Tråden om HV71

Jag är så jävla lycklig!!!

1 gillning

Så, nu har vi fått vara glada och lättade i 15 min. Räcker så.

Ingen, INGEN ska glömma vad den här ledningen har gjort med HV och oss fans senaste säsongerna. Avgå alla ansvariga!

1 gillning

Precis. Sopa bort alla och sen kan han sätta sig på kvasten och flyga till Blåkulla och låta någon/några som kan ta över det här haveriet och kanske vända på detta.

1 gillning

S T Ä D A bort allt ont!

Ingen ansvarsfrihet ska beviljas på årsmötet. Mest en formalitet men nu behöver vi sätta stopp för eländet.

5 gillningar

För dåliga för SHL, för bra för allsvenskan. Kan vi lämna det facket snart?

Tips: värva en första och andracenter till nästa säsong

1 gillning

Många var HELT SÄKRA på att vi skulle åka ut.
Fanns INGENTING som tydde på något annat.
Hoppas ni har lärt er något av säsongsavslutningen.

5 gillningar

Finns på riktigt folk som ville ha en 5e fredagsmatch hemma. Kul med sådan. HV vinner den. Idag får dom bara inte in pucken. Säg att Leksand vunnit den och sen gör 3-3 i matchen och 7 avgörande väntar. HV åker ur då. Hemma. Då klagar samma människor.

Och Anton är bra, han gör bra saker, säger bra saker, spelidén sitter inte då han fått ärva ett lag och bygga ett helt nytt nu. Man behöver bygga en stomme här. In med några vassa namn så kommer Anton hitta rätt,

Är människan såhär dum? Varför tycker dom såhär? Är Anton rätt i HA också? När han inte får resultat med sig? Varför hamnar HV i kval igen?

Och i HA kan man börja om, rensa ut. Hur och vilka ska rensas ut? Vilka metoder ska användas? Är man beredd på att göra en insats? Kan man styrelse processen om det är så dom menar? Eller? Vad menar man med utrensning? Dom vill behålla Anton men inte åka ur SHL? Samtidigt är man beredd på att åka ur för att rensa ut? Jisses pantade människor.

Jag hör så mycket dumt runt om mig. Ologiska och icke rimliga resonemang. Folk tycker mycket men lyssnar inte på vad dom faktiskt säger.

Vad menar du?

Ja.

Att vi inte var sämst i SHL. Bara näst sämst.

Jippie!

4 gillningar

Jag håller med Anton. Det finns två förlorare ikväll. Men en förlorar mycket mer.

Så.

Det finns inget att lära av det här. Säsongen slutade inte i praktfiasko. ”Bara” fiasko.

Så? Vad vill du säga? ”Vad var det jag sa”? ”Man ska aldrig ge upp”? ”Det är inte över förrän det är över”?

HVs spel sög i fyra raka matcher. Hade man mött ett slutspelslag hade man förlorat i 4 raka med stora siffror. Det såg förjävlig ut. Men det så ännu sämre ut för Leksand.

Det som stod mellan lagen var egentligen en enda spelare: Felix Sandström. Han var exakt lika avgörande för att HV klarade sig kvar som Linus Söderström var för guldet 2017.

Det är vad jag tar med mig. Ingenting annat. För allt annat var precis som resten av säsongen. Undermåligt. Under. Måligt.

18 gillningar

Ja- han var etta, men Hugo P var grymt viktig också med alla mål ! Trodde inte nån av dessa skulle bli alls så viktiga ,två outsiders som steppade upp

(Borgman var bra med)

4 gillningar

En riktig fiaskosäsong är äntligen över.

Ikväll kan vi andas ut.

Imorgon behöver jobbet börja för att säkerställa att vi aldrig hamnar här igen.

9 gillningar

It’s ok, just sleep Leksand:

Ärligt så har vi inget att fira. Vi spöade ett otroligt trubbigt Leksand. Ifall vi inte kan göra stora förändringar så är det samma visa nästa år. Hoppas jag har fel, men troligtvis inte.

https://www.youtube.com/watch?v=QHUuG2Dcxnk&list=RDQHUuG2Dcxnk&start_radio=1

Förvånad över mig själv ikväll,

Bipolär deluxe:

-Ikväll torskar vi

-Jaha, visste väl det

-Tror på det ändå

-Ja, jag sa ju det

-Jaaaa,jaaaaa,jaaaa

..och 5 minuter senare en bitterhet.

Varför var vi här från början och VAD säger att vi inte är här nästa år.

Neggo?

Absolut, sorry…

1 gillning

Menade inte att vara präktig.
Säsongen har varit katastrofal.
Tyckte dock att de som för några veckor sedan skrev att de var helt säkra på att HV skulle ryka i fyra raka kan ta sig en funderare.
Vi visste att vi skulle möta ett lag som var ungefär lika dåligt som oss. Varför måla fan på väggen?

2 gillningar

Tvärtemot vad många kanske tror så trodde jag på seger. Inte för att HV är så fantastiska, utan för att Leksand verkligen inte är det.

Jag förstår inte varför vissa har varit så rädda för Leksand - med tanke på hur matcherna har sett ut.

Jag trodde Leksand skulle svepa HV när HV torskade mot FBK samtidigt som Leksand vann sin match. Men sen hände något som fick mig att tvivla.

HV vann sina två sista utan att egentligen ha något att spela för, medan Leksand förlora sina två sista stort, trots att de hade chansen att slippa kvalet. Där tändes hoppet.

Och efter att ha varit på de två hemmamatcherna så var jag övertygad att HV skulle ro hem det. För Leksand var trubbiga, trots att de lyckades skapa tryck i perioder i matcherna. Men HV redde ut det utan att det blev jättefarligt. Och när det blev farligt så var han där. Fina Felix. Och städade bort allt.

Så det var verkligen en riktig bottenfinal mellan två riktigt svaga lag. Men med en avgörande faktor. Felix Sandström. Fina Felix.

10 gillningar

De har tagit bort kontaktuppgifterna till “Sporten” på HV71s hemsida. Hur framför man sina åsikter till Hult och Liljander då? Någon som vet hur de nås?

1 gillning

Tycker ärligt det är bäst så. All heder till dem som skickar faktiska frågor men finns fullständiga idioter där ute. Förlåt för språket men vi har haft 2 sportchefer sjukskrivna iår för helvete. Nån åtgärd krävs - och anses detta vara den bästa står jag bakom det.

8 gillningar

Jag hoppas innerligt att, även om de är förjävligt att hamna i denna sitsen, föreningen faktiskt vaknar nu.

Vi åkte ur - Det hjälpte inte

Vi har kvalat - Det hjälpte inte.

Men detta året har HV som förening lyckats med något som inte ska hända, man har sina 3 högsta lag i kval - men som man även lyckats hålla kvar. Om inte föreningen vaknar av detta så finns där ingen räddning kvar.

All eloge att man reder ut samtliga 3 kval i; SHL, SDHL & J20 men det är ett stort underkänt betyg för en förening.

Snälla låt detta vara sista gången.

10 gillningar