Med det sagt hoppas vi nog alla på att det finns någon sorts okänd faktor som magiskt skulle förklara varför HV varit så kopiöst uselt trots fördelaktiga resurser de senaste fem åren.
Jag är till exempel för konspirationen att det ligger en Linköpingsvampyr begravd under Husqvarna Garden som suger musten ur alla.
Det är svårt, försöker få en större klarhet kring allt utan att försäga sig för mycket. Om admins vill ha underlag får de gärna skriva till mig så kan jag redovisa såklart.
Men helt klart en tystnadskultur som pågår där om det skulle säga dig något mer.
Tror tystnadskulturen också är ganska uppenbar. Utifrån kan ju alla se att det är något fel med laget. Trots det är alla EXTREMT lågmälda. Jag har varit inne på det tidigare, för det är så konstigt att ingen av vinnarskallarna i laget kokar över.
Jag förstår att du kan behöva vara försiktig på grund av ämnets natur.
Men något i mig börjar också känna att någon form av bomb behöver brisera för att laget ska få en chans att spela ordentligt.
Oavsett vad det är - ett spelar- eller ledarproblem -känns det dock som ett ledningsproblem. Vad det än är borde någon i ledningsfunktion tagit tag i det för minst ett halvår sedan.
Som du själv skriver är det ett ledningsproblem som resulterar i spelarnas agerande på is. Ett mycket invecklat och komplicerat fall detta och hoppas på ett sätt att det inte stämmer fullt ut men ändån gör jag de.
Tänk lite klassisk tråkig 1-3-1 hockey
Jag har själv varit i miljöer där ett dåligt beslut har lett till en dålig lösning som i sin tur lett till ytterligare dåliga beslut för att lösa ursprungsproblemen. Så givet HV:s historik med vilka typ av horribla beslut team Lindbom/Nübbs gjorde vad gäller spelare, så känns ex komplicerade kontrakt och löften till ledningspersoner som spökar och ytterligare komplicerats genom flera år inte det minsta överraskande.
Alla experter i Expressen dömmer ut hv chanser i ett kval. Jag håller med. Alla ser att hv spel inte fungerar, alla ser det men inte hv. Eller so bryr sig inte hv om spelet……
Det bådar ju verkligen inte gott att man i princip förlorade alla 6-poängsmatcherna mot lag i närheten i tabellen
Fördelar för HV kan bli att man kan vila upp spelare och toppa formen till kvalet samt att man har många spelare att tillgå - men jag tror ändå HV är underdog.
Det blir nog ganska olika matcher beroende på om det blir MODO eller Linköping.
Det enda som skulle kunna tala emot en tystnadskultur är att alla i ledande funktion tycker att alla de beslut de varit med om att fatta är bra.
Vilket i så fall skulle vara än värre än en tystnadskultur.
Klassisk pest eller kolera.
+1 000
Var Wennerholm med? Isånafall kan jag direkt avslöja att vi är klara föt SHL nästa säsong!
Kommer det smälla av någon sorts offentlig bomb/skandal/topplock i HV71 som konsekvens av att … ja men så här kan det ju inte hålla på längre …
- Innan ordinarie serie är slut.
- I samband med att säsongen är slut för HV
- Någon gång under sommaruppehållet
- Någon bitter intervju i JP om typ fem år
- Nej. Alla har full kontinuitet för varandra i föreningen.
Det gäller ju att de styrande och ledarna i en förening har lite fingertoppskänsla. Att viktiga beslut man tar faktiskt gör någon skillnad. Om vi kollar på vad våra bottenkonkurrenter gjort under säsongen när det kommer till tränarstaben så har det gett följande effekt.
HV förlänger med Blomqvist
Före: 1,25
Efter: 0,67
Modo förlänger med Karlin
Före: 0,69
Efter: 1,44
Linköping sparkar Östman
Före: 1,23
Efter: 1,33
Örebro sparkar Nyman
Före: 1,35
Efter: 1,60
HV tar in Nyman
Före: 1,12
Efter: 0,86
Modo tjänade på sin tränarförlängning, LHC blev bättre av att sparka sin huvudtränare och Örebro lyfte när de entledigade Nyman.
HV däremot. Efter förlängningen med Blomman har vårt poängsnitt rasat med nästan 50 procent. Och vi blev inte bättre av att ta in Nyman och ta bort Stillman. Tvärtom.
Fingertoppskänsla.
Edit. Ändrat procentsiffran efter tillrättavisning från Diabolics.
upupupupupuupp… nästsn 50%.
Jag skiter i om vi är sveriges i sämsta hockeylag och skämt. Matematiken skall inte lida. Nån jävla heder skall vi ha.
Redan när truppen sattes så insåg man var vi skulle. De va inget konstigt, alla som har sett några matcher i denna ligan VET att man bygger framgångsrika lag genom en stark ryggrad (centrar) och en stabil sista utpost (målvakt).
Så är det bara, det går inte ens att diskutera. Kan inte hitta exempel på en enda gång som ett lag klivit in med hopplösa centrar och dåliga målvakter och ändå rett ut det.
Jag va negativ men tänkte att ”vafan, nu kom Chris in. Han kommer se problemen”.
Jag hade fel. Nubben nubbade, Chris blundade och Liljander… ja. Han förlängde kontraktet med ligans i särklass sämsta coach.
Efter omg 20 stod det helt klart för mig att vi skulle kvala. Trodde fram till 15/2 att vi iaf skulle gå för det och hämta in någon nordamerikansk målvakt och center för att iaf ge detta en chans.
Klubben (Liljander) ville inte det tillräckligt mycket och nu är vi här. Vi kommer inte bara ramla ur, vi kommer förnedras och skrattas åt.
När vi ramlar ur denna gången kommer jag släppa allt som har med denna föreningen att göra. Jag är inte med på en till resa. Förra gången slet det så förbannat på min hälsa, det orkar jag inte en gång till om jag ska ha en fungerande vardag.
Det som retar mig är att vi gjort detta mot oss själva genom att välja vår valberedning och senare godkänna deras kandidater. En jävla tabbe som är vårdslös.
Skriv gärna vad du hört! Inget kan bli sämre i denna förening ändå. Och inget blir bättre av att vi sitter och hymlar här också.
Du kan ju lägga till nån slags brasklapp om hur troligt du anser ryktet är om du nu är orolig att folk skulle bli arga om det inte stämmer.
Det handlar mer om att det är ganska allvarligt och vill gärna försäkra mig innan jag uttalar mig precis om vad de är.
Gör gärna det för jag dör av nyfikenhet