Tråden om: Kinnarps Arena!

Hyfsat tryck idag i arenan! Härligt att vi får ropa efternamnen själva igen nu, lät riktigt bra idag (från arenan iallafall) :smiley:

Någon som har en susning om man ser hela planen om man sitter på rad 3 sektion C?

Tänkte på när Örebro gjorde mål senast så sjöng de “De är vi som är Örebro”,
vi har väl ingen riktig sådan numera jämfört med 2008 då vi alltid sjöng Seven Nation Army hymnen när det blev mål.
Skulle ju va rätt coolt att få hela arenan att sjunga något liknande efter varje mål igen, t.ex “ÅÅÅÅ SÅ GÖR VI MÅL IGEN” om ni vet vilken jag menar.

Dessutom undrar jag vilken den nya introlåten är? Var så lågt vid introt på hemmapremiären (bra det iallafall så man hörde NBS) :smiley:

Är det bara ja som tycker att HV’s intro är kasst iår? Då menar jag alltså de sekunder innan och när de glider in på planen. HV låten passar verkligen inte enligt mig där. En låt som jag skulle tycka vara perfekt är Nero - Etude (1.25 in i låten) , lite mer ös och mer taggande…

Tycker HV-låten är perfekt! Ska inte vara någon trance/dance/electro-skit på introt imo.

Har man köpt ljudsystem för 50 miljoner så tycker jag det borde användas… Nej men HV-Låten är inte taggande, inget tryck direkt…

Jag upphäver nu eran talan. Vill ni lyssna på trance och samtidigt kolla på hockey så kan ni dra till O´learys.

Cruts låt är ju den bästa låten att åka in till, mycket historia där.

Det är publiken som ska skapa tryck i ett intro. Inte untz untz i högtalarna!

Någon annan än jag som tycker att måltutan som används just nu känns lite mesig?

Definitivt, hörs knappt. Skulle ha den man hade innan (som Växjö och FBK använder just nu). Tycker även Malmös är ganska bra.

Den känns riktigt slö. Dessutom: vad är grejen med att helt tagit och kopierat över Chicagos “mål-låt” till vår egen?

Har andra arenor mikrofoner utplacerade längst sargen eller har Kinnarps dåliga sådana?
Nu senast i malmö hörde man betydligt mer ljud från spelet på isen.

Hur bra ser man från Rad 3?.. plexi och bås ivägen?

Svagt minne av att jag suttit där under HV-Dagen utan större problem, förvisso är jag 1.92 lång så de gör nog sitt.