gissning är man tydlig med att det är en gissning utan att ha belägg för de, en killgissning är typ samma sak men man säger de som man har full koll på de :stuck_out_tongue: