En synnerligen osympatisk individ. Han personifierar det arroganta HV71, skulle man kunna säga.
En dryg sprätt som spänner röv i sin HV71-pullover.
Dock är han en bra säljare som gör mycket för att behålla sponsorerna.
En synnerligen osympatisk individ. Han personifierar det arroganta HV71, skulle man kunna säga.
En dryg sprätt som spänner röv i sin HV71-pullover.
Dock är han en bra säljare som gör mycket för att behålla sponsorerna.
Instämmer. Har surrat med han ngn gång. Aldrig mer. Surra ska ju vara behagligt och lättsamt. Men jag kände mig bara nervärderad.
Nylin däremot han är genuin. En kommersiell chef. Men inte mer.
Richard är väl den enda sympatiska i Hv. Finns nog en anledning till att han väljer att lämna. Fått många kloka svar från honom när man haft kontakt. Han har hållit med om allt men kan inget göra.
Nylin är genomtrevlig. Önskar honom all välgång. Han hade passat perfekt i en fungerande förening. Problemet för honom är att han har för lite koll på hockey som business och därför kan han inte bidra till att ändra läget. Jag tycker han gör helt rätt som lämnar. Och önskar lycka till!
Tror ändå att Richard kan mer hockey än ALI.
Absolut. Men det säger ju ingenting.
Förmodligen hat och hot att hon tittade på en regimtrogen…
Jag tänkte, när Björn Liljander anställdes, att det här kan nog bli bra. Men va fel jag hade. Den mannen lyckades, med hög svansföring, förstöra det som fanns kvar av HV71.
Han bröt kontrakt hej vilt, betalade stora pengar (sannolikt) för detta. Nobbade förlängning på ett antal riktigt dugliga spelare. Spelare som hade inneburit början på en bra kontinuitet. Istället tog han hit ett gäng spelare med bra underliggande statistik men som inte levererar på planen.
Av det som, enligt både styrelse och sportslig ledning, är viktigt för framgång över tid, nämligen kontinuitet, gjorde man sig av med bra kontinuitet. Kvar finns bara den dåliga varianten av kontinuitet, alltså Anton Blomqvist.
Allt prat om kontinuitet från HVs sida skorrar falskt.
Ok att sparka AB, men BL måste bli den förste att lämna skeppet, maken till dåligt lagbygge går inte att hitta.
Riktigt bra skrivet. Vi delar exakt samma tankar/känsla här!
Så länge Björn Liljander är en del av HV71 med något av avgörande karaktär att säga till om, så kommer HV vara en förening utan chans att ta avgörande kliv i rätt riktning. När man inte trodde att det kunde bli värre så kom Liljander in och bevisade att det kan det visst.
Precis som nämns så har han förstört allt av det lilla som fanns kvar. Och jag är helt övertygad om att han gjorde det fullt medvetet. Helt i enlighet med de politiska strömningarna som menar att för att kunna bygga nånting nytt så måste det gamla förgöras helt.
Det tråkiga i kråksången är att det har skett med vissas, som man trodde var hedersmän med HV71s bästa för blicken, goda minne. Men det finns uppenbarligen inga hedersmän i HV71 längre, oavsett om de är i tjänst eller sjukskrivna.
Instämmer! Det finns ingen plats för heder i AB71 med Björn som kapten. Aldrig har så få, förstört så mycket, för så många.
Det som gör Liljander/Blomman-gate värre än allt annat vi tidigare upplevt är att det görs av två män med otroligt hög svansföring utan någon som helst känsla eller koppling till föreningen och bygden.
Johan Hult hade helt enkelt inte förmågan. Men han älskar HV och mådde minst lika dåligt som oss supportrar när det gick skit.
Nubben var bara dålig och passé. En felrekrytering som många av oss fattade skulle gå south. Men han förstod värdet i egna spelare och försökte bygga en kärna med spelare som AP, Tedenby och Brännström.
I Liljander och Blommans fall finns inga ursäkter. De har med styrelsens godkännande medvetet urholkat allt det många med mig älskar med HV. Det är så uppenbart att de inte känner för HV. Hade de gjort det hade de för det första gjort det mesta helt annorlunda, och för det andra lämnat föreningen vid det här laget. De har som jag skrivit många gånger förr bara råkat hamna i HV och haft turen att få chefer som låter de fortsätta helt utan konsekvenser. Det skulle kunna vara vilken klubb som helst som de nu håller på att rasera. Det råkade bli HV. Och det är tyvärr så jäkla uppenbart att varje beslut de tar gör de för sig själva och sina egna egons skull. HV är sekundärt, om ens det.
På så kort tid.
Bra skrivet!! Men är det då inte ännu värre när vi har ett gäng i styrelsen som både har hjärta för klubben och är från bygden som helt sonika står och ser på när hela skiten rasar!? Samtliga i styrelsen måste ju vara totalt paralyserade av stundens allvar. Vad är detta för människor egentligen..?
Byggde BL sitt lag i Malmö på samma sätt som hos oss?
AB och BL är som de två högljudda och finniga killarna på Dakota som våldgästade festen när man var 15.
Man ville bara skrika: Vad fan gör ni här? Ut ur mitt hus! Gör något själva istället!
glöm inte rösta. Någon måste väl gjort något banan-värt?
Det sorgliga är att vi är körda vad som än händer framåt.
Scenario 1. Vi undviker kval= blomman hyllas som tränare och Björn hyllas för att han inte tog den enkla vägen utan var långsiktig. Båda är kvar.
Scenario 2. Vi vinner kvalet= blomman hyllas som tränare och Björn hyllas för att inte tog den enkla vägen utan var långsiktig. Båda är kvar.
Scenario 3. Vi förlorar kvalet= blomman möts med förståelse då det inte går att lyckas med så många skador plus att han har haft sex olika chefer. Björn hyllas för att han inte tog den enkla vägen utan var långsiktig. Båda blir kvar.
HV71’s U20 vann just mot Malmös U 20 med 3-2. Jag hade tänkt se på matchen men hann bara se några minuter, det var lite irriterande.