Det har skett stora förändringar i målvaktsspelet de senaste åren. Sedan har du alla grunder man ska se till att hålla koll på som HV missat de senaste tio åren. Placering av skridsko innanför stolpe när pucken är bakom mål, huvud lutat mot axel för att täcka första stolpen i vissa vinklar etc.
Så rehab, matchplanering, rörelseträning, positionsspel, styrketräning och scoutning borde ingå.
All statistik talar ju emot honom… är mycket tveksam till detta. Enda anledningen jag ser att ha kvar honom är om våra målvakter verkligen trivs tillsammans med Joel
Samma här. Återigen, jag tror inte vi är i ett läge där vi kan välja och vraka bland lediga tränare. Det ska finnas en vilja att vara en del av HV71 också.
Vi behöver nog upp, eller givet det. Men på en nivå där vi reder minst en säsong utan varken kval eller allmänt kaos runt om och i föreningen. Då tror jag vi kan börja förhandla på riktigt igen.
Svårt att veta hur mycket vår huvudtränare lagt sig i upplägg och målvaktsval. Vill inte ursäkta alla med Blomman, Gistedt har förmodligen gjort ligans sämsta jobb resultatmässigt men ett år innebär ju att vi kan kontraktera en ny när som helst och påbörja nästa rekrytering redan nu.
“Förläng och släng” är en klassisk HV-metod.
Jag väljer glaset halvfullt och tänker att eftersom förlängningen är en säsong så tänker man göra förändring på sikt, men vill inte göra det just nu, när så många andra delar ska bytas ut på ledarsidan. Förhoppningen blir då alltså att det kommer ske inför nästa säsong.
Går inte in på glaset halvtomt-alternativet, men det är givetvis bra mycket sämre, och dessvärre ganska verklighetstroget, om man känner HV rätt.