Skit, kommer inte kunna se hela matchen, får dra efter två perrar.
Sorry till er som hoppats få rapport från tredje..
Skit, kommer inte kunna se hela matchen, får dra efter två perrar.
Sorry till er som hoppats få rapport från tredje..
Yes, det du kikade på @Diabolics var U16. Finns en Alfred Noren (född 11) i U16 men killen jag syftade på tidigare är en herre som heter Alfred Norden (född 09) och som spelar J18/J20.
Förövrigt så drar de flesta junior- och ungdomsserier igång kommande vecka/början av september.
J20 4/6: Tingsryd - Borta (19:00)
J18 6/9: Olofström - Borta (14:00)
U16: 18/9: Malmö - Hemma (19:00)
Innan dess så lirar U16 den vassa DIF Elitcupen mellan den 11-13 september. Brukar vara ganska bra fart på dom matcherna.
Tredjeperren var inget bra… 4-0 till fisklunda och en väldigt dålig domare enligt min dotter…
Så är det när du inte är där och styr upp publikstödet, bara att boka Garden för alla 26 hemma.
och inget smitande inför tredjeperioder.
Isak Alvudd
Ser ju hur fin ut som helst!
En ny liten Teden på G uppåt va?
Han kommer bli bra, haft förmånen att följa honom sedan vapenvallen. Lyckas inte han så vet jag inte vad som krävs.
@Jompii
Förlåt att jag slänger frågor hela tiden. Men din input är ju nästan alltid lysande…
Alexander Thunblom i J-20.
Kollade hans två baljor idag. Är det en ny HP på G i leden? Bra nyp i det ena avslutet där.
Värt att notera att Oscar Pöyliö gjorde 1+2 igår (mot Tingsryd för visso). Han spelade U17 landslaget utan någon märkvärdig poängskörd vilket får mig att tro att han är bättre defensivt än offensivt dessutom! Kan vara någon att låna in när laget går sönder ![]()
Riktigt riktigt fint skott iaf ![]()
Nja finns absolut likheter. Alexander är väl lite mer allround och “tung” än HP men visst är det ingen tvekan om att det är hans avslut som är hans stora uppsida. Han är väldigt duktig på att hitta öppna ytor, både som framspelare och avslutare.
Överlag så har HV71’s juniorlag väldigt många intressanta utespelare.
Hoppas nya styrelsen kan vara med och påverka så dessa juniorer behandlas värdigt.
Juniorerna är vårat framtidshopp just nu, spelare vi kan bygga en stomme runt. En stomme som just nu är obefintlig.
Absolut. Kollar man på årets trupper i U16, U18 och U20 så har man, enligt mig, en av de bättre uppställningarna sett till åtminstone de tio senaste åren. Hade man lagt alla kort rätt så hade det dessutom sett ännu bättre ut (man har “slarvat” bort några vassa talanger). Gäller nu som du säger att förvalta detta och där hoppas jag att Liljander kan vara en viktig kugge. Säga vad man vill om Björn men när det gäller yngre spelare/ungdomar så har han erfarenhetsmässigt varit duktig.
U20 vann för övrigt seriepremiären mot Tingsryd, i fredags, ganska enkelt med 5-0. U18 drog igång serien idag med en övertygande 7-2 seger borta mot Olofström. Ganska skönt att börja serierna med två ganska enkla matcher.
Å här vart Isak Alvudd i farten igen.
Ser ju hur skön ut som helst.
Inne på minst 3 framåt.
Junior ser väl helt ok ut med tanke på det man har. ”Problemet” är väl snarare det man inte har. Man har bommat att få till sig flera av de lovande unga talangerna i närområdet, som har valt att gå till bl a FHC, LHC och inte minst VLHC, istället.
Här behöver HV återigen bli det ”naturliga” valet.
Men jag vet att det har nått ledningens nivå att man har ”slarvat” bort både ev importer men framförallt in house-spelare de senaste åren, som man nu tar krafttag för att rätta till. Och det är ju positivt, även om det förmodligen kommer att ta lite tid.
Men vad ska konkret till då? Att herrlaget reder säsongen utan kval, att man får en känsla av att HV är på g igen? För jag tror att vi att förstår att den dagliga helheten är vital och avgörande för de val som vill göra och hur det påverkar mig som individ.
En sak att det når ledningen, det ska utföras i praktiken också. Äger Liljander denna fråga?
U20 förlust mot Södertälje igår! Någon som såg matchen?
Vinst för J20 mot LHC med 2-1 på bortaplan idag. Mycket mycket bra.