Tråden om: Ishockey i media!

Det är väl inte bara jag som tycker det här är ofantligt roligt?

Aftonbladet/Tomas Ros blir alltså anmäld till PO för sin artikel. Jag skiter i vad som skrivs om lakers, men skit ska skit ha och Ros har ju knappast förtjänat bättre.

Helt rätt, både Ros och Wennerholm skriver mycket skit. :smiley:

De ska vara glada och tacksamma för att de inte blivit PO-anmälda tidigare, så mycket skit som de skriver

“Jag känner mig lurad på festen” skriver Wennerholm nu när det blev klart att Bäckström drog till KHL, snacka om att det lyser igenom att han bara vill gå på hockey och mysa medans han får se lite NHL spelare utan att behöva betala mycket eller offra så mycket tid på det genom att åka över atlanten.

Jävla tomte.

Själv hade jag känt mig lurad på festen om ES hade invaderats av NHL-spelare som spelat mer eller mindre gratis. Visst, det kanske hade blivit lite mer underhållande - men samtidigt så hade ES avgjort av vilka som har exporterat flest spelare för 2,3,5,10-år sen - inte av vilka som har bäst scouting, sportchefer, ekonomi etc.

Problemet med Wennerholm är att han konsekvent vägrar se några andra sidor av det hela än att han inte får nån “fest”.

Ironin i att LHC, vars sportchef gett lockoutspelarmotståndet ett ansikte, igår krossade FHC, med flest lockoutspelare, är underbar. Men givetvis skriver inte W några krönikor om det.

Kan inte Wennerholm njuta av sin heta heta heta hockeyallsvenska så vi slipper hans tröttsamma gnäll om NHL-spelare i Elitserien.

Publikminskningen kanske kan förklaras med hushållens ekonomi snarare än uteblina NHL-proffs på svensk is?

Givetvis är det fullsatt i alla allsvenska arenor nuförtiden…

För att inte tala om Frölunda som tar hem Stålberg och EN AV NORDAMERIKAS BÄSTA CENTRAR!!! och trots det inte ens lyckas fylla arenan till det budgeterade snittet utan nhl-spelare. Så mycket drog dom liksom.

bloggar.aftonbladet.se/wennerholm/

Ett kort utdrag ur Wennerholms smarta uttalande:

Det flesta håller fast vid sina nej tack och hoppas spara pengar som inte finns.
Jag blir inte klok på denna nejsägar-liga som Elitserien utvecklats till.

Det måste vara den mest konservativa ligan i hela världen.
De säger nej till allt.”

Det är väl jävligt smart av klubbar att säga nej tack om det inte finns pengar… :smiling_imp:

Han räds inte att berätta om sin sexuella läggning, synd bara att han troligtvis tyvärr är för gammal.

Självklart skriver han enbart när NHL-lagen vinner, när de förlorar skriver han ingenting utan tror att “det som inget skrivs om har inte inträffat”

Men herr Wennerholm, om du nu tycker att våran liga är så himla “konservativ och anti-allting” varför kollar du då? Titta på KHL om du vill ha kvalitétshockey i parti och minut

Om detta är professionell journalistik är jag jultomten. Men för att bli skribent på Aftonbladet behöver du tydligen inga meriter, det räcker med att du är dum i huvudet verkar det som. Hur kan hans släkt stå ut med hans pinsamma utspel egentligen? Hade han varit en släkting till mig hade jag skämts :blush:

Ja han är ett riktigt skämt wennerholm men det är nästan alla journalister, jag vill ha mer hat mot detta äckliga släkte generellt! haha

