De skulle bli överkörda så det bara visslar om det. Finns ibland en alldeles för stor övertro på juniorer som frälsare. Juniorer/unga spelare är lysande att ha i ett A-lag tillsammans med rutinerade rävar men tro att man ska kunna bygga ett helt lag med junisar är oehört naivt (även om jag tror/hoppas du skämtade). Alla ni som letar enskilda misstag under en match med A-laget skulle få hjärnblödning om J20 skulle in och spela…
Underhållande match där HV ägde första perioden, släppte tillbaka lite i andra för att sedan köra över dom i tredje perioden,
Historien börjar med att man får vandra runt i halva Linköping för att komma in i arenan sen har nötterna låst toaletterna… Därpå fick man även se ett annorlunda firande då en snubbe på läktarn drog ner byxorna & visade röven när LHC gjorde mål!
Matchen i sig var en välspelad match med bra tempo, två bra målvakter där Kokman gick vinnande och ser riktigt stabil ut, är född 93 och kommer bli tvungen att söka sig vidare, lär inte sakna anbud & frågan är om inte HV bör behålla honom själva för att låna ut.
Franzén gjorde en gudomlig match, kämpade & slet i VARENDA byte vilket även belönades med tre mål och ändå hade han bud på mer.
Plus går även till Alex Rönning som växt upp till en jätte i slutspelet. Överlag en bra match med få misstag, dessutom gick vi vinnande på läktarn & även härligt att få en vinst igen i den där … arenan!
Nästa match hemma på fredag 19:00, vinner man där går man vidare till semifinal (en utslagsmatch) som spelas i ÖREBRO den 31/3 samt en ev final 1/4
Jag förutsätter att Anton Bengtsson och William Karlsson kommer att förstärka J20-laget nu. Kan dem komma att spela redan nästa kvartsfinal hemma mot LHC?
Mot SM-Guld!
Jag skulle tro att de får vila ifrån morgondagens match. Skulle dock LHC tvingar fram en tredje och avgörande match så är jag ganska övertygad om att Bengtsson och W.Karlsson kommer att finnas med i laguppställningen.
Ni som har sett Kokman i J20 i år, håller han för att vara backup till Wesslau? I så fall kan ju han och Gunnar konkurrera om andraspaden och den “överblivna” bli utlånad till AS.

Jag förutsätter att Anton Bengtsson och William Karlsson kommer att förstärka J20-laget nu. Kan dem komma att spela redan nästa kvartsfinal hemma mot LHC?
Mot SM-Guld!
Som nån skrev på twitter, inte säkert att WK spelar med J20, han är liksom “klar” med juniorspel plus att han har noll koppling till HVs J20. Men visst vore det kul att se

Ni som har sett Kokman i J20 i år, håller han för att vara backup till Wesslau? I så fall kan ju han och Gunnar konkurrera om andraspaden och den “överblivna” bli utlånad till AS.
Gunnar ska ingenstans, däremot hoppas jag man förlänger med Kokman & lånar ut, ser ganska svagt ut på MV-sidan efter det… Kokman är en riktigt bra & underskattad målvakt!
SÅDÄR JA! Vidare till SEMI!
Frölunda väljer först mellan FBK, Modo/SAIK sen får HV den som blir över
Ses i Örebro!
LHC slog vi ut med 2-0 i matcher efter att Engsund avgjort med två minuter kvar
Härligt! Tydligen så TV-sänds j20 semifinalerna
Stämmer bra det FirstSwitch!
TV4-Sport kommer att sända båda semifinalerna, bronsmatchen samt finalen.
Samtliga matcher kommer att kommenteras utav Johan Edlund (dog precis lite inombords) och Niklas Wikegård. Detta görs tillsammans med intervjuande reportern Emelie Wiklander. Här kommer det kompletta spelschemat för slutspurten i J20-SM.
[size=130]Söndag 31 mars[/size]
[size=110] Semifinal 1: [/size]TV-sändningen börjar kl 09:55 och nedsläpp i semfinal nr 1 är 10:00
[size=110] Semifinal 2: [/size] TV-sändningen börjar kl 13:25 och nedsläpp i semifinal nr 2 är 13:30
[size=130]Måndag 1 april:[/size]
[size=110] Bronsmatch: [/size] TV-sändningen börjar kl 09:55 och nedsläpp i bronsmatchen är 10:00
[size=110] Final: [/size] TV-sändningen börjar kl 13:25 och nedsläpp i finalen är 13:30
I skrivande stund så är tre utav fyra lag klara för semifinalerna, HV71, Frölunda HC och Färjestad BK.
Imorgon (läs fredag) så möts MODO Hockey och Skellefteå AIK i en tredje och avgörande kvartsfinalmatch.
OBS! Kommer editera detta inlägget när det är klart vilket som blir det fjärde laget/vilka lag som möter varandra i semifinalerna.
Jag har en fundering till er som har koll på j20 finns det någon som bör kunna få A-lags kontrakt eller som ligger nära? Gustaf Franzen? Han killen som kom ifrån Almtuna glömt hans namn har han vart duktig i år?
Jäkligt roligt att matcherna tv sänds. Junior hockeyn i Sverige förtjänar att få uppmärksamhet. Grymt av Hv:s J20 ta sig långt i år igen kul att se.

