Tråden om NBS Tifo gruppen

Skickade en slant. Klart vi ska ha Sveriges bästa tifo!

2 gillningar

Tror jag är trög, men vem är det som var på tifot igår?

1 gillning

Jag har också funderat. Tycker mig se Emil Andrae, men det känns kanske ologiskt?

1 gillning

Det var Emil. Såg rätt uppenbart ut bakifrån

1 gillning

Ja, jag tyckte det såg ut som han. Trevligt!

Fantastiskt tifo igår. Så se till att stötta dessa hjältar för nya fantastiska tifon!

4 gillningar

Nu är det dags att dra igång ett djävulusiskt drag i ladan!
Det är tamejfan framtiden som kommer att avgöras, klubbens existens står på spel!!
Jag har inget som helst med ståplats eller tifo att göra men bidrar genom swish.

Förövrigt ej slutsålt inför fredag!
KÖP KÖP KÖP!
Sen är det bara att göra följande:

  • Har du en “Klapp-maskin” i garaget? Då är det dags att börja producera!
  • Inhandla strepsil för att börja marinera mