Tråden om Johan Freijd!

Tycker det är lite konstigt att vi inte har en tråd om vår fantastiska kommunikationschef i föreningen som verkligen vet hur man skapar engagemang om HV71 och är öppen på bl.a Twitter till supportrar som ställer frågor (och tjatar om nyförvärv :smiley:) med mera. Johan har gjort och gör ett fantastiskt jobb med främst HVTV och sprider verkligen positivitet kring vår förening när vi behöver det.

Håll hårt i honom, HV!

1 gillning

Amen.

+10000

Instämmer. Har haft flera samtal med Johan Freijd, oftast ang priserna om HV-tippet.

Johan ska hyllas ordentligt. Ersätt HV-Dagen med ”Freijd-Dagen”. Legendar och fullständigt oersättlig.

Freijds mikrofon ska självklart hissas i taket den dag han går i pension. Världsklass på mediala kommunikationen i HV.

Johan är fantastiskt duktig och levererar bra innehåll som känns personligt och “likeable”
Men jag kan inte förstår…hur kan killen ha så brutalt dålig engelska i varje video ? helt otroligt.

Jag kanske inte ska säga något som dyslektiker men… Förra videon “I did ice practice three times a week with some friends back home”
Johan “So have you been on ice anytime this summer?”

När man ser den här intervjun med Loui fb.watch/gLepr-5l3e/ påminns man om klassen på Freijds grejer. Man hör ju knappt intervjuaren i bakgrunden. Freijds paketeringar i sin helhet håller klass, i alla detaljer!

Freijd en av Sveriges bästa på marknad, levererar hög kvalitet och letar kontant efter möjligheter att inovera.

Freijd gör ett utmärkt jobb. Hans job är inte att vara kritiskt granskande, utan istället bygga en hype kring HV så man säljer fler biljetter. Han kan nog vara bäst i SHL på detta. Jag gillade verkligen de där inför säsongen videorna. Hoppas de kommer tillbaka.

Den enda i föreningen som presterar

Som nån kommenterade nån annanstans om annonsen om Januari. Att det inte känns som Johan eller vem det nu varit som gjort det. Gäller även den som kom nu ”SLUTSÅLT”
Inte samma stil på nåt vis, inte lika snyggt.

Vilken jävla chef Freijd är.

4 gillningar

Ta en drink varje gång Freijd säger förnamnet på den han pratar med.

2 gillningar

Då får den nog va alkoholfri :sweat_smile:

2 gillningar

Om han bara kunde lära sig namnen på spelarna. André heter Petersson, inte Pettersson. :wink:

André säger “Pettersson” själv, så det lär vara det korrekta uttalet.

8 gillningar

Ja jag brukar störa mig på en av kommentatorerna på Cmore som envisas med att uttala Petersson som det skrivs…

1 gillning

För bra för HV71.

Måste ändå få säga att om det är någon som verkar tagit med sig massor av erfarenhet från förra krisen så är det Freijd. I flertalet intervjuer med klubbens egna spelare och ledare så har han denna säsong ställt en hel del skarpa frågor, vilket medfört ett mycket öppnare och rakare kommunikation gentemot fansen. Det är ett superproffsigt beteende eftersom det är oerhört svårt att balansera information i motgång.

Synd att han behövt jobba i motvind de senaste åren. Om kommunikationsenheten fixar så här bra information och material i dåliga tider, skulle det vara kul att se vad skulle kunna åstadkomma om HV slogs om topplaceringarna.

19 gillningar