En gång i tiden var HV exemplet andra föreningar såg upp till. Idag istället mardrömsexemplet med föråldrad arena, dålig kostnadskontroll och svaga sportsliga resultat.
Peter Popovic verkar vara arbetslös!
Lös Hans Särkijärvi från Visby-Roma!
Gör något! Abbot måste väl ha kontanter från andra sidan som kan komma hit och få in lite balls i grabbarna.
Säsongens första genomklappning.
Är det ett tecken på att laget inte tror på detta längre?
En före detta anställd, som inte kan släppa att bli kritiserad. Språket känns igen från intervjuer. Inte en gammal ungdomstränare.
Vi är ett ovanligt forum. ![]()
Hans Wallson eller Popovic är två som jag hellre ser än Blomman.
Popovic är väl ledig medans Walsson är ass i Norge men borde ju gå att lösa om man vill. Två som har erfarenhet i SHL!
Jag tror blomman måste få ihop gruppen göra nått trevligt ihop helt enkelt. Han kanske kan dela ut gafflar till laget så dom kan dela på ap20’s matlåda det kan ju va en mysig aktivitet ![]()
Jo men vill inte dra någon över en kam. Bevisen finns ju inte. Bara indicier ![]()
Ge oss mer!
Har till och med Freijd givit upp…inget på Social medier…brukar ändå komma ganska tätt inpå även vid förluster ![]()
Han blev kvar i Sundsvall, Nubben värvning.
När jag stod och borstade gaddarna så fick jag en tanke som troligtvis är helt galen men måste ändå ventilera.
Vi har en ny fystränare i Melin! Vi förlorar varje match i skott och skapar inget tryck och blir ofta tillbakatryckta i egen zon.
Kan det möjligtvis vara så att Melin inte va den stjärnfysttränaren vi trodde.
Är säkert inte så men min tanke va jag tvungen att dela med mig.
Inte helt otroligt men som jag förstått det har ju lagets fysiska status idag varit bättre än på flera år. Men jämfört med vad eller vilka vet nog ingen.
Vadå Hansson var ju så dålig att han inte ens var ombytt i kvalet mot Oskarshamn. Med andra ord. Hansson kan vi släppa till hockeyettan.
Haha. Ja Hansson var väl att ta i… Men precis som Sanny skriver. Vi måste dumpa spelare.
Tänkte också på det. Verkar lite lurigt!
Ledig betyder inte att man är intresserad av att ta hockey-Sveriges mest oroligaste/osäkraste jobb.
Vi måste ha spelare man man lita på i alla zoner.
Tedenby håller inte längre och det blir bara snurr
i sarghörnen. Har aldrig gjort varit en spelare att lita på i defensiven men som nu är i BP1!
Lindbäck må ha fart men det är det enda också.
Två spelare som tar plats före OSL som iofs inte varit något att hänga i granen men som ändå känns vassare i längden. Men en kille som Hugo P borde gå före dessa.
Vi har på tok för få spelare som lyfter andra och som har en hög lägsta nivå.
Nu säger jag emot mig själv när jag nämner OSL men han har ändå en uppsida jämfört med Teden och Lindbäck.
Tänk om vi hade fler av Lenc som ändå håller en jämn nivå och som sällan gör en dålig match.
Åfan! Klart att det inte är. Men man måste ju få drömma och komma med förslag.
Kanske är Johan F som får bära ansvaret över insatserna och fått sparken.
Tror inte man vill ha ett drev helt enkelt!
Jag brukar i mångt och mycket vara positivt och försöker hitta ljusglimtar men nu börjar energin för det att tryta.
Nu står man här igen på ruinens brant. Det är inte kris det är haveri deluxe. Det som skulle vara någon form av påbörjad omstart. Har istället blivit så långt ifrån det man kan komma, vi är inte nära. Vi är nära det som banderollerna från i våras vittnade om. För jag kan inte se, OM vi åker hur att det går att kopiera resan igen. Vi har ett betydligt sämre läge nu än i våras och då var det kris. Det här är något annat. Det är katastrof på allra högsta nivå.
Och det säger jag utifrån senaste dygnets deklaration av Tikkas lön och föreningens sätt att acceptera ett sådant. Vad sänder det för signaler? Är det att vårda föreningen och varumärket?
Nu står man också i en situation där det kanske kommer att medialt börja diskuteras ABs vara eller icke vara.
Lägg därtill CA som lämnar och man står egentligen utan SC.
Jag har ett par kvällsaktiviteter i HG med jobbet framöver, jag vill inte gå till HG. Det känns inte roligt att gå på Håå Vee här och nu,
Det jag ser i fram emot är att om vi hänger i och håller humöret uppe är att få ett par ölbärs med er forum medlemmar i HG. Jag väljer glädjen här.
![]()
![]()