Tråden om: Junior och Ungdom

Haha ojdå :blush:
Får skylla på att jag satt och tänkte på när Adam Almqvist gick ner och lirade J20-slutspelet efter att HV71 åkte ur mot AIK i kvarten.

Jämnåriga eller rättåriga menar du väl Timpan? Underåriga innebär ju att alla som är under 20 måste spela i J20 :slight_smile:

Jo men precis! :slight_smile:

Timpan du som har stenkoll på J20, kommer Rasmus Bodin att spela imorgon mot Frölunda?
Han var ju med förra helgen borta mot Modo och SAIK men ej mot LHC i lördags.
Antar även att både Filip Sandberg och Sebastian Strandberg kommer att vara med imorgon.

Är utlånad till och från till Tranås, om han spelar med J20 imorgon lär det isåfall bli som extraforward.
Fille och Basse lär som du säger vara med imorgon

Det skulle inte förvåna mig om vi får se Tommy på isen imorgon. Även om jag tror att det är ett långskott så finns möjligheten, man får väl ha tre stycken överåriga spelare? :slight_smile:

Alla som har lediga/har tid, åk gärna till Kinnarps och se HV71 mot Frölunda.
Matchstart: 19:00 och det är gratis entré.
HV71 ställer bland annat upp med Filip Sandberg och Sebastian Strandberg. I Frölundas laguppställning så hittar vi t.ex Daniel Fernholm lille bror, Simon Fernholm (draftad av Nashville förra året) och den hyperintressante norrmannen Markus Söberg.

skulle va riktigt kul om de började streama dessa matcher. så man kan se dem när man inte bör i jönet längre.

Seger för J20!

hv71.se/blog/11/2013/01/komforta … or-j20/270

Var för övrigt en riktigt grinig match som kunde braka ihop när som, hoppas på samma känslor imorgon!

Precis hemkommen ifrån en riktigt bra match. Mycket känslor och läckra mål, precis i min smak.
Tycker inte att Frölunda bjöd upp till dans, spelmässigt, utan HV71 kunde ganska enkelt vinna. Det känns t.om som att 5-2 är i underkant.
Första kedjan (Franzen, Johnsson & Sandberg) var riktigt bra och hade lekstuga med Frölunda. Måste även passa på att berömma Oscar Engsund som verkligen visar vilken fältherre han är. Han dominerade, ännu en gång, det fysiska spelet och visade även hur mycket “smartness” han har när han behöll handskarna på i fighten med Alex Pettersson…riktigt rutinerat gjort. Många spelare hade tappat huvudet och slängt handskarna och gått berserk men Oscar bara stod och tog emot slagen. Ett matchavgörande moment enligt mig då HV71 strax därefter gjorde 4-1 i det efterföljande PP.

Matchens tre stjärnor enligt mig:
★ - Filip Sandberg
★★ - Oscar Engsund
★★★ - Johan Johnsson

Jompii, visst håller du med mig när jag säger att musten gick ur Frölunda när HV gjorde 3-1, man tappade allt… Kul att se “Pastorn” i båset hos Frölunda! :slight_smile:

Mjo, Frölunda spelarna började hänga lite med huvudena redan efter 3-1 målet men enligt mig så det var 4-1 målet + matchstraffet som var spiken i kistan.

Engsund klar för Oskarshamn.

mrmadhawk.se/2013/january/engsun … ml#comment

HV71 J20 vann hyfsat enkelt mot Brynäs IF med 3-1.
HV71 dominerade matchen totalt och 3-1 är verkligen i underkant. Anledningen till att det endast blev 3-1 var att Brynäs målvakten (Jonas Johansson) storspelade samtidigt som HV-spelarna var alldeles för ineffektiva. Efter att HV71 gjorde två snabba mål i mitten utav tredje perioden så började Brynäs flytta fram sina positioner men de var aldrig riktigt nära att få in en reducering.
HV71’s första kedja med Filip Sandberg, Gustaf Franzén och Johan Johansson var som vanligt riktigt bra och låg bakom det mesta offensivt. Filip gjorde två stycken mål och var utan tvekan bästa spelaren på plan tillsammans med de båda målvakterna Viktor Kokman och Jonas Johansson. Precis som i matchen i onsdags mot Frölunda så var det även idag ganska fysiskt spel. Sammanlagt så delades det ut tre stycken matchstraff (2 för Frölunda, 1 för HV71). Det första matchstraffet ådrog Brynäs enda målskytt Emil Larsson på sig fem minuter in i matchen efter att han satte in en stenhårt tackling mot huvudet på en HV-spelare i mittzon. Tacklingen tog dock inte värre än att HV-spelaren kunde fortsätta matchen. De två andra matchstraffen ådrog Axel Eidstedt och Johan Eriksson sig efter ett slagsmål ala NHL. Axel dominerade fighten enda tills Brynäs-spelaren drog Axels tröja över huvudet.

Jag förstår inte varför intresset kring juniorhockeyn är så pass tamt. Idag så var det väldigt glest på läktaren (216 åskådare enligt Swehockey). Juniorhockey är så otroligt roligt att se på. Kom gärna till Kinnarps Arena imorgon och se HV71 möta Timrå klockan 12:00…Ni kommer inte att ångra er!

Måste även passa på att ge dagens speaker en rejäl känga. Han var riktigt tveksam idag. Låt mig ge ett exempel.
Efter varje mål så sa han alltid “med hjälp av” istället för “assisterad utav”. Exempel: “HV71 kvitterar till 1-1, målskytt nummer 16 Filip Sandberg! Med hjälp av/utav Johan Johnsson”. Visst vi bort i Sverige men kom igen, vi behöver inte översätta allting till svenska. Sedan så förstår jag inte varför de väljer att skippa visa ord vid t.ex utvisning. Låt oss säga att Sandberg drar på sig en tvåa, då säger speakern ungefär “16 Filip Sandberg, två minuter hackning, 2:10” istället för “Nummer 16 i HV71, Filip Sandberg, får två minuters utvisning för hackning, tid 2:10”.

Vill bara passa på att påminna alla om att HV71 J20 idag möter Timrå IK klockan 12:00 i Kinnarps Arena. Det är såklart gratis entré. HV71 väljer att ställa upp med ett riktigt bra lag idag. I laguppställningen så finner vi bland annat trion Filip Sandberg, Sebastian Strandberg och Anton Bengtsson. Skulle HV71 ta tre poäng idag så går de upp i serieledning så kom och kolla vettja, ni kommer inte att ångra er! :wink:

Finns det nån chans å följa matchen utan att vara där ?

Nja, de andra lagen spelar väl i dag med? Så de är inte säkert de går upp i ledning.

stats.swehockey.se/ScheduleAndResults/Live/3629 här tror ja man kan se mål uppdate.

2-0 efter första perioden och hela 28-6 (!) i skott. Viktor Kokman var dock tvungen att gå av efter ca 17 min, oklart varför och om han kommer fortsätta spela…troligen inte. EDIT: Kokman står

Har ni tid över ska ni helt klart flytta till Kinnarps nästa vecka!

hv71.se/blog/11/2013/02/femnatio … -arena/272