Underbara rapporteringar @lejacques! Tyvärr jobbar jag och kan inte se matchen men följer den här och via Swehockey. Luktar guld!
Fan. Malmö reducerar. HV borde ha punkterat den här matchen i fem mot tre.
PP-spelet har tyvärr varit relativt uddlöst senaste halvåret. Legat på 20% i Top5-serien och nu 25% i slutspelet men rent allmänt så brukar siffrorna i special teams vara “doppade”/högre på ungdoms- och juniornivå.
Vad har man gjort med hesa Fredrik i Hägglunds arena. Den stackaren lät ju som att han har fått stryk.
Usch. HV får tidigt ett fem mot tre. Där bör man som sagt punktera matchen. Men icke.
Malmö kommer naturligtvis stärkta ur detta och får senare en klockren träff i ribban.
De reducerar också rättvist.
Johnsson i HV:s mål kliver fram stort i andra och är väl anledningen till att HV fortfarande leder.
Apropå Jompiis inspel om PP. Båda lagen har fått ett gäng möjligheter i spelformen. Inget mål. Däremot har HV ett i BP…
Angående Hesa Fredrik. Modo har väl dragit ner på underhåll nu när det väntar HA..
Ursäkta språket, men helvete vilket lag. Körde över Djurgården totalt i går. Lika så i dag mot Malmö. Hv har bättre spelare på varje position. Och ett fantastiskt grundspel för att vara 15-16 åringar. Mkt välförtjänt guld.
Hoppas Liljander och HV kan förvalta dessa talanger så vi får glädje av den fina ungdomsverksamhet vi har även i A laget framöver.
Jag kollade förra helgens match mot Frölunda. Var det samma lag som spelade då så måste det varit en annan attityd idag… Det såg slött ut.
Då var man klar för slutspel. Spelade säkert in.
Ja matchen mot Frölunda var helt betydelselös för HV71. Man hade redan säkrat gruppsegern och vidare avancemang så den matchen skulle enbart spelas av med mål att undvika skador.
För övrigt så är det väldigt passande att man vinner guld just idag, på dagen 30 år efter att HV71 tog sitt första SM-guld, om än på A-lagsnivå.
Både Viggo och Davidsson till Team 19!
Plus Liv på det. Kul!
Frågan är hur nästa säsongs tränarkonstellation på juniorsidan kommer att se.
J20 har jag inte hört så mycket om, men i J18 har det fungerat mindre bra med Pelle G som HC. Så jag skulle tro att han inte kommer att bli kvar. Ev. får han någon annan roll i föreningen (vindarna viskar nåt i stil med SC junior, men viskningarna är lite otydliga här).
Jag tror att Jakub Hoferica (nuvarande U16-coachen) kommer att få sin efterlängtade befattning som ny HC för J18. Borde vara dags nu med tanke på framgångarna med U16.
Antagligen knackar guldtränaren från TV-pucken, ”Sampa” Sandberg, på U16-dörren också så då blir det två flugor i en smäll.
”Nodda” Nordén borde bli kvar som HC för U15 iom hans tjänst på Prolympia.
Ska hur som helst bli spännande att se hur det blir.
Du är närmare sanningen än du tror…
För hvete, adla och lyft upp Hoferica i a-laget snarast. Så som han fick U-16 att spela i år…
Jakub är klart som HC i J18, det outades igår på informationsmöte för U16. Nodda blir den som tar över U16
Se där. Då var jag ganska nära iaf. Sades det något om vart Pelle G tar vägen? Tar sampa U15? Vart tar Hugo Larsson vägen? Han fortsätter väl inte som HC för U14 nästa år?
Pelle blir rent ansvarig för juniorverksamheten a.k.a sportslig chef för den delen.
Sampa har jag inte hört nått om, även Hugo är det tyst om.
Ingen som nämnt det här med att Daniel Josefsson blir fystränare för juniorerna? Daniel Josefsson blir fystränare för juniorlagen | HV71
Vad tror vi om det?
Väldigt uppskattad i Dalen vad jag förstått. Sen hur hans erfarenhet och kunskap av fysträning är vet jag inte.