Tråden om: Ishockey i media!

Så där gör han ju alltid. Först skriver han en massa skit och sedan vänder han kappan tvärt och skriver raka motsatsen. På så sätt kan han ju alltid falla tillbaka och säga “Titta, det blev precis som jag sa i oktober 2012!” eller tvärt om. En feg skribent som helgarderar.

bloggar.aftonbladet.se/wennerhol … steen-5-0/

Wennerholm har nog börjat få ett annat hatlag nu, förmodligen med anledning av att HV71 var så dumma och slog Frölunda med två NHL-spelare i laget :smiling_imp:

Dick Axelsson till Aftonbladet:

aftonbladet.se/sportbladet/h … 5686237.ab

Njaaaaeee… avundsjuka är väl att ta i. Speciellt inte när HV ligger etta och frölunda åtta, och HV har 12 poäng mer med två matcher färre spelade. Så nej. Jag är faktiskt inte det minsta avundsjuk på Frölunda.

Hahaha!
Dick verkar vara en rolig figur, i den aspekten att man skrattar åt karln istället för med.

Var roligt när han var med i SVT:s hockeykväll förrförra veckan också, det rekommenderas för den som behöver lite humor :mrgreen:

Måste faktiskt länka det här igen.

bloggar.aftonbladet.se/wennerhol … ar-vidare/

“Nej, Modo är elitseriens bästa lag just nu.
Jag tror de fortsätter klättra.”

En gång till

“Modo är elitseriens bästa lag just nu.”

Jag funderar på att mejla Wennerholm och citera denna artikel.
Bara Brynäs har sämre form just nu.

I Wennerholms värld var nog MODO bäst den 4 oktober men inte fan vinner man SM-Guld i oktober.

Dom klättrade ju upp till serieledning men har nu tappat allt och mer därtill.
Det roliga är att Wennerholms krönikor handlar mindre och mindre om hur lyckosamma värvningarna har varit.
Det går ju sådär bra för Modo och Frölunda. Växjö som ska ta in ngn vad det sägs ligger ju i botten och Brynäs som glider däremellan vad gäller lockoutspelare har ju också tappat stinget.
HV visar att man utan lockoutade spelare kan nå toppen. Fernholm kom in och stärkte upp kokurrensen bland backarna och nu kommer Jämtin också. Hoppas han kan stärka upp på forwardssidan rejält.
Wennerholm och hela ABs hockeyredaktion är ju lite för mkt av hölsterskyttar.

Snacka om att ödet spelar in ibland…

expressen.se/sport/hockey/kh … tefan-liv/

expressen.se/sport/hockey/el … -pa-hv-71/

så talar en riktig supporter :slight_smile:

Såg du även HVTV inslaget Pawhlen, hon håller på rätt lag pappan på fel. :wink:

Har samma dilemma i familjen, syrran håller på ett lag, jag på HV

Jag vågar knappt fråga vad din syrra håller på för lag Pawhlen?

Äntligen en kommun som säger nej till miljonlån.

aftonbladet.se/sportbladet/h … 5737267.ab

Härligt! Helt rätt. Blir så förbannad på elitklubbar som inte kan sköta sin ekonomi och sen kommer krypande till kommunen. Roligt att läsa alla kommentarer på DTs artikel om det. Många “jag kommer aldrig sätta min fot mer i Leksand om kommunen inte går med på det” och annat trams. Det är väl inte kommunen som ska få skit för att klubben inte kan sköta sin ekonomi? Folk är verkligen dumma i huvudet.

Sen är det en annan sak: Leksands IF drivs numer i bolagsform vilket gör det svårt att se att kommunen öht FÅR gå in som borgen. Det är lite luddigt dock reglerna kring det. Men enligt Kommunallagen så får “Individuellt inriktat stöd till enskilda näringsidkare får lämnas bara om det finns synnerliga skäl för det” - och till synnerliga skäl brukar sällan räknas att rädda ett uselt skött elitidrottsföretag. Det skulle möjligen vara att man kan hävda att typ halva samhället dör om LIF går i konken…

hockeysverige.se/article/137 … -khl-klubb

Läste en kommentar om denna artiklen och fick mig ett gott skratt:En kille tycker att Frölunda
ska ta tillbaka Pyörälä och Fredrik Pettersson och då svarar Robert P på Hockeysverige:
Hur många pantburkar måste publiken ta med sig till varje match för att betala det?
Frölunda i ett nötskal.Skulle inte förvåna mig om dom börjar tänka på att värva tillbaka
Pyrörälä med ett nödlån från pantburkar. :laughing:

Jag är så fascinerad av Frölunda och dess supportrar. Deras självbild är att de har en outsinlig kassa typ Man City eller PSG, men verkligheten är att de är ett fall för lyxfällan. Samma sak med alla supportrar som skriker om Henke. Man har på några år gått från en ganska välmående förening till en förening som är nära konkurs.

  1. Frölundas tiggeri
    Kommentar: 65 miljoner kronor försvann. På tre år. Det är kriminellt uselt skött.
    Den nya klubbledningen ska inte lastas för de tidigare synderna. Men nu är det problem att få ihop pengar för att täcka de lockoutade NHL-spelarnas försäkringar och kostnader. Det är säkert svettigt och det borde man ha vetat om.
    På SportExpressen.se har fansen kunnat läsa om förutsättningarna.
    Så att gå ut på sin egen hemsida och begära att “alla som vill” får ställa upp med 1000 kronor per gjort Frölundamål de kommande två elitseriematcherna, för att ha råd med Matt Duchene och Viktor Stålberg, är magstarkt och direkt patetiskt.
    Jag tycker att det ska vara upp till varje elitserieklubb att fatta ett eget beslut gällande de lockoutade NHL-spelarna, men om Frölunda inte har råd, så har man inte råd. Punkt.

Mattias Ek

Härlig intervju med 70/80 tals NHL stjärnan Pierre Larouche.

hockeysverige.se/article/137 … andlederna

Ok det är många år sedan men herregud vilka rekord både han och sedan Mario Lemiux satte i den juniorligan. 4 poäng i snitt per match. Herregud!!

Frågan är om dom rekorden någonsin kommer att slås. :open_mouth: