Tråden om HV71

Fortsätter diskussionen från Tråden om HV71 (-1) - Nr 10094 av Yennefer.

Tidigare diskussioner:

Vad gjorde jag nu? :astonished:

6 gillningar

10000 inlägg. TIO TUSEN! wow, vi är bäst.

4 gillningar

Du vann. Grattis till inlägg 10 000 i tråden om HV71

14 gillningar

10 000 inlägg på mindre än två år, imponerande! Och detta är bara en av flera trådar som har tusentals inlägg. Bra tryck!

10 gillningar

Sveriges bästa forum :heart:

7 gillningar

Jo det tror jag säkert han kan. Bara inte på den nivån som krävs för elitlag. Bra deals gör man för att dealen är bra - inte för att något ska bli bättre. En bra deal är att få tag på 80 grillkorvar till samma pris som 5 jättetgoda korvar. Och det är toppen till barnkalas men katastrof vid finare middagsbjudning.

Det är så att säga själva “deal-drivet” som skapar problemen. Drivet utgår aldrig från kvalitet eller helhetsbilder. De två liter mjölken man köper nere i kiosken för 35 spänn är exakt lika bra till pannkakorna och man kan sedan lägga tid på annat. Så tänker inte dealmakern - han tänker: det är ju dyrt med de två litrarna. Om jag kör över hela staden och lägger ut 100 kronor får jag 10 liter mjölk. Det är ju så sjukt bättre deal. Sedan att bensinpengarna, den egna nedlagda arbetstiden och det faktum att häften av mjölken kommer hinna blir dålig - kan de inte förstå.

Alltså: OM det är dåligt med centrar så biter man inte i det sura äpplet och pyntar 350 papp i ett år för en lego-center. I stället lägger man 200 papp x 3 år på en finsk “Center” för det är … en mycket bättre deal. Nästan hälften så billig och agenten säger att det här i princip lika bra som en center och du får ett skitbra pris om du binder på tre år.

Nu är det fler HV71-trådar så jag inför en ny nomenklatur:

Nuvarande: Tråden om HV71
Näst äldst (2022-2024): Tråden om HV71 (-1)
äldst (2014-2022): Tråden om: HV71 (-2)

Jag har svårt för det här med alla trådar. De trasslar ihop sig.
Liksom letar efter tråden där “det händer”.
Kan vi inte ha en tråd om trådar?

2 gillningar

Ge oss något idag , tack !

Håller med, samtidigt som jag även tänker att det står still nu i väntan på att saker och ting ska bli klara.

Men vem vet HV kanske droppar något idag, mer en förhoppning än att vara realist :slight_smile:

Vore gott med något idag faktiskt!

Trevligt att se en HV bil idag från fönstret från sin arbetsplats i centrala Göteborg :smile:

Edit: inte helt 100, men tyckte jag kunde skymta Nubben i bilen :see_no_evil:

5 gillningar

Hämtar joey på flygplatsen

9 gillningar

Joey vore en våt dröm i första backpar med engsund :pray: måtte joey hamna hos oss

1 gillning

När man kollar statistiken på Joey verkar det bara vara i HV han öst in mål. Konstigt med det skottet. Dock stark poängspelare ändå.

1 gillning

Han kanske haft konkurrens som lagets offensiv back #1 i sina andra klubbar, hehehe… :melting_face:

Gällande Joey… rätta mig gärna om jag har fel men visst spelade han nästan uteslutande fw denna säsongen? Känns i min värld som helt fel sätt att spela honom då jag gärna ser honom som pucktransportör hellre än någon som ska jaga och checka.

Edit; Galet OT. Varning utfärdat till Andersson711 mvh Andersson711

3 gillningar

Lias har ju också setts i Göteborg vid tillfälle…

2 gillningar

Stakkestad som lånade en bil?