Tråden om: J20 & J18!

Denna lirare är på g till Sverige till nästa säsong :slight_smile: Kan de bli HV? med deras satsning på ungdomar. 16 år med :slight_smile:
Något för J20 laget, ha gjort bra från sig i Schweiz.

eliteprospects.com/player.php?player=66581

Vi kan ju alltid hoppas. Dock så brukar ju danska spelare ha en förkärlek för Rögle och Malmö.

Uppsnack med Örnskog & Romfors inför hemmapremiären i Topp10 imorgon!

Matchstart 19:00 för er som missat det

hv71.se/blog/11/2013/01/upps … miaren/135

Dags att börja bege sig mot Kinnarps, tar ju trotsallt ca 40 minuter att gå.
Laguppställningarna kom precis och som väntat så finns inte Filip Sandberg med (meddelade detta på twitter för ett par dagar sedan). Dock så finns en annan riktigt bra spelare med i första kedjan, Sebastian Dyk!
Han tillsammans med Johan Johnsson och norrmannen Herman Kopperud bildar en fruktad första kedja.
Ska bli intressant att se Herman. Ser ut som att detta blir hans första J20-match och vad jag kan se så har han gjort det riktigt bra i J18.
Nya Mats Zuccarello Aasen? Killen är endast född 1996…Njeh snart kör vi!

Kopperud är minst sagt en intressant spelare och lär köra JVM för Norge (som härligt nog kvalade upp sig i år) går in med en bra omgivning idag!

Vinst med 4-3 efter straffar mot Färjestad för J20. Sebastian Dyk gjorde 1+1. Någon som var där som kan komma med en rapport?

Timpan: Hur är det egentligen ställt på målvaktssidan i J18? 19 mål insläppta på de två senaste på relativt få skott känns ganska oroväckande.

Alla som är lediga ikväll, åk gärna till Kinnarps och se HV71 slakta Södertälje.
Matchstart: 19:00 och det är såklart gratis entré.
I HV71’s laguppställning hittar vi bland annat Filip Sandberg och Sebastian Strandberg. Vi finner även en utav Sveriges bästa 96:or i första kedjan, Gustaf Franzén.

Sandberg, Engsund och Strandberg var väldigt bra, som vanligt. Jag blev även riktigt imponerad utav Franzén. Han bör HV71 hålla hårt i, kan bli hur bra som helst. Tycker även att Pilut var riktigt stabil.
Enda minuset var publiken. Det kan inte ha varit mycket folk på plats, max 70.

Senaste matchen var första för mig i år.
Tyckte det var väldigt slarvigt spel stundtals, och vinsten berodde mest på att ssk var katastrofalt dåliga.
Håller med Jompii om vilka som utmärkte sig, vill även lägga till Örnskog i den listan.
Engsund lirade väl uppåt 30 min och ledde laget med en jävla pondus, och visade hela tiden vem som bestämde på plan!

Här kan ni se dagens match mellan MODO och HV71.
Det har redan gått en period och MODO leder med 1-0.
[url]http://modo.livearena.com/Content/Index/3052[/url]

Att sända junormatcher på internet (webbtv) är något som HV71 absolut bör se över. Jag vet att de spelar in alla matcher så varför inte sända matcherna på t.ex LiveArena?

Håller med dig, och tack för länken!

Jag kan ta på mig rollen som “expertkommentator” :wink:
Skämtosido, helt klart så borde HV försöka göra något så matcherna kan visas och på så sätt skapa större intresse för juniorhockeyn

Ja, man ser ju hellre på en juniormatchen istället för de sömnpiller som ibland sker i serielunken.

Skönt med kvittering, viktigt!

hv71.se/blog/11/2013/01/lyck … sturne/139

Extra plus till Kokman, Franzén och Andersson

Vilka 94or tror du får utvecklingskontrakt och vilka tror du får gå av 94orna?

Tror inte man kommer göra sig av med några 94 då de har ett år till på sig.
Däremot en del 93:or som kommer tvingas söka vidare!

