Tråden om: Ishockey i media!

Kan vara schysst att ha en tråd där man får spy lite över diverse journalister, skribenter, krönikörer, kommentatorer, experter, och annat folk som tycker till om ishockey i de publika medierna som finns i Sverige.

Själv börjar jag bli otroligt trött på Tommy Åström på C More. En mer pekoral människa får man leta bra länge efter.

Wennerholm och Ros kan ärligt talat ta sig någonstans

Intressant tråd.

Håller Wikegård som experternas expert.
Mattias Ek skriver bra liksom Leif Boork som oftast går
mot strömmen. Konsekvent.
Tycker även att Göran Bäckström på Jönköping Posten skriver bra reportage.

Nu dom negativa:
Wennerholm som innan har skrivit bra men har sjunkt som en sten.
Verkar inte riktigt ha bra koll nuförtiden.
Magnus Nyström vill mest synas då han tom gör reklam om sig själv.
Tomas Ros är en rolig pajsare, inget man riktigt tar på allvar.

Håller med, allt som oftast. I torsdagens studio var han dock väldigt omogen…?

Som en fyllegubbe som inte riktigt vet när det är dags att sluta. När de kommenterade Steens mål för Modo, gick han på i stil med “det är svårt att få upp den, jag får upp den ibland”. Först verkade inte Björn Oldeen märka det, eller om han bara ignorerade det, men sen drog Wikegård något liknande igen, varpå Oldeen blev tvungen att tysta honom. Hela situationen blev bara jävligt märklig… :neutral_face:

Jag tycker inte att sånt hör inte hemma i en seriös hockeystudio, möjligtvis runt bordet på en kräftskiva efter en handfull snapsar.

frederic: first things first, mycket bra tråd! Här kommer den, är du beredd? Smack! Rejäl ryggdunk, det kan ha blivit ett rött märke efter den men se det som ett bevis på uppskattning.
Wennerholm är en fullständig katastrof, vänder ständigt kappan efter vinden. Verkar ha ett horn i sidan till HV vilket jag personligen tror grundar sig i att hans son inte lyckades i HV J-20 för många år sedan.
Han som kommenterar HV:s hemmamatcher på Cmore, ni vet han med ring i örat och blonderat hår. Alltid opåläst och verkar älska västra frölunda över allt annat.
slutligen Leif Boork, människan kan aldrig backa oavsett hur motbevisad eller hur fel han har. Har iofs en rätt skön von oben attityd gentemot övriga (med)kommentatorer.

Boork håller alltid fast vid sin åsikt oavsett om den är hur korkad som helst. Patrik heter den kommentatorn du syftar på, du hör väl på dialekten var han kommer ifrån, är du då förvånad? :wink:

Nej, det är sant :smiley: Men det stör mig så med en så pass partisk kommentator. Sen kan han ju inte så mycket hockey heller fast det verkar ju vara så rent generellt i Göteborg…

Att Wennerholm inte fick sparken efter det här häromåret är fortfarande obegripligt:
aftonbladet.se/sportbladet/kroni … 5666632.ab

I jakten på scoop pekade han alltså - i krigsrubriker - ut en jamaicansk sprinter som dopad. Något som annan media hakade på, över halva världen, med Ws artikel som källa. Problemet var att det var tokfel. Hade jag gjort ett lika grovt misstag på jobbet så hade jag troligen fått gå hem direkt utan att ens få packa ihop.

Ååufffh, den värmer gott en höstkväll som denna. Kumbaya!

Förmodligen är han kvar för att Aftonbladet skulle tappa läsare om han försvann :wink:

Wennerholm och hela mediadrevet på AB är det skottpengar på.
Ett mediedrev med förakt och lösnummers attityd.
Höll på att glömma NHLkåthet ut i fingerspetsarna där de tror att de representerar alla människor.
alla som de tycker är annorlunda och som tycker annorlunda än vad de tycker halshugger de med överdrivna ordkombinationer och jag tror inte de alltid vet vad de skriver. Lite KKK stämpel där de dundrar på och försöker piska i sina åsikter på oss alla.

Sant så sant. Wennerholm är otroligt pinsam när lösningen på precis allt är att plocka in NHL spelare, hans kärlek till Steen och Modo äcklar mig än mer. Smack! Nu börjar jag bli öm i handflatan av allt ryggdunkande…

Hela Aftonblaskan är ju totalt genomusel, de enda de gör är att vinkla sina artiklar så att människor framstår som idioter, kallblodiga mördare eller psykopater. Jag fattar ärligt talat inte hur människor kan gå igång på att läsa om andra människors misär, hur x blev kallblodigt mördad eller hur person/företag A utnyttjade person/företag B.

Sportbladet har gentemot den vanliga blaskan varit relativt “skandalfri” i sina nyheter, men nu har de på sportbladet mer och mer börjat vinkla sina artiklar. Jag tycker det är sån dynga så det är ofattbart hur människor ens kan läsa sådan skit, och det värsta är när de citerar aftonblaskan som trovärdig källa, en tidning utan källkritik överhuvudtaget. Expressen börjar jag också bli riktigt trött på. Inte för att de vinklar sina artiklar på samma sätt som AB utan mest för att de är allmänt inkompetenta när det gäller rubriksättning och författarskap.

Tacka vet jag DN och Sydsvenska dagbladet - riktiga blaskor präglade av objektivitet och otroligt välskrivna artiklar.

Svenska folket i allmänhet gillar pseudonyheter, kåseri varvat med sensations artiklar.
Ingen nyhet mao.
Läs hellre Der Spiegel och Time om man nu fixar språket :wink:

Jörgen Jönsson tar över rollen som sportchef när Thomas Rundqvist blir utvecklingsansvarig.

aftonbladet.se/sportbladet/h … 5574233.ab

Och gör inte Jörgen sig rättvis på bild? För att citera en av kommentarerna på Aftonbladet:
“Inavelsvarning! Utsocknes influenser är bannlysta i FBK.”

Så Rödluvan ska agera i Färjestad Wolves? Hoppas det går åt pipan. Tröttsamt att behöva se honom.

Börjar tröttna rejält på de sk hockeyexperterna på Cmore. Thomas Johansson, Arto Blomsten och Petter Rönnkvist m fl säger ju aldrig något oväntat. Bara gamla klyschor, snacket är detsamma i match efter match. Känns som jag själv skulle kunna babbla en massa “smarta” saker och göra jobbet lika bra. Boork och Wikegård är bättre helt klart. Saknar ändå personer som likt Fjällström, Strömberg och Tony Gustafsson kan förklara tekniska detaljer och taktiska grejer i fotboll som man som tittare inte ser annars. Det händer aldrig i hockeymatcherna. Hockeykommentatorerna på Cmore är väl inte alltid de bästa, men när de sitter och kommenterar en match helt ensam så kan det inte vara lätt att hålla igång snacket i flera timmar. De är lite förlåtna i mina ögon…

(Bra tråd detta, har letat efter ett ställe att skriva av mig varje gång jag suttit och retat mig på sändningarna)

De (C More) borde sända matcherna med två ljudströmmar. En med kommentator, samt en utan.
Skulle vara förbaskat fint att bara ha ljudupptagningen från rinken och publiken!

Framförallt då kommentatorerna oftast bara snurrar till det för sig… :cry:

Det hade varit en kanon idé men det finns nog ett x antal personer i vårat avlånga land som precis som vi två inte gillar dessa kommentatorer och väljer därför den kommentarslösa linjen därav blir deras jobb helt onödigt.

Wennerholm igen :angry: (var tvungen och citera lite)

  • SUCKUP!

Nu var det där med pengar igen, nu står många svenska NHL-spelare (till skillnad från förra LO) med långa kontrakt vilket är lika med dyra försäkringar i miljonklassen - tänk innan man skriver.