Kanske bara handlar om en utlåning för att testa nåt annat träningsupplägg. Tror inte det behöver dras för stora växlar av denne madrassman.
Ny vinst för J20 idag. 5-3 mot MIF. Slovak-Slavik fick stå idag och räddade 35 av 38 skott! Vore interessant att höra vad som gäller kring denna mv
Om jag tolkat det rätt har man i stort sett bara en målvakt, Höglind. Andersson har spelat 6 matcher, och inte imponerat. Gissar att man ville plocka in en andraspade (resten av grundserien iallafall) för att sedan gå fullt på Höglind i ett eventuellt slutspel eller kval (om det spelas ett sådant alltså). Har svårt att se detta som en lösning för mer än denna säsongen. Kanske bara rör sig om ett lån eller utbyte för att testa nya miljöer som @PapaEmeritus nämnde.
Andersson är andraårsjunior U18. Så HV borde ju egentligen ha två U20-målvakter redan.
Sen har Anderssons karriär varit väldigt upp och ner. Allt från fantommålvakt till att inte rädda en badboll. Så stabilitet är verkligen inte hans signum. Höga toppar - absolut. Men också djupa dalar.
Så med tanke på det är det inte så konstigt om man plockar in en ny snubbe. Särskilt inte sett till tabelläget.
Ja då är det ju förståeligt, om än lite speciellt att man tar en så pass okänd målvakt från Slovakien (borde finnas lite svenska alternativ som kan spela J20 även nästa säsong/spela slutspel). Samtidigt så är det ju en guldchans för Slavik och han lär ju vara taggad/komma in med mycket energi.
Finns ju tyvärr en liten “lucka” på målvaktssidan. Vi har ju ett bra målvaktspar i 09:or Adam Annborn och Carl Johnsson och kanske ännu mer spännande Hannes Merkle Rohdin (född 2010). Men de är ju inte riktigt redo för J20.
Även om det är en tendens rent allmänt i hockeysverige så är det anmärkningsvärt hur många juniorspelare HV71 tappar till Nordamerika.
Merkle-Rohdin får inte plats pga 09-orna så han lämnar tyvärr HV efter säsongen.
Utveckla gärna. Vadå inte får plats?
Kvoten av “egna” spelare fylld?
Ja typ. Annborn och Johnsson har skrivit kontrakt och därmed är platserna fyllda. Merkle-Rohdin blir inte kvar.
Sjukt om en så pass talangfull målvakt lämnar på grund av att det inte finns plats. Behövs det så gör man plats enligt mig. Framförallt om man då redan har det tunt med målvakter på J20-nivå. Höglind försvinner ju efter denna säsongen. Målvakten vi pratar om var ändå den bästa målvakten i TV-Pucken och dominerat i U16-ligan. Hannes har 94,1% I räddningsprocent, solklart bäst i hela ligan där tvåan och trean ligger på 91,8% och 91,6%.
Håller med. Men säg det till HV. Återigen. Logik ligger ytterst sällan bakom nånting i beslutsväg nu för tiden.
Det här är en del i det jag menar med en ungdoms- och juniorverksamhet som inte tar hand om sina egna. Man löser inte problemet, ”för man har ju redan de man vill satsa på”. Så istället för att skapa redundans och en konkurrenssituation så släpper man hellre en ung talang som Merkle-Rohdin. För hans föräldrar har ju inte innästlat i HVs organisation…… Inte undra på att spelare varken väljer HV eller försvinner i ganska stor omfattning, även om de gör det.
Det här ryktet går redan om hur illa HV tar hand om sina spelare på ungdoms- och juniorsidan. Och det ryktet är mycket svårt att tvätta bort. Det här är bara ett exempel. Det finns många fler
Vart tar Höglind vägen då? Amerika?
Ska Slavik värvas tro?
Det tror jag inte. Han får ju dessutom inte spela Slutspel/kval (om det finns) så att plocka in honom nu är rätt meningslöst om man inte gör det för att kunna vila upp Höglind.
Det låter ju helt absurt om det är orsaken.
Han får visst spela slutspel eller kval. Nytt för i år är att man får spela med tre utespelare och en målvakt som är födda 2005.
Hej är ny på forumet här, Hur ser spelare ut som Isak alvudd och olle sandberg och dessutom en backgeneral i Leon irani som agerade Kapten under tv-pucken kan alla dessa spela J18 eller till o med J20
Lugn å fin nu.
De är 15 bast.
Låt dom lira U-16 hockey.
Å välkommen
Hur funkar det här med att spelare inte får plats, eller att man väljer att inte satsa på dem?
Vem eller vilka tar dessa beslut?
Låter helt absurt att man ska släppa en talang för att man inte anses ha plats och inte har föräldrar som ingår i HV familjen, man väljer alltså om jag fattar det rätt att rata en lovande målvakt född 2010 för att man har målvakter födda 2009 som anses bättre, just nu.
De är väll i så fall bättre just för att de är 1 år äldre, tränat 1 år längre, spelat matcher 1 år längre osv osv.
Har i och för sig hört detta innan, att man väljer bort spelare för att de inte tillhör HV familjen. Vet inte om historien är kryddad eller om info fallit bort på vägen då jag inte hört det direkt från berörd spelare och familj, men denna grabb valdes bort för att man va tvungen att ge platsen till spelare vars pappa varit framgångsrik i HV. Man kunde inte ta risken att tappa honom. Typ.vad som hände med berörd spelare vet jag inte heller, däremot så harvar den valde spelaren i divisioner under HA.
Nej det är väldigt bra de dominerar ju deras liga ta upp dem röstar ja på.