Tråden om: Ishockey i media!

Wennerholm är Steenkåt på modo och NHL-spelare. :smiley:

Som jag skrivit tidigare, så länge han inte får betala kommer han skriva sådan skit. Tvinga honom att betala för att se dem, då kommer det inom snar framtid stå “fan för NHL-spelare” på sin blogg :laughing:

Är han nu så kåt på att se Zetterberg i Elitserien kan han ju bidra med pengar till Timrå om han nu har några dvs :laughing:

Wennerholm fortsätter sitt kampanjande för NHL-spelare i Sverige. Senaste är att han kommit på är att några enstaka spelare inte kan göra så stor skillnad “en NHL-spelare behöver någon likasinnad att leka med”, så nu vill han se att Mora värvar en kedjekompis till Kopitar…

bloggar.aftonbladet.se/wennerhol … lsvenskan/

Blir så jäkla trött på alla dessa snyltare till journalister som kräver NHL spelare men inte står för notan!

Visst fan vill jag ha världens bästa spelare till Kinnarps men inte till priset av konkurs. Det är vi supportrar som i slutändan får stå för notan och inte snåla journalister som Wennerholm. Gamla journalister behöver ju inte ens betala för sig som pensionärer. Jäkligt lätt att då kräva en himla massa saker när man på sin fritid kan sitta och skrika svarting gratis på pressläktaren.

Efter förra lockouten sattes en hel del klubbar i en svår ekonomisk situation. Frölundas ekonomiska kris började i samma stund som de vann guldet. Den här gången kostar spelarna än mer att värva, samtidigt som alla föreningar har det sämre ekonomiskt.
Och vilka är det som får betala för att klubbarnas ekonomi går i sank?
Jo, vi supportrar! Vare sig vi är ståplatsfans eller sponsorer så är vi de enda inkomstkällorna klubbarna har. Antingen får vi punga ut så klubbarna klarar notan eller accepterar vi att vår förening spelar i en pissdivision.

Wennerholm förnekar sig inte utan visar återigen hur verklighetesfrånvänd och nhlkåt han är:

bloggar.aftonbladet.se/wennerhol … and-knaar/

Leksand har gigantiska ekonomiska problem och behöve få in 25 miljoner snabbt som tusan. Wennerholm lägger fram nhllockoutade proffs som en väg ut ur det här problemet…
Pinsam kille.

Han är fan inte klok. Leksand blöder ekonomiskt och behöver hjälp av kommunen (vilket i sig är skandal… kommuner ska inte ge frikostiga lån till dåligt skötta elitklubbar) och då tror han på fullt allvar att lockoutspelare kan vara en lösning?? Det lär ju krävas i stort sett fullsatt för att bekosta importerna, och när de sticker så stor de där med samma skuld, samma dåliga ekonomi fast en sämre trupp. Goddag yxskaft.

Håller helt med dig om Äström fredric, usch!

Han har faktiskt en bra röst och är hyfsad på att kommentera men han ska hålla sig till det och inte tro att han kan nått, precis som de flesta andra journalister. Finns inte många jopurnalister som kan hockey speciellt bra och att dem tror det är förjävligt"!

Måste faktiskt ändå berömma C-More för att de ändrat grafiken under matcherna, nu ser man klockan och resultatet mycket bättre jämfört med tidigare omgångar

Visst men kvaliteten på sändningarna har försämrats då alltför mycket har kraschat och rutan har blivit svart.

När det gäller kvalitén på sändningarna har jag fram tills idag bara haft tillgång till C-more sport men nu har mitt hushåll skaffat C-More max hos Boxer så jag har nu tillgång till C-More Fotboll/Hockey och C-More Live HD. Tre matcher varje matchdag. Jag får ge mitt omdöme efter jag har sett några matcher på C-More Hockey

Det var inte dåligt: HV redan slutspelsklara i oktober :smiley:

expressen.se/sport/kronikore … rt—1110/

Modo är inte sveriges bästa lag Wennerholm, här är en som vet vilket lag som är bäst: :wink:

bloggar.expressen.se/nystrom/201 … e-spelare/

Ja somliga lär sig under karriären att det finns bara ett lag som är bäst :wink:

Journalister lär sig aldrig, det bästa laget är de som vinner sm guld…låångt framåt i tiden…
men ja Nyström kan ha bra åsikter ibland :wink:

Nu börjar Wennerholm darra…

bloggar.aftonbladet.se/wennerhol … s-nya-bud/

Symptomatiskt att Wennerholm undviker att skriva alls om matchen där förespråkarna för inga nhlspelare slog laget med nhl-förstärkningar… Säkrast att låtsas som att det inte hände tänkte han väl.

Han är feg, hade det blivit tvärtom hade det tagit fem sekunder :laughing:

Wennerholm är ju dock anställd och måste visa sina skils :unamused:

Skulle frölunda vunnit skulle muppen skrivit spaltmeter om hur bra NHL-spelarna varit.

Kan bara hålla med. Det närmaste “taktiksnack” man får i hockeysändningar är ordet “anfallsbågar”. Trist att de inte kan rita och berätta mer ingående bakom tänket i taktiken.

Grafiken i C More Hockey är ju så DDR-trist så det värker i ögonen. Jämför med en Viasatsändning som är mer NHL-influerad så är det en jävla skillnad.