Just nu, Örnskog, Erik Andersson och kanske även tom Romfors som skärpt till sig ordentligt på senare tid.
Filip Sandberg lär få ett vanligt kontrakt om han stannar

Var uppe i Norrland nu i helgen och såg båda matcher J20-laget spelade (och självklart även A-lagets match i Skellefteå).
Mina kommentarer från matcherna:

Skellefteå - HV71 3-4 efter straffar
Bra match även om domaren tog VÄLDIGT mycket utvisningar (vilket också visade sig då 5 av 6 mål i matchen kom i powerplay).
Lagen turades om att ta ledningen och överlag var det en väldigt jämn match. Kokman imponerade i målet och gjorde många fina räddningar och Sandberg visade som vanligt att han är en klasspelare.
Oavgjort efter full tid då sista perioden blev mållös och det resultatet får ses som klart rättvist.
Straffarna var väldigt bra från båda lagen och de fem första straffarna gick i mål. Sjätte straffen missade Skellefteå och två poäng till HV!
Som sagt, extra plus till Kokman och Sandberg.

MoDo - HV71 3-2 efter förlängning
På förhand en mycket tuff match
HV var inte med från start och MoDo fick rätt tidigt alldeles för enkelt göra 1-0. Ett resultat som stod sig perioden ut. En dålig period av HV som ska vara nöjda med att det bara var underläge med ett mål efter första.
Andra perioden var lik den första och när MoDo gjorde 2-0 kändes det som att det skulle mycket till om det skulle bli några poäng i denna matchen. HV var inte alls vän med pucken och man slarvade mycket. Man saknade även dom där riktigt heta målchanerna.
Med mindre än halvminuten kvar av perioden fick man dock ett gyllene läge att få in en nödvändig reducering då man tilldömdes en straff. Och denna utnyttjade man och man fick in ett psykologiskt viktigt mål.
Snacket inför tredje perioden var att man skulle göra en “Snabba cash 2” och helt enkelt köra för att råna MoDo på poäng (värt att notera att MoDo innan matchen inte hade tappat en enda poäng och hade en målskillnad på 21-7 på fem matcher).
Spelet var bättre i tredje men det såg länge ut som det skulle sluta mållöst i tredje men med med bara en och en halv minut kvar fick man in en kvittering.
Tyvärr drog Sandberg på sig en väldigt oturlig utvisning med bara 5 sek kvar av matchen i mittzon vilket gjorde att MoDo fick börjat förlängningen i powerplay något man utnyttjade på bästa sätt. HV blev fortfarande första laget att ta poäng mot MoDo och detta trots att man i två perioder gjorde en riktigt dålig match. MoDo borde också ha gjort fler mål än två under ordinarie tid och spelmässigt förtjänade man inte den poängen man fick denna matchen.

Innan matchen mot Skellefteå pratade vi lite med Anders Olsson och han sa att laget skulle vara nöjda om man fick med sig några poäng öht från dessa två mycket tuffa matcher. Nu fick man med sig tre och blev även första laget att ta poäng mot MoDo i årets Top 10 så det får ses som en poängmässigt lyckad turné. Även spelet var bra mot Skellefteå och inställningen i tredje perioden mot MoDo där man lyckades kriga till sig en poäng genom en sen kvittering ska man ta med sig!

Skulle J20 gå långt i år samtidigt som A-laget åker ur tidigt i slutspelet så finns en chans att vi kan få se det bästa J20-laget som HV71 någonsin haft. Eller vad sägs som en förstakedja med William Karlsson, Filip Sandberg och Sebastian Dyk samt en andra med Adam Bengtsson, Sebastian Strandberg och Johan Johnsson? Låter inte så jätte pjåkigt, eller vad säger ni?

NOT: Både Dyk och Strandberg är 92:or men om inte jag minns fel så får man ha ett par överåriga spelare.

@Jompii I slutspelet får du endast ha underåriga spelare, alltså ingen Dyk eller Strandberg!

Btw, Adam Bengtsson? Är det Antons okända tvillingbror? :wink: