Lite väl många som tycker att de är smartare än alla andra.
Men men, onlineforum i ett nötskal.
Lite väl många som tycker att de är smartare än alla andra.
Men men, onlineforum i ett nötskal.
Jasså? Du är mer än välkommen att lägga fram exempel på detta i DM…
För i helvete.
Jag lade ut en lång text om VARFÖR DET INTE ÄR LIKADANT FÖR AB ELLER JD. Läser du inte det jag skriver? Klart som fan du blir kritiserad när du gnäller om sådant jag lagt ut text om, till dig, precis innan
Om du nu skall gnälla på allt i alla trådar, försök iallafall ha någon jävla argumentation.
Att gnälla på allt och sedan försöka komma undan med: “ställerr bara frågor” det kalls jaqing off och är skäl för tokbann.
Jösses! Ta och sov lite!
Det skall jag göra alldeles snart, ty tidigt flyg imorgon. Men du borde gå igenom diskussionen ovan och begrunda. Jag ville veta hur du tyckte och tänkte i frågan. Jag lägger ut mina tankar. Det enda du gör är att skriva att någon annan hade bra tanker, men de var inte i närheten av något som beskrev situationen, bara en upprapning av vad du skrev, dvs: “man borde kunna se en utveckling av målvakterna på kort tid”.
Hur då undrar jag? Vari ligger jag fel i min utläggning, enligt dig? Vad är det av det jag skriver som låter osannolikt? Varför skall det kunna gå fortare med målisarnas utveckling, med större steg, än som jag beskriver det?
Om du inte håller med, då behöver du ha en tanke om hur det borde vara istället? Eller? Annars är det ju bara killgissningar.
För att återgå till sakfrågan så är det givetvis så att vi utan insikt i hur Gistedt arbetar inte har speciellt mycket mer än siffror och resultat att luta oss emot så det är helt enkelt det vi får göra.
Om vi ser tillbaks i tiden så är känslan, precis som redan lyfts, att våra målvakter under Gistedt faktiskt inte utvecklats speciellt mycket. Jag tycker helt klart att det är rimligt att kritik framförs mot den som är ansvarig för det.
Tittar man på andra SHL lag så är inte alls ovanligt att det är en jäkla utveckling på nån som helt plötsligt växer fram till en vägg utan speciellt mycket SHL erfarenhet. Det är det som skapar vinnande lag och det har inte skett hos oss. Varför inte är en relevant fråga och det är relevant att diskutera detta i Gistedts tråd.
Ser inte varför vi nödvändigtvis måste ha alla svaren för att få vädra kritiken. Men om ni vill ha ett förslag så är det att sparka Gistedt och anställa en bättre målvaktstränare då.
Man måste inte ha svaren för att förs fram en åsikt. Men har man en åsikt så borde det ju finnas en bakomliggande analys. Den behöver ju komma fram. Som den du gjorde ovan om att andra målvakter tar steg. För då har man något att tänka till om och ta till sig eller argumentera emot.
Så ja, andra målvakter har tagit steg men har de redan tidigare fått chansen och inte tagit den, som våra målisar? (Ej gliff).
För jag håller fast vid min “det går inte lära gamla hundar”-tes. Dvs att målvaktstränaren inte kan göra mer än att flytta nålen ytterst lite från där skicklighets-medlet ligger. Dock finns det säkert målisar som har mycket mer i sig, där en bra tränare kan lyfta fram den kapacitet som finns.
Jag menar på att våra målisar har för låg medelnivå från start och att det inte finns kapacitet för en mycket högre nivå, oavsett tränare.
Detta är min analys. Mina tankar. Jag blir jättegärna utmanad av andra tankar.
Tror en grej kan vara också att vi har varit ett bottenlag i flera år. Vi får ta bottenskrapet, det bästa går till andra klubbar. Vi plockar tillbaka Hugo, trots att hans insatser i Hv tidigare är direkt svaga, det gick heller inget vidare borta i Nordamerika. Dichow plockades från Frölunda som tredjekeeper. Han var ett lyckokast förra säsongen. Men ändå naivt att tro att han ska hålla som förstamålvakt under en hel säsong. Vi hade behövt en ordentligt bra målvakt från början. Dichow tex hade kunnat ta andraspaden. Det är att gambla ordentligt med att sätta två så pass oprövade och osäkra målvakter att inleda säsongen med. Svårt o säga om Gistedt är bra eller inte. Tror inte det har så mycket med hans kunskap o göra faktiskt. Våra målvakter är för dåliga.
Intressant, sen tror jag ju inte att Joni Ortio var en bottenlagsvärvning, men det är klart att det kan finnas andra faktorer.
Ortio hade man nog mycket större förhoppningar på. Det var nog som du säger en ganska bra värvning, iaf på papper. Tyvärr har vi haft problem med målvakter ända sen 2017 egentligen, tycker jag.
Under Ortios tid i laget var det en ständig diskussion på forumet om det var han som gjorde försvaret dåligt eller om det var försvaret som gjorde honom dålig. Jag tror aldrig det blev någon konsensus i frågan.
Jag tror absolut att det var något mellanting där.