Tråden om HV71

Själv tycker jag det ser anti-estetiskt ut att ha en massa reklam på tröjan, Någon reklamsak kan de väl ha, men att ha så mycket så klubb-loggan bara blir en liten detalj, det är bara förfulande.

Jo det är det jag menar. Det passar inte in. Men om det är möjligt ser det lite bättre ut mot gul bakgrund än blå eller vit. Men snyggt blir det aldrig.

1 gillning

[quote=“Las_Rayas_Azules, post:9384, topic:7127, full:true”]

Tycker att det skriker träningströja med reklam.

Dessutom så mörkt blått streck att man hade kunnat sätta dit AIK:s logga utan att det hade sett konstigt ut.

[/quote]

Skrev detta förra säsongen och inget har väl egentligen förändrats.

Bra att gult är tillbaka, men hoppas som Lejacques skrev att designen försvinner men färgen stannar nästa säsong.

2 gillningar

Den tanken slog mig också.

Björklöven nya saik om fyra -fem år?

Ändå rätt förvånande att Frölunda ligger så långt ner?

Känns som att dom bestått av egna spelare dom sista åren.. Men alla har väl varit för bra.

1 gillning

Gärna för mig.
Ser man till regioner där så borde ju 08 ha 2 lag i SHL med.
Örebro och Växjö får gärna etablera sig som HA lag i framtiden :slight_smile:

Den listan kollar ju bara moderklubb. Kollar man på moderklubbar i storgöteborg (Partille, Kungsbacka, Mölndal, etc), landar man om jag räknar rätt på sex spelare vilket väl ligger mer i linje med hur det upplevs.

Blir ju lätt lite skevt i större städer där knatteverksamheten i större utsträckning ligger på mindre klubbar.

1 gillning

Jag skulle hellre se (men är för lat för att söka info själv) en lista där man tog med spelare med minst två år i ungdomsleden. Stefan Liv är ju tex från Dalen, Och vi har haft andra från Värnamo Nässjö och Oskarshamn som spelat för HV från U16 och uppåt som jag gärna kallar ”Genuint HV material”

Tobias Krestan från U20 flyttar hem till Tyskland och till Eisbären Berlin.

1 gillning

Du har helt rätt. Själva moderklubben säger rätt lite, i synnerhet när det kommer till storstäder med stora upptagningsområden (vilket Winston också påpekar). Det handlar ju även om hur man förvaltar de spelare som kommer utifrån, även de från andra länder.

Nu har jag inte hunnit kolla igenom allt (ska göra det).
Men kollade Brynäs (3 med Brynäs som moderklubb enligt inlägget), samt Djurgården och Frölunda (0) på Eliteprospects och jämförde med HV utefter dina kriterier. Minst två säsonger i ungdomsleden upp till J20.

Så här ser det ut då.
Brynäs 12
Frölunda 12
Skellefteå 11
Djurgården 9
Färjestad 9
Linköping 9
Luleå 8
Rögle 7
Örebro 7
Björklöven 6
Timrå 5
Malmö 5
HV71 4
Växjö 1

Årets upplaga av HV är helt klart plast.

Tillägg. Fyller på listan med fler lag allteftersom.

4 gillningar

Varför skriver du så? De vita tröjorna har ju givit oss två SM-guld via sudden, de gula ett och blåa ett. Sen blev det en 5-0 seger i blått. Avgörandet till återkomsten till SHL skedde i vita tröjor.

3 gillningar

Om jag får gissa helt vilt, så tror jag det kan bero på hmm låt säga de 6 senaste åren? Vild gissning bara​:laughing:

3 gillningar

Korrekt! Min HV-ångest har varat i 5-6 år och för mig är de vita tröjorna förknippade med rekord i lägsta poängsnitt på bortaplan.

1 gillning

Jovars, men Lakers är 400% mer plast.
DET är en tröst, liten dock, men bättre än inget och bättre än att vara sämst!

Bugar med vördnad för folk som kan sina saker, Tunicula-Professor, Rowan.

1 gillning

Kaptener klart!

C:

Alsing

A:

Kloos

Borgman

Hansson

2 gillningar

Personligen gillar jag att Kloos kommer in där!

3 gillningar
1 gillning

Med tanke på hur skadebenägna två av dem är lär det vara många som får ha A’et i år. :slight_smile: