jo, där var det en speciell sits. Ett lag som underpresterat under flera år, där folk inte lämnat, samt några lyckade ynglingar som fått tid att ta på sig SHL-kostymen på rätt sätt.
Abrahamsson rankade alla SHL lagens olika delar på AB idag.
Forwards, backar, tränare, målvaktspar
Vi blev totalt blev sämst i SHL tillsammans med Malmö.
Så kassa anser jag inte att vi är, men vår fw sida skrämmer nog inte många på pappret nej, men frågan är om vi har den näst sämsta FW uppställningen i hela SHL ? mja han tog nog i lite här.
Skulle personligen säga att vi har en riktigt oviss trupp totalt sätt.
Oprövad tränare på SHL nivå och framföraltl MÅÅÅÅNGA forwards som har potential att göra lyft, men inte säkert dom gör det, gör de lyft så har vi ganska bra forwards men gör dom inte det…
Kollar man endast på pappret så tycker jag absolut inte att vi är botten 4.
De kan ju egentligen bara utgå från det som varit. Inte om och men. Så utan stenkoll på övriga lag känns det ju inte orimligt att fjolårets kvallag, som är i stort sett detsamma denna säsong, hamnar så långt ner.
Tippade sist är perfekt. Då kan det bara bli bättre.
Man ska ha klart för sig att de sakerna vi börjar göra nu är saker som andra lag gjort länge. Jag tror dock att vi har en högre potential än de andra bottenkonkurenterna med något skickligare spelare över lag. Kan vi även matcha deras struktur, fysik och lagmoral, eller tom göra det bättre, så borde vi kunna lämna botten. Men ja den som lever får se.
Det beror ju mest på att Anton Blomqvist rankas sist av alla för att han är ett oprövat kort, lyfter han två tre plataer så gör hv det också.
I senaste HVTV all access snackar dom om “CMI” när det kommer till träning. Lyrenäs slog klubbrekord med 71 säger dom. Vet nån vad CMI är?
Vi är nog placerade där vi borde vara, sett till truppen.
Kvalplats är rimligt.
kolla i tråden om HVTV, tror det beskrevs där
Jag kan ju vara blind, men hittar inget om det. ![]()
Jag tror (kanske trodde om det är fel) att de sa CMJ och inte CMI, vilket är enligt videon. Hopp med raka ben.
Tack. Det skrevs lite om det i tråden “spaningar från träningar” såg jag nu när jag sökte på cmj i forumet
Nån mer som har problem att skaffa expressen + allt för att se försäsongsmatcherna?
Gör de via BonnierNews annars.
Jag löste det.
Alla rankingar av trupper, nyförvärv och liknande är ju så klart för att de jagar klick, men det här måste vara någon slags rekord.
Visst att man kan försöka ranka individuella lagdelar, men att sen slå ihop allt, utan någon som helst viktning, till en tabell blir ju bara blaj.
fel av mig, sorry
Vilken tid är matchen imorgon?
Just den biten tycker jag är vital. Tycker mig se att andra bottenkonkurrenter har just det där extra som HV saknade stora delar av säsongen i synnerhet på bortaplan. Däremot tog man sig samman när det som bäst behövdes i game 7.
18:30