Tråden om HV71

Så en person var helt avgörande för att vi fick kvala?

Ja, eller så kan man fokusera på att hade vi bara sluppit den där stolpträffen i omgång 32 eller inte fått det där BP:t som blev avgörande i omgång 44 så hade vi sluppit kval.

Ni hör ju. Hur dumt som helst. HV hamnade i kval för att man hade det sämsta laget (där Lehtinen ingick), den sämsta tränaren och på det det sämsta spelsystemet.

14 gillningar

Tyckte att Lehtinen var 86% dålig förra säsongen men det är ju värt att notera att målvakt i HV förra säsongen måste ju vara världens svåraste arbetsplats, för försvaret var ju uruselt också

3 gillningar

Fast nu faller du/ni ovan i fällan igen/också.

Precis såhär har HV resonerat de senaste åren. Titta på denna lägligt utplockade delena av helheten, det ser inte så dumt ut, vi måste nog vara något på spåren, fyfan, när jag tittar noga så är vi jävligt bra faktiskt, sneglar man lite till så är vi faktiskt bäst i denna lilla noga utvalda gren av en helhet där vi är toksämst, så är vi nog bäst ändå. Bäst att köra vidare i samma spår för om inte om hade hänta hade vi ju enligt detta sett svinbra ut så vi är nopg bäst, varför gnäller folk, de skall bara gnälla, det där forumet med sin kravställan och gnäll i alla tider den gnäller men vad bäst vi är i denna lilla, pyttelilla gluggen av en helhet.

Nått sånt. Rant över. För denna gång.

Lehtinens fel. pyttsan.

nu. slut. rant. åter-rant.

7 gillningar

Exakt så. Om vi nu ska gå på de 25 sista matcherna och de fyra kvalsegrarna bör man också ställa sig frågan: Varför sparkade vi ens Blomman?

HV (och framför allt Hult när det begav sig) har varit mästare på att cherrypicka och titta på utvalda delar av säsongen för att stärka sitt svaga case. Alla siffror har skrikit rött. HV har ändå lyckats hitta en liten, liten period (eller någon enstaka match – never forget, ”hade vi bara vunnit mot Leksand i sista omgången så hade vi slutat fyra…”) som är grön. Och det har merparten gått på.

Jag vågar inte ens tänka på, eller för den delen räkna, hur många felbeslut vi tagit sedan 2014 på grund av detta. Men helt klart är det här väldigt grunda analystänket (om man nu ens kan kalla det för analys) delvis en förklaring till varför vi är där vi är idag.

4 gillningar

Någon som har koll på vilken typ av prenumeration man behöver på Aftonbladet för att se matchen imorgon?

Jag signade 2 månader för 149. Då ingår livesporten.

Jaha, ännu ett abb man glömt av efter nåt erbjudande.
Bara fimpa blixtsnabbt, är aldrig ens inne på Aftonbladet då deras hockeybevakning rasat totalt.

Vi hade till och med blivit tvåa om vi hade vunnit mot Leksand, men det blev väl 2-5 så vi var ganska långt ifrån för att vara så nära! :slight_smile:

Det ändrar dock inte på budskapet i ditt inlägg, som är väldigt träffsäkert.

1 gillning

I och med värvningen av Mike Hardman ser jag ljuset i tunneln. Tror han blir kanon för Hv.

En bra center kommer komma snart också. Det känner jag i höger örsnibb.

Niklas Eriksson gör helt rätt när han fokuserar så hårt på försvaret nu och framöver.

Försvarsspelet har varit absolut kasst i flera år nu.

Heponiemi är en personlig favorit och tror han kommer vara otroligt viktig för Hv i år. Kreativ artist.

Hoppas Herman får stå mycket för han har något extra. En nivå som många aldrig kommer upp till.

Han är ung och har så stor potential.

Ser fram emot säsongen på riktigt. Kul med match ikväll igen. Fire!

9 gillningar

Gillar också att man faktiskt adderar den typen av spelare (Hardman) när man tydligt sagt att laget vill ha en identitet som jobbiga att möta. Lägg till en Petter Granberg eller liknande så börjar vi ju faktiskt kunna bli jobbiga på riktigt.

2 gillningar

Bara jag som inte kan köpa biljetter?

Hade stora problem i början, både på dator och telefon. Sen testade jag trycka på “avbryt köp” och sedan köp, så fick jag fram den fina menyn. Hoppas det fungerar för dig.

Haha! Man blir ju iaf på lite bättre humör efter att ha lyssnat på klippen. Härliga personer.

Lägger den här i väntan på tråd.
Kul att Liv får stå igen.
I övrigt så ser det inte ut som att Rögle skiter på sig när de tittar på uppställningen.

4 gillningar

Man kan väl skita på sig av skratt? Har jag hört…

4 gillningar

Den laguppställningen ingjuter ju inga större förhoppningar när man sitter i bilen, full med Rögle-fans, påväg till Halmstad.

Dagens höjdpunkt är helt klart att se Liv in action.

2 gillningar

Bara öppna dörrarna å dra i handbromsen så slipper du lida.

2 gillningar

Är det bara jag som tycker det osar lite Oskarshamn över uppställningen?
All in 1:a linan, åsså ställer vi ut vad vi haver över i de övriga?

Jaja, de vet säkert vad de gör. De e ju bara träningsmatch.

edit: Ska bli kul se hur Rögle ställer upp sina C, blir Bengtsson “över” och lirar vinge? De har ju väldigt många alternativ på C sidan.

Bristedt och zaar i fjärde, lite skillnad på lag och lag