Tråden om HV71

Eftersom vi antagligen kommer gå in i nästa säsong med 90% av förra årets trupp har jag en viss oro för det mentala för gubbarna. Visst vi har ny ledarstab, nya kravställningar, nytt sätt att arbeta men efter det mentalt tuffa året för många av spelarna är det väldigt svårt att tro att de har släppt den säsongen( t ex bortaspöket med 2-24 i statisik).

Vad tror vi? Behöver vi en mental coach för vissa av gubbarna med förutsättningen att vi enbart får in 2,3 spelare till?

Jag hade gärna sett en mental coach i HV som hade jobbat en del med t ex Bränna, Teden & Sjöholm.

1 gillning

Tycker dt är väldig klokt med en mental coach och det hjälper grabbarna + tjejerna att ge rätt verktyg rent mentalt för att ta sig framåt vid t.ex tuffa matchförluster på rad eller andra grejer. Ge gubbarna + tjejerna rätta verktyg och förutsättningar att lyckas i sin liga

Ja särskilt tjejerna. Killarna hade ändå haft någon inne av och till som stöttade upp medan tjejerna fick söka stöd via det fackliga… Kändes lite orättvist. Tar man in nån till herrarna kan väl för fan damerna få ta del av dem med.

2 gillningar

Presenteras Laleggia idag vid 16??

ne
isåfall den 16

2 gillningar

Ingenting som har hört något om några rykten, vill ju gärna ha något till helgen.

Lägg till Foppa på den listan. Har gjort två säsonger med 26 poäng och sedan total kollaps i sina bästa år.

Förlåt om jag är i fel tråd men tyckte denna var rolig. Lite fredagshumor!

26 gillningar

Känns lite dött här nu på forumet , inga heta rykten eller livliga diskussioner.

Vad ser ni fram emot mest med kommande säsong? Något speciellt?

Någon spelare ni är extra sugna på att se vad den åstadkommer ?

Nya spelet med nya tränarna ?

Brynäs i shl?

Vad Melin har gjort med grabbarnas fysik?

Kommer tikka köra över Luleås finska nyförvärv ?

Roliga och intressanta frågor!
Jag ser nog mest fram emot att se hur Blomqvist och Abbot lyckas strukturera laget. Med backsidan vi har just nu känns det som att defensiven kommer bli bättre.
Måste ju säga att man är sugen på att se Alsing i hv tröjan men även Borgströms andrasäsong, André med en försäsong.

5 gillningar

Ser mest fram emot att få se ett Hv71 med en röd linje i spelet. Ett tecken på att tränarna fått fram ett spel som kanske lugnar nerverna nästa säsong.

Hoppas innerligt att vägen man valt nu med Abbott och AB är precis det Hv behöver och genomsyrar föreningen och bär vägen kommande säsonger.

3 gillningar

Håller med! Jag är nog också sugen på att se om Alsing kliver upp ännu ett snäpp. Borgström blommar ut och tikka får ut mycke mycke mer och kan bli vår 3de center kanske.

Är det något som jag är nyfiken på så är det hur grundspelet kommer se ut. Kommer vi ha bättre puckkontroll? Försvinner dumpandet?

Nyfiken på hela ”Vila med puck” grejen.

Av nyförvärven hittills vete tusan… men klart man kanske är lite nyfiken på WIN. Dom andra är lite slätstrukna imo…

Mest nyfiken på om Tikka och WIN kommer bli ett hatat radarpar bland dom andra lagen. Har förhoppningar på en riktigt jobbig kedja där.

3 gillningar

Håller med, mest nyfiken på hur vårt grundspel kommer att se ut. Förhoppningsvis får vi uppleva den där känslan av att vi för en gångs skull inte har hönsgård i egen zon… eller är det en önskedröm?

1 gillning

Föreningen i stort och grundspelet framgent är det som jag är mest nyfiken på. Sätter man det så kommer med förhoppning det andra på köpet så som att man får utväxling på sin målsättning och spelare gamla som nya.

1 gillning

Blomman har ju pratat mycket om att “hålla i puck” så jag tror inte vi kommer köra något dump n chase mer…på tiden

1 gillning

Kul att ni gillar den! :smiley:
(Det var jag som gjorde den :sweat_smile:)

15 gillningar

Ska bli intressant om Anton kan sätta ett spel som städar bort misstagen och gör att vi får ut mer av varje spelare. Det är ju det som måste till eftersom det mesta av laget kommer att bli kvar.

Jag som alltid lever på hoppet hoppas att vi får se att AP20 - Ny center - Borgström kommer att vara en av seriens absolut bästa kedjor. Ska bli intressant att följa, liksom Hugo Franssons utveckling.

Jag hoppas att Tikka fortsätter att spela som han gjorde i kvalserien och att domarna slutar ta matchstraff när att motståndarna inte har vett att skydda sig mot Tikka.

Men framförallt hoppas jag på stabilt försvarsspel, något mål här och där och en säsong där man slipper ha konstant ångest. Det räcker med det. Allt annat är bonus.

6 gillningar

Mycket klokt är redan sagt men jag tycker det viktigaste att få ihop ett lag med en tydlig och framgångsrik spelidé. Jag hoppas väldigt mycket på Blomqvist och att han tillsammans med Abbot kan sätta en nygammal kultur i HV71.

Vad gäller spelarmaterialet så behövs såklart en vass center och en offensiv back men vi hade ett mycket bättre lag än vad man fick ut på isen förra säsongen och att det inte gick bättre än det gjorde tillskriver jag en dålig kultur i föreningen och ett bristande ledarskap.

Jag är positivt lagd och tror på riktigt att man har något nytt och friskt på gång. Tycker man visat handlingskraft och att handlingarna pekar i en ny riktning. Till sist så är jag nöjd om man undviker kval, men håller såklart tummarna för mer. Det viktigaste är att man påbörjar resan mot att återigen bli en framgångsrik och attraktiv förening.

5 gillningar