Tråden om HV71

Fortsätter diskussionen från Tråden om HV71 - Nr 10190 av spaawn.

Tidigare diskussioner:

woho. Heja HV

4 gillningar

Någon mer än jag som blir lite konfunderad av att lyssna på Vita Gula Blå detta avsnitt?

Man pratar mycket om att Blomman sagt en sak innan match och att det sedan blivit i princip tvärtom på match. De anledningar som tas upp i podden är att spelarna antingen inte förstår instruktionerna eller att de inte är tillräckligt hockeysmarta för att utföra det.

I min värld finns det betydligt fler potentiella förklaringar, inte minst när det kommer till hur dessa instruktioner kommuniceras till spelarna. Detta lyfts inte alls vilket jag tycker är lite märkligt.

Vad säger ni andra?

2 gillningar

Håller med!

Snarare att dom inte tror på det skulle jag säga.

De tror inte på att man ska markera folk framför mål?

Du menar att de inte tror att det kan vara hur något kommuniceras som gör att kommunikationen inte tas emot på det sätt som önskas?

Med handen på hjärtat måste jag få fråga vad ni tror!

finns det någon chans att vi vänder på det här?

själv förbereder jag mig för att söka upp en bra psykolog att få utskrivet anti-depp piller av..

1 gillning

Nej, jag tror helt ärligt inte att vi fixar detta med Anton. Om du hittar någon bra psykolog, hojta gärna. Vi kanske får mängdrabatt.

2 gillningar

Läser den här och funderar på om de sett alla matcherna, annat än lite highlights etc.
Samtliga i panelen sätter hoppet till de kommande fyra matcherna.
Jag må vara korkad, men jag ser inte det. Att det här laget helt plötsligt skulle börja vinna sargdueller, räkna rätt, inte tappa tredje gubbe, tåla hög press, gå på mål, ta snabba avslut osv osv.
Men de vet väl bättre de däringa äggsperterna.
Själv klurar jag på en “torska fem raka, ingen kaka….”

Jag tror fortfarande på en vändning. Vi är 5:a i ligan i Corsi, och har löjligt låg skotteffektivitet vilket borde höjas med tiden. Det som talar emot är svajigt målvaktsspel och boxplay.

3 gillningar

jag är absolut intresserad av ett samarbete!

2 gillningar

hoppas du har rätt!

1 gillning

Jag tycker inte målvaktsspelet varit särskilt svajigt. Tvärtom så har ju Lehtinen varit bland de bättre spelarna och Dicken gjorde inte bort sig mot Brynäs. De får ganska många frilägen och svåra situationer emot sig när försvarsspelet hackar så som det gör

2 gillningar

Målskyttet har inte varit bra , en annan sak som andra lag gör bra är att ordna skymning och få enkla mål på backskott och liknande …

När det gäller AB så kommer det vara dags att byta om inte resultaten vänder, därmed inte sagt att det kommer att hjälpa - det kan man inte vara säker på - det har hänt mer än en gång att alla trott att NU vänder det - det var DET som var problemet - nu vann vi två matcher och det har vänt , för att senare befinnas sig två steg bak istället, ännu värre sits ….

Ibland hjälper det, ibland hjälper det inte - men de som tror att det 100% är AB som är problemet och att de är 100% säkra på det - de tror jag misstar sig …

3 gillningar

I jps podd sa de att lehtinen släppt in 2.5 mål mer än förväntat. Det duger inte och kan vara skillnad mellan vinst och förlust.

1 gillning

Det tänkte jag med på, jag tror det är en kombination av otur, dåligt försvar och att Lehtinen varit ojämn - minns att han i 2 matcher i rad spikade igen helt kändes det som och sen plötsligt släppte han en rätt enkel (i båda)

Det har jag väldigt svårt att tro. Även om statistiken säger det så speglar det inte hur det faktiskt har sett ut. Ser man till de lägen han haft emot sig, och hur målet han släppt in skett, så tycker jag att han har gjort det okej. Inte jättebra men okej. Han har väl kanske 2-3 mål totalt som han borde tagit (vilken målvakt har inte det/gör inte mindre tavlor) men utöver det så har han stundtals räddat oss. Hjälpen han fått av försvaret har ju varit obefintligt då vi är otroligt jävla veka framför mål.

Jag brukar först kika på “Delta save” (förväntade v/s verkliga räddningar)
Där ligger Lehtinen långt ner. Av de målvakterna med 3-4 matcher, sist.
Så vi behöver nog få ordning på försvaret, sen ser vi om det var en bra värvning eller inte…
Själv har jag varit tveksam hela tiden.
Den som lever får se!

2 gillningar

Ifall Nick Shore lämnar LHC, är Shore en tänkbar center i HV??

1 gillning