Får man fråga vad en sådan som han tjänar? Redigerar han klippen själv?
Det är det knappast någon här som vet.
Jag vet inte hur mycket Johan gör själv när det gäller produktion.
Verksamheten jag jobbar för sparar 250 000-400 000 om året på att jag kan sköta ljud, ljus, akustik, klippning som en sidoaktivitet (samtidigt går allt fler mot billiga iphoneproduktioner för att det ska kännas autentiskt).
Väldigt mycket kring marknadsföring och kommunikation är annars automatiserat och kräver främst en investering på 2-4 månader för att sätta allting i rullning. Därefter är det mesta datadrivet.
Vid större kampanjer där mycket sker i det fysiska rummet (tänk dig event och mässor) så blir det en hel del övertid.
Mindre verksamheter har ofta en konsult på 25% eller någon som kan sköta många andra uppgifter kring revision, produktutveckling och andra sysslor.
Hur föreningen sköts i övrigt gör Johans arbete väldigt svårt. I princip omöjligt. Hur kul är det som sponsor att stå med i inlägg när supportrarna är upprörda på allt och alla?
Det går inte att släppa roliga klipp och knasigheter som förr då det skulle framstå som tondövt i hvs nuvarande läge.
Någon borde väl sitta på taxeringskalendern?
Oavsett vilket är det inget vi vill se spridas här.
Vad menar du med ”spridas här”? Det är knappast någon sekretesshandling. Tjänar man bra har man gjort ett bra jobb. Tjänar man inte bra har man inte gjort ett bra jobb. Enligt mig ska han ha en jäkla lön!
Skulle någon skriva vad jag tjänar här på forumet skulle inte jag se det som att det ”sprids” eftersom vem som helst kan kolla upp vad jag har för lön.
Vad man kan och vad man bör, är två olika saker. Vill folk veta sådant så får de leta på andra sidor. Vi deletar personlig info som inte direkt har med hockeyn att göra.
Jag fick veta vad har i lön och enligt min mening är har mycket underbetald. Bättre att ge Johan en bra lön och skita i usla spelare
det var det mest verklighetsfrånvända jag läst här på länge.
Nejdå nejdå. Tvärtom är det ju nu bevisat att Tikka gjorde ett mycket bra jobb i HV.
Skiter i HvTV om man måste välja på lagets framgång än lite gulliga inslag.