Om nu ingen av klubbarna får in en och annan miljon från någon sponsor och väljer att lägga de pengarna på någon av de stjärnor som är lockoutade från NHL.
Detta är ngt av det han sa.
Det vore väldigt kul att få veta om han räknar in några svenskar som stjärnor? Eller är man en stjärna bara för att man spelar i NHL el AHL? Jag tror inte att Wennerholm bryr sig ett skit om hur ekonomin ser ut om man tar hem en spelare för det är ointressant för Wennerholm vill bara se de bästa s.k stjärnorna, så mitt förslag är att skapa en antiWennerholm sida eller klubb. Jag skulle bli medlem direkt.
Utländska stjärnor vill jag inte överhuvudtaget se i vår serie. Jo omde stannar en hel säsong men inte på korttids kontrakt. Svenska spelare, ja vilka är stjärnor? Ja inte Alexander Steen i alla fall och knappast Ståhlberg heller.
Bröderna Sedin går väl in där men jag klassar Erik Karlsson, Henke Lundqvist, Niklas Kronwall, Niklas Bäckström och Henke Zetterberg som våra stora stjärnor däröver. Finns säkert fler namn.
Men att ha denna varulv till journalist som precis som det sägs enbart är kåt på NHLlockoutade selare som gör poäng är störtlöjligt som Baloo sa.
Han blir tyst när de inte gör poäng utan ser ut som statister. Han skrev inte så mkt när våra juniorer eliminerade Frölunda. Wennerholm är en journalist som huserar på bakgårdarnas bakgård med sitt sätt att referera.

Wennerholm igen.
bloggar.aftonbladet.se/wennerhol … /#comments

Alltid kan han hitta lockout-halleluja.
“Det är väldigt långt från rekordsäsongen 2004-05, då Färjestad hade ett snitt på 7 956. Det gick knappt in fler i Löfbergs Lila på den tiden.
Men då bjöd också klubben publiken på lockoutade NHL-stjärnor som Zdeno Chara, Marian Gaborik och Sheldon Souray.”

“Bara två lag har ökat sin publik så här långt – Modo med sin Alexander Steen-effekt och publikfriande hockey och Luleå, som spätt på med 31 åskådare i snitt per match.
Frölunda, Linköping och Färjestad har också tappat stor.
Dock har Frölunda ett hemmasnitt på 9 501 i de två matcher NHL-importen Matt Duchene funnit på isen i Scandinavium.”

Tänk vad han kan prata sig varm om fördelarna med lockoutade spelare.

aftonbladet.se/sportbladet/h … 5652819.ab
Senaste artikeln. Godnatt.

hmm… var hittar han dessa siffrorna?
HV 71
2011/12: 7 232
2012/13: 6 757
Plus/minus: – 475
Procent: – 6,5
tog arenan ens in 7232 åskådare förra året? hur kan han tro att så många skulle vara snittet?

Det är snittet förra säsongen om man räknar med utematchen mot Linköping. Det buffade upp snittet ganska mycket. Men det känns inte logiskt att räkna med den, då hade HV71 en beläggning på ~103,3%…
Det är vår kära Wennerholms försök att visa varför man ska plocka in NHL-spelare. Han börjar kännas mer och mer desperat för varje inlägg han gör, dessa siffrorna säger ju inte ett jävla jota egentligen…

Undrar om någonting Wennerholm skriver säger ett jota nu för tiden…

FBK backen Ole-Kristian Tollefsen efter förlusten mot Gnaget…youtube.com/watch?v=NgW0OAaMNGE

Hoppas vi slår Pisslaget ikväll :wink:

Du har en poäng. Borde inte han börja närma sig pensionsåldern så man kan slippa honom snart?

Idag påstår Wennerholm (i en plus-artikel) att “Lånecirkusen kan stå sig dyr för Hockeyallsvenskan”, ”Ett framgångsrecept just nu - men kan stå sig dyrt i längden”…

Är det inte exakt så vi sagt när han propagerar för NHL-“lån” i Elitserien??

Det var bara en tidsfråga innan kappan skulle svängas från hans sida, är inte ett dugg förvånad över Wennerholms patetiska dubbelmoral. Jag visste att han skulle göra det tyvärr