Jag har en fundering till er som har koll på j20 finns det någon som bör kunna få A-lags kontrakt eller som ligger nära? Gustaf Franzen? Han killen som kom ifrån Almtuna glömt hans namn har han vart duktig i år?
Frasse är 96 alltså ett par år till på sig i J20.
Öhrvall har vart bra, inte tillräckligt för ett utvecklingskontrakt dock kanske
Tack för svar timpan. Lika bra att fråga då jag vet att du är insatt.
Ja då finns det ett gäng som fortfarande kan vinna ädlaste av sportmedaljer.
Grattis J20 gänget och kul att det ska vara i TV.

Ja då finns det ett gäng som fortfarande kan vinna ädlaste av sportmedaljer.
Grattis J20 gänget och kul att det ska vara i TV.
Vore ju bra om den som är ansvarig för HV sidan kan uppdatera lite dags dato. Står inte en rad att de har slagit ut LHC men de håller väl krismöten hela helgen nu innanför Kinnarps väggar.
Det är nu klart att HV71 kommer att möta Färjestad BK i semifinal. I och med att MODO tidigare idag vann den tredje och avgörande kvartsfinalmatchen mot SAIK så betyder det att den andra semifinalen blir mellan Frölunda HC och MODO Hockey.
Kan tyckas lite konstigt att Frölunda valde MODO istället för Färjestad med tanke på att MODO har alla sina spelare tillgängliga i och med att A-laget åkt ur SM-slutspelet. Färjestad å andra sidan avancerade till semifinalspelet. Detta betyder att HV71 J20 troligen kommer att slippa spelare så som Max Görtz, Joakim Nygård och Wilhelm Westlund.
Frölunda å andra sidan kommer att ställas emot ett riktigt starkt MODO som bärs fram utav bland annat Linus Ullmark, Victor Öhman, Gustav Possler, Robert Hägg och möjligtvis även Ludwig Byström. Detta är bara några utav de sammanlagt nio juniorspelarna som har spelat i MODO’s A-lag den gångna säsongen.
Enligt mig så är det ganska klart vilka som är favoriter till att vinna SM-Guldet i år (MODO).
[size=120]Lite statistik inför den kommande semifinalen mot Färjestad.[/size]
HV71 och Färjestad BK spelade både i J20 SuperElit Södra. HV71 slutade där på en tredje plats (60p) medan Färjestad slutade på en fjärde plats (53p). Båda lagen gick vidare till J20 SuperElit Top 10. Efter 18 tuffa matcher så slutade HV71 på en andra plats (33p) medan Färjestad knep fjärdeplatsen (31p). Lagen har möt varandra fem gånger under den gångna säsongen. HV71 har vunnit fyra utav dessa möten, varav två på straffar. Målskillnaden på dessa fem matcher är 15-10 till favör för HV71.
Semifinalen är det match 1 eller 2 som HV spelar i?

Semifinalen är det match 1 eller 2 som HV spelar i?
En match
bekräftat, kaffebönornas J20 blir motståndare i semin