Tråden om: Kinnarps Arena!

Tjena, den nya intro-låten är riktigt go. Jag undrar bara lite snabbt ifall någon vet namnet på den! Då menar jag inte Mellow som kommer på kort efter att spelarna har kommit in.

Menar du Madeon - Icarus ?

youtube.com/watch?v=XHs99iVpnXU

Personligen fattar jag inte låtvalet. Omöjlig att klappa med i. Självmål :slight_smile:

Hur kommer det sig att speakern börjat ropa efternamnet vid line up och mål??
Går det inte snacka med HV om det?

Vad jag har fattat så är det många som retar sig på det.

Speakern Jan “janne” Sundberg har fått nya direktiv vad jag har hört.

Kanske ska vara så att det ska vara lika på alla arenor. Regler och grejer

Hade hellre sett att speakern säger förnamn sen skriker publiken efternamn så gör man det 3 gånger.

Helvete vad fånigt om det är så!

Det har jag väldigt svårt att tro. Om så skulle vara fallet så borde ju alla även vara tvungna att använda sig utav samma låtar samt samma layout på introbilderna. Kanske dags att mejla HV71 och klaga lite?

Det tycker jag. Det drar ner stämmningen i hallen under introt.

Nu har fått ett svar.
HV tycker att klacken sköter ropningen dåligt och har valt att själva säga namnet.
Detta enligt NBS facebooksida.

Dom skulle ju kunna “puffa” för detta innan match. T.ex 15 minuter innan introt så kan dom förklara för alla att de gärna får ropa ut efternamnen på spelarna under linupen och vid mål. Skulle nog underlätta en hel del.

Wengel har ju “puffat” för detta i flertalet matcher, “kom igen nu kinnarps arena, nu vill jag att ALLA skriker ut efternamnet på spelaren”

Okej, my bad

Är det något fel på Hvs biljettsida eller har det sålts otroligt många biljetter redan idag?

Matcherna mot lag som FBK, LHC, FHC brukar i regel säljas slut ganska snabbt

Men gick t.ex till Hv71-AIK i Kinnarps 4 januari och kollade hur många som var sålda, i stort sett lika många där!

Hela SHL har för kommande säsong bytt biljettleverantör och sker nu från lagens hemsida.
HV lär nu spara en slant då ticnet är fimpade.
Helt rätt tycker jag.

Det har jag märkt, syftade mer på att varje match som finns än så länge verkar ha samma “mönster” av vilka stolar som är lediga. :wink:

Och jag råkar ha ett presentkort på 300 kr på ticnet som skulle användas till en hockeybiljett, tajmingen kunde inte ha varit bättre :imp: :imp: