Tråden om: Junior och Ungdom

Hmm, undra hur dom ska göra på Onsdag. Då spelar både Sverige-Tjeckien och HV71-Djurgården (J20) klockan 19:00. Antar väl dock att J20 får flytta på sig och lira någon annanstans. Tufft val dock att välja mellan Sverige-Tjeckien och HV71-DIF.

Till er som såg matchen, var det mycket grin i slutet`? Stod att de var 2 st 10 min på TIK spelare.

Njah det var inget slagsmål eller något utan det var bara besvikna Timrå-spelare som gick hårt åt domarna vilket de inte uppskattade. Även Timrås kapten vara nära på att snacka till sig en 10:a. Dock så är det försåtligt då de långa stunder blev utspelade utav HV71 samt att de fick ett par tveksamma beslut emot sig. Bägaren rann över helt enkelt.

J20-DIF är den 13/2 alltså onsdagen veckan efter denna turnering… Problem solved! :wink:

Haha, jag nog lite väl snabb där kanske :wink:
Det är dock riktigt gött att det inte krokar då jag troligen hade varit tvungen att avstå J20 i förmån för Svergie-Tjeckien.
HV71-DIF är personligen en utav de viktigaste, om inte den viktigaste, matcherna i serien då jag har ett par släktingar som för länge länge sedan (ca 10 år sedan) migrerade till Stockholm och som nu är stora Djurgårdsfans.

Djurgården har haft en riktigt tung fortsättning och ligger sist så det borde bli (med risk för underskattning) en relativt enkel match! :slight_smile:

I 5-nations ser jag nu att HV har två representanter det är offensiva backen Lawrence Pilut och succémannen Gustav Franzén som kommer representera Sverige på hemmaplan! Ytterligare en anledning till att söka er till Kinnarps under veckan!

På onsdag börjar slutspelet för vårat J20 lag, de möter leksand i bäst av tre matcher.

Första matchen är på bortaplan för att sedan spela 2 matcher i Kinnarps 15 och ev 16 mars ifall det behövs.

Mer info ang J20 slutspelet hittar ni här där Timpan briljerar :slight_smile:
hv71.se/blog/11

Förlust igår. Hur såg det ut, spelmässigt?

4-3 vinst ikväll mot Leksand
(2-2, 0-0, 1-1, 1-0)

Ny match imorgon 15.00 Kinnarps Arena

Härligt!

HV71 - Leksand 5-4 (Straffar)

Målskyttar: Philip Åman, Johan Johnsson x3, Jimmie Jansson (Straff)

Gött, vidare till semifinal :smiley:

Njae, däremot kvartsfinal!
Valet sker imorgon 18:00 & Frölunda väljer först, troligt scenario är att vi får Södertälje eller Linköping

Matchdagar:
Onsdag 19:00 BORTA
Fredag 19:00 HEMMA
EV Lördag 15:00 HEMMA

hv71.se/blog/11/2013/03/j20- … rysare/337

Härligt att J20 tvålade dit Linköpings J20 :slight_smile:

Kan vi inte ta vårt J20 gäng in i morgondagens match? :unamused:

Hyfsat onödigt inlägg och berika istället J20s framgång istället.

Ja det skulle väl berika J20 att bli betrodda att få spela i Hvs alag. Det är kul att våra juniorer går långt år efter år. Tyvärr så har organisationen HV en förmåga att tappa talanger. Med tanke på hur det ser ut i det stora mötet mellan våra lag så vore det väl en belöning att de får ta över alaget för det är väl ändå syftet att de ska en dag?
Men visst. De ska ha credit för att de vinner och vad rapporterna säger så gör de ju det på ett bra sätt.

Hattrick av Gustaf Franzén i gårdagens seger mot LHC. Ännu bara 16 år men har redan representerat såväl U17 som U18. Spännande framtidsnamn!

eliteprospects.com/player.php?player=86358