Sandlådan har öppnats!
aftonbladet.se/sportbladet/h … 5893605.ab
aftonbladet.se/sportbladet/h … 5895999.ab
Sandlådan har öppnats!
aftonbladet.se/sportbladet/h … 5893605.ab
aftonbladet.se/sportbladet/h … 5895999.ab
aftonbladet.se/sportbladet/h … 5903000.ab
Ja nu ska han ha scoop igen herr Butterholm, Snacka om att bygga upp en villfarelse av detta.
Nu har HV legat lågt annars så var ju HV ett av de lag som gick i spetsen för denna illegala kartell tidigare ![]()
För att citera FHCs klubbdirektör - i en skrivelse till alla som lägger ner timmar och åter timmar av IDEELT arbete åt lyxfälleklubben:
“Det här skulle egentligen ha varit en inbjudan till vår julfest…
Men i år blir det tyvärr ingen julfest.
Klubbledningen bestämde idag att vi gör en paus i firandet. Vi ser just nu fallande publiksiffror som en negativ effekt på klubbens ekonomi.
Vi resonerar så här.
Det skulle kännas konstigt att spendera pengar på en stor julfest när verksamheten är ansträngd ekonomiskt. Någon kan kanske tycka att det är bra med en kul julfest i en mörk tid. Men vi har valt att ta ansvar för situationen och då tycker vi det är viktigt att vara konsekventa.”
Och i det läget tycker Wennerholm att det är fegt av FHC att inte ta in NHL-spelare.
aftonbladet.se/sportbladet/h … 5909797.ab
Lipsillen lipar igen ![]()
”Andreas, varför ska jag lyssna på dig som inte har en enda vettig synpunkt”
Kanske det klokaste Vinnerborg någonsin sagt ![]()
Ja, han må vara lipig men samtidigt har han garanterat en poäng.
Nu har jag aldrig själv stått i ett bås och försökt få kontakt med domare, men av att titta på matcherna så får man ju den bilden att det inte alltid är helt lätt. Ofta hamnar domare i blåsvädret, och jag tror inte att det enbart beror på att folk måste ha någon att skylla på. Att man får böter så fort man yppar något negativt om domarna i media är nog snarare anledningen till att de gnälls så pass lite som det ändå gör.
Ska han dessutom ha sagt det som är citerat i artikeln så är det ju inte annat än ett jävligt oprofessionellt agerande. Skulle jag säga så till mina kunder på jobbet så skulle jag ju åka ut med huvudet före, oavsett hur jobbig dag jag än må ha.
Andreas Johansson är ju bara en fullfjädrad tönt i stora mått.
Han höll på och kritiserade domare och vissa spelare hela förra säsongen men det är väl så man gör i Kallekulastaden. Har man inte bättre lag så man inte vinner Guld varje år vilket de garanterat tycker att de ska göra ja då måste det vara fel på domare och spelare.
Om Andreas inte en enda ggn under säsongen utnyttjat att man kan ha en dialog efter en match så ska han hålla käften.
Jag säger ju det. Han har alltid vart en gnällspik. Han var överskattad som spelare men ok han var bra men inte så bra som han troligtvis tror han var i sina egna ögon, och gnällde redan på den tiden på allt ja precis allt.
Han utmärkte sig redan förraåret och går på igen.
Man kan givetvis se det att det är 2 versioner men jag tror minst på A.J.
aftonbladet.se/sportbladet/h … 5916015.ab
MEN det är kanske bra om han drar med sig hela FBK i gnäll istället för att fokusera på spelet.
youtube.com/watch?v=R3DJ6lQwHLc
Här är presskonferensen som är anledningen till att jag kallar honom för “Lipsillen” numera
Lägg märke till hur Ljungbergh försöker hålla sig för skratt när “Lipsillen” drar igång ![]()
Jag hade skämts att ha en sån bitterk*k som tränare faktiskt. Nog för att han är vinnarskalle och besviken efter en förlust men lite jävla mediaträning får man faktiskt begära av nån som ska företräda en av Sveriges främsta föreningar. Hela attityden gör ju att man faktiskt vill ge honon en örfil, som en dryg tonåring. Sitter djupt tillbakalutad med armarna i kors tuggandes sitt jävla tuggummi. Pinsamt pinsamt.
Kan bara hålla med dig, är väldigt tacksam för att Dahlén och Ljungbergh inte går ut i media och gnäller efter förluster. Den karln verkar leva kvar i den tron att FBK dominerar svensk ishockey och spelar final varje år ![]()
Fy fan vilken gnällpung Andreas Johansson är. Är evigt tacksam att inte han tillhör HV71.
Någon mer arrogant och grinig får man ju leta efter, kan ju nästan tro att han Challe Berglund har gått i samma skola.
Ljungberg sitter och myser åt Andreas beteende! Gött!
Inte nog me inslaget så gnäller han återigen i media över domare och jag hoppas verkligen domarna står på sig och inte faller för hans gnäll.
Åström: “Ställ in NHL, då vinner Sverige VM”
Vad var han under årets VM?!
Halva laget bestående av NHL-spelare men ändå ut direkt i kvarten, läs på innan du yttrar dig Åström ![]()
Vi har nog ändå större chans att vinna vm med nhlspelare i alla landslag, än utan nhlspelare skulle jag tro. Tre kronor utan nhlspelare är oroväckande svagt nu för tiden Det märks att vi inte har dom riktiga fixstjärnorna i elitserien längre, som Jönsson eller Davidsson exempelvis.
Syftade mer på att bara för att halva laget eller mer består av NHL-spelare är det inte en garanti för att man vinner guld eller går långt i turneringen
Jag skäms nästan själv när Andreas Johansson satte igång med sitt gnäll. Fått för lite fi***?
Jag börjar nästan tro att han spelar lite för att han vill vara en wikegård men det blir bara överdrivet och fel.
bloggar.aftonbladet.se/wennerhol … m-smallen/
Wennerholm lipar, läs längst ner i hans inlägg, humor på hög nivå ![]()
Vet någon om en sida där det finns en live-tabell som uppdateras under matchdagar?
Eller någon sida där man kan få ut matchresultat samt lagnamn och tabell i typ XML-format så man kan göra en själv?
Dra mig baklänges, någonting användbart på aftonbladet ![]()
Tack.
Edit: wwwapp.aftonbladet.se/hockey/hockey.ab en mycket mer bantad sida, passar säkerligen bra i mobilen.
Android appen Sportstats har live tabell som funkar bra tycker jag. Finns säkert till iPhone med.