Tråden om: Junior och Ungdom

Lite osäker men jag förutsätter att han kommer att spela med HV71 denna säsongen.
Har ju som sagt gått lite rykten om att han skulle lämna HV71 och testa på lyckan i nordamerika men om jag har förstått allting rätt så blev det inget av det. Kevin var inte med igår och lirade, skulle tro att det var pga landslagsspel. Timpan vet säkert mer.

Han spelade i alla fall i straff förlusten mot Nittorps alag och var fruktansvärt bra!

För er som vill se morgondagens hjältar (U16) krossa Lakers ikväll så sänds matchen här [url]http://www.livearena.com/Content/Index/5414[/url]

Anders Olsson om årets J20:
hockeymagasinet.com/2013/08/ … aren-hv71/

5-1 till HV71 som gjorde en relativt dålig första halva men spelade upp sig och avslutade med en mycket bra tredje period.
Dom som stack ut ur mängden var #17, #29, #28 och #10 (kan inte namnen).
Att tillägga, min första U-lags match någonsin. :slight_smile:
Tack för länken.

Klasskillnad tillslut, många missade avslut innan det lossnade. Den som imponerade mest på mig var utan tvekan Isac Brännström, han var dominant och ägde isen. Några andra intressanta som stack ut var Emil Öhrwall på fw, Johan Bok (påminner lite om Fantenberg) och Erik Brännström (endast 13 år!)

Är det söner till Niklas Brännström som spelade i HV71 under början av 2000-talet?

Ingen aning faktiskt.

J20´s försäsongs turnering
youtube.com/channel/UCE9g1VT … ture=watch

HV J20 leder med 3-0 mot Örebro, nye backen Rasmus Strindö från Frölunda har en ganska hyfsad debut 1mål 2ass.

Från och med idag så kan man se HV71’s juniormatcher på nätet! Allt ifrån J20 ner till ca U13.
Allting börjar ikväll när HV71 J20 tar emot Färjestad BK klockan 19:00 i Kinnarps Arena.
Har ni inte möjligheten att ta er till arenan och se matchen på plats så är detta är ett riktigt bra alternativ.
Hur bör ska man då gå till väga för att kunna se alla matcher?

[size=115]STEG 1[/size] - Gå in på livearena.com/Content/Index/6313
[size=115]STEG 2[/size] - Klicka på “Login/SignUp
[size=115]STEG 3[/size] - Välj ett utav de två paketen som finns.
Paketen: 59kr/månad eller 329kr/säsong.
Väljer du säsongspaketet så ingår en testmånad med Viaplay samt att 100 kr går till föreningen/HV71.
[size=115]STEG 4[/size]- Fyll i dina personuppgifter/skapa ett konto alternativt logga in om du redan har ett konto. Genomför sedan betalningen.

Efter att du har genomfört dessa fyra stegen så är du klar. Du har då LiveArena Premium.
Utöver alla HV71’s juniormatcher så får du även tillgång till mycket mer juniorhockey. Många ishockeyföreningar/juniorturneringar sänder sina juniormatcher på LiveArena. För att se utbudet så rekommenderar jag att ni besöker livearena.com/Home/Index/

Inte varje år som HV har spelare som rankas så pass högt som förstarundan i draften, kul!
[url]http://www.tsn.ca/draftcentre/feature/?id=9755[/url]

Bara en fråga, vilken typ av hockey står Anders Olsson för?

Det kan nog finnas lite material i SHL Play med Anders Olsson, kanske får du svar på din fråga där.
play.shl.se/search/anders%20olsson

Tycker han verkar vara en oerhört sympatisk tränare dock!

Anders är troligen min favorittränare. Oerhört sympatisk och framförallt en riktigt bra tränare.
Det är ju inte för inte som han har blivit utsedde till SuperElite’s bästa tränare de två senaste säsongerna.
Jag menar läs bara denna artikeln, man kan inte annat än att älska Anders.
Artikeln - jonkopingsposten.se/sport/nu … kc7VYa9WjU

Gustaf Franzén är en personlig favorit. En otroligt stor talang som kan gå hur långt som helst.
Trots att han är född 1996 så dominerade han förra säsongen på alla nivåer (J18, J20, landslag) som han spelade.
Helt magisk förra säsongen under slutspelet och är dessutom, precis som Anders, oerhört sympatisk och lätt att tycka om. Kaptensmaterial.
Har precis kommit tillbaka ifrån en skada och såg väldigt bra ut idag. Första bytet kommer han in och gör allting rätt. Jobbar tillbaka pucken i offensivzon två gånger, jobbar stenhårt tillbaka, hittade bra lösningar osv.
Jag skulle gärna se att Gustaf får chansen i A-laget och verkligen får visa upp sig. Är helt övertygad om att han kommer att vara ordinarie i A-laget inom något år. Jag hoppas verkligen att HV satsar stenhårt på Gustaf.

Tänkte även passa på att puffa lite för morgondagens match där Rögle står för motståndet.
Matchen spelas i Kinnarps Arena/A-hallen, nedsläpp 13:00. Självklart är det gratis entré.
Så palla er till Kinnarps imorgon, ni kommer inte att ångra er, det lovar jag :slight_smile:

Snacka om att Johan Schoultz och kompani har fått fram en riktig superkedja.
William Romfors, Herman Kopperud och Jonathan Dahlén. Tillsammans så har de gjort makalösa 40 poäng på endast 5 matcher!
Nu har väl iofs inte motståndet varit utav högsta klass men enda. Kan vara en framtida superkedja.
Både William och Jonathan är dessutom 97:or. Jonathan på snudden till 98:a.

En riktig talang från Saik väljer att spela för HV nästa år, bästa backen i TV-pucken enligt mig.

Jacob Moverare
[url]http://www.eliteprospects.com/player.php?player=212726[/url]

Det var som fan, en sanslös talang!

Härligt! Ska bli intressant att följa :slight_smile:

U16 landslagets kapten spelar i HV nästa år.
Jacob Cederholm
[url]http://www.eliteprospects.com/player.php?player=169012[/url]