Tråden om HV71 (-1)

Fan vilken najs start på dagen. Tack för att du delar med dig! :white_heart: :yellow_heart: :blue_heart:

Tycker ändå om vad jag hör, både från @CharlieStarr och från Lindbom:

André utsedd till matchens lirare mot Tjeckien. Tre kronors bästa kedja ihop med Brännström. Vilken dröm att se de 2 ihop om vi håller oss kvar med en riktigt bra center, skulle kunna bli en av SHLs bästa kedjor!

1 gillning

Angående infon om HV:s spel så är det ju precis det vi sett o frågat om länge. Bra att man gör denna ändring. Sen håller jag väl inte med om att det i sammanhanget är små saker. Men kanske lite ödmjukt.

Här nere i Ängelholm U19 Swe-Fin har vi fått se två HV-poäng i andra. Mål Polin ass Fransson. Även Påhlsson är med. Innebär nu 2-2 inför tredje.

1 gillning

Är detta ovanligt att vi inte har några tillskott såhär nära stängning av fönstret?

Norberg är det sämsta som hänt föreningen. Mycket annat dåligt har skett men han är det sämsta.

2 gillningar

Dagens träning 1:

Det är fullt batteri. 3 målvakter, nio backar och femton forwards.

Maalahti således med på isen. Kommer spela med nr 12. Och hockeyfrilla!

6 gillningar

Hur upplevde du Maalahti? Går han in direkt på 6 backar?

:star_struck:

image

15? Är AP med?

Japp! Kör för fullt.

2 gillningar

Ungefär så. :joy:

1 gillning

Vilken lirare! Hoppas han går in och sätter tonen imorgon.

Han kommer att bli bra, men skulle gissa att han blir sjunde back i morgon.

Hur ser uppställningarna ut Zico?

Dagens träning 2:

Hjalmarsson klev av efter en stund när det blev mer kamp. Vesel var med lite längre, men tycktes ändå ta det försiktigt. Så här tränade man:

Ortio, Gunnarsson, Juniormålvakt

Martinsson, Kaski
LaLeggia, Sjöholm
Andrae, Billins
Torp, Maalahti

Maalahti tror jag är en bra värvning men startar troligen som sjunde back i morgon. Men sen…fan alltså, Martinsson imponerar inte ens på träning.

Miele, Shore, Petersson (verkar spikat)
Tedenby, Moelgaard, Lenc (verkar spikat)
Boedker, Matson/Nättinen, Forsberg (4 man om tre platser)
Hansson/Önerud, Vigneault, Lindbäck ( 4 man om tre platser)

Vesel och Hjalmarsson verkar inte klara för spel. I övrigt…“en angenäm uppgift” att sätta ihop tredje och fjärdelinen!?

16 gillningar

Tack för en bra rapport i vanlig ordning Zico!

Martinsson måste vara årets flopp, om han inte ens bryr sig på träning, vad ska han då spela match för. Skeppa iväg.

3 gillningar

Hoppas man ger Nättinen en chans där i tredje. Inte för att han imponerade stort innan sjukdom/skada. Men det känns inte som att Mattson kommer ta några kliv från nu fram till kval. Nättinen har i alla fall en teoretiskt större uppsida.
Och även om chansen finns att undvika kval så är jag av uppfattningen att det är det man skall förbereda sig för!

Du är guld värd Zico!