Tråden om HV71 (-1)

Tycker det är fler som borde ha mer av den varan.
Nu är snacket att vi inte är en vanlig nykomling och slutspelsplats hit och dit. Allt det där snacket gör mig “livrädd”.

Årsmötet 2022 i sin helhet.
youtube.com/watch?v=Xal1HfZdX-A

Ser schön Ward:en!

Vad är det som händer med HV71s damlag?

Katastrof.

Jag skäms, för jag satt på årsmötet och hade planerat att ställa lite frågor om detta, men gjorde inte det. Det kändes inte som om det var läge för djupare frågor, ty årsmötet var väldigt stressat och inte så inbjudande till samtal. Nu ångrar jag mig.

Skall maila Johan och höra. Något är fel.

Håller med kring damlaget. Ytterst alarmerande. Vore bra om man kunde vara transparenta kring detta, för som det är idag har vi inte i närheten av ett komplett lag, och många tongivande spelare har valt att lämna. Nu kanske det löser sig ändå, det finns väl lag i herrallsvenskan som inte kommit längre med sina trupper, men där finns å andra sidan ett helt annat utbud av spelare utan kontrakt eller som kan fylla på underifrån. vore bra om man kunde presentera lite nyförvärv nuockså för nu är det mest spelare som väljer att lämna.

Källa

Inga mer klappor enligt Lindbom.

Jag tycker beslutet är helt rätt från ett perspektiv av att det är en dålig form av reklam som inte längre behövs. Det är kasst för klimatet och att ta bort dem oxå underlättar för föreningen i form av mindre utläggning/städning, då det ändå var tveksam återbäring på insatsen. Historiskt har ju programbladen, som fanns förr i tiden, varit en bra “produkt” för att sprida reklam och lite info. Det har spelat ut sin rätt imo.

Dock är jag helt oförstående inför alla “äkta” fans som tror att man är bättre för att man inte använder klappor. Töntar.

Otroligt skönt. Hatar ljudet de gör.

Har vi hört något om det blir någon HVTV All Access inför denna säsongen?

Minns inte om det gjordes ifjol… någon som vet såhär på rak arm?

Tycker nog att denna siffra behöver komma upp ett snäpp. Vi gör mycket bra som förening, både före och efter Hult/Agne-eran, men medlemstalet har alltid varit förvånansvärt klent. Det finns liksom inte en tradition att var medlem. Jag var under stora delar av mitt liv inte medlem själv. Det var först när jag började härja på forumet som jag insåg att man bör vara medlem. Innan dess hade liksom inte frågan dykt upp i skallen.

Nu kan man dessutom äntligen bli livstidsmedlem. Har tidigare tjatat på Ange om detta så kul och se att det äntligen går nu för tiden. Har inte själv löst det än men ska ta o fixa det.

Jag hade tidigare skrivit att jag aldrig någonsin kommer bli medlem sålänge Hult sitter kvar. Samma dag som det blev officiellt att han lämnar så blev jag medlem för första gången.

Kimmo Kapanen, Timrås sportchef som verkar vara en skön typ, tippar HV som svenska mästare denna säsongen! I Hockeypulspodden med Adam Johansson så tippar han HV.
Rekommenderar verkligen att lyssna på denna podd där Adam intervjuar alla sportchefer i SHL, Nubben är ännu inte intervjuad, inte ute ännu.
Halvt seriöst visserligen men skojar om att Nubben har SHLs största spelarbudget att hantera. Svårt att mäta sådant då kostnader kan redovisas på olika sätt men verkar som om HV ligger ganska högt trots sex miljoner lägre bidrag från SHL än övriga lag.

Skall genast lägga in den i rotationen, tack för tipset!

Kan någon med Aftonbladet Plus skicka denna intervjun med Nubben till mig i DM?

aftonbladet.se/sportbladet/ … ingen-hv71

Jag hade också velat läsa!

Ja nån som har plus får gärna lägga ut.

Kan trösta er med att det inte står nåt vettigt där alls.

Det var väl väntat? Aftonsopan ligger mil efter sexpressen i dagens hockeytäckning.

Har Man en mupp som Tomas ros som huvudskrivbent som har noll egna idéer utan vänder sina tankar efter strömmen.

Jag är nyfiken på vad som du säger expressens analys, speciellt sanny och Johans genomgång av laget. Deras analyser brukar vara sakliga värda tankar. Tror årets hv är svåranalyserat då vi är ”nykomling” men än trupp som är väldigt stark men några frågetecken (backsidan och Miele klarar han 1 centerrollen under Tommy? Endast bygd på vad jag såg sist han var i SHL i Malmö då jag ej var imponerad men då användes han säkert fel också).