Tråden om: Junior och Ungdom

Han har i och för sig varit och spelat med Växjö redan för ett par år sedan men det bekräftar ju bara HV71’s brist på att locka talangers intresse.

1 gillning

Precis. Flera Boro-talanger som gått Växjö-hållet…

2 gillningar

Helt enig. Ser samma synergier om man löser det så. Ytterst märkligt att det inte är bättre samarbete än det är.

1 gillning

Du som har koll @shitkicker, vet du vart Simon Blom i HC Dalen planerar att ta nästa kliv? Väldigt vass center för sin ålder som redan som 13 åring hunnit med att lira J20.

Vad jag har hört så är tanken att han ska in i U16 nästa säsong. Dock är han egentligen back som spelar med U14, U15, U16, J18 och t o m även ibland med J20 i Dalen. Så tanken är HV (han är född 2012 och fortfarande väldigt ung) men allt kan hända. Det beror nog mest på vilka erbjudanden han får från andra klubbar.

1 gillning

Någon som har koll på Tobias Krestan i U20? 11 poäng på 6 matcher. Hattrick idag mot FBK.

Ja han kom in i U16 i Team -08. Han är tysk-tjeck. Exakt hur det gick till när han kom vet jag inte, men kan tänka mig att Jakub Hoferica, dåvarande U16-coach och nuvarande U18-coach som kommer från Slovakien var den som hittade och värvade honom.

1 gillning

Har ju bra stats överallt egentligen, förutom ±. Gör mycket mål, Sniper?

Bra storlek på killen också.

Ja han är en offensiv forward med målsinne.

1 gillning

Hmmm… Suck.

Skarby uttagen til Sveriges Team 19, avgjorde här på straff för att vinna turneringen!

4 gillningar

U20 ligger under me 1-5 mot Växjö….

1 gillning

Är det någon här som har koll på varför Filip Karlsson slutade? Han spelade i J/U20 + satt bänken i någon SHL-match förra året och i år har han inte spelat alls. Vad hände med Eric Nordmark? Fjolårets delade poängkung i j20, spelar nu i div1 med Tingsryd. Han ligger strax under 1ppg där, vilket kanske inte är jätteimponerande men hade det inte varit bättre att plocka upp honom till A-laget hos oss istället, alternativt göra en hv-klassiker och låna ut till HA? Då hade han förmodligen utvecklats mer också. Han hade ju storleken, var han för slö? Klarade inte av SHL-tempot?

Du brukar väl ha hyfsad koll @Jompii?

1 gillning


Mycket pengar på isen i Husqvarna Garden ikväll.

Målvaktsträff med oss från kringliggande föreningar.

4 gillningar

1 gillning

Hur stort tapp ser vi detta som? Ganska bra ± ändå.

Det får Jompii svara på!

1 gillning

Det är såklart alltid tråkigt när en “hemmakille” lämnar. HV71 behöver så många lokala talanger som möjligt. Samtidigt ganska väntat då det är en trend att allt fler unga spelare vänder blicken mot Nordamerika. Även spelare som kanske inte huserar på varken första eller andra hyllan.

Victor är väl inget supertapp egentligen. Visst han är en ganska tuff back, som gillar att spela rejält, men jag tycker att han har haft lite svårt att hänga med. Han har inte fått alltför mycket förtroende utan har under stora delar av säsongen lirat antingen I tredje backpar eller som extra back. Helt okej/gedigen men knappast en back som man kommer ha svårt att ersätta. Önskar dock Victor all lycka.

5 gillningar

Är det någon som har koll på hur u 20 laget kval ser ut igentligen. Är Hv så dåliga verkligen, har ju ändå varit många junisar med A laget där ja tycker dom gjort det okej.

Hört lite rykten från folk att Eric tyvärr inte “platsade” i laget enligt vissa individer i tränarstaben.
Istället för att ge honom chansen så valde man att gå med andra spelare som man redan hade köpt in.
Sen om det stämmer eller inte låter jag vara osagt, men snacka om att “ta vara på sina egna” om det stämmer.
@Jompii kanske har bättre koll där.

1 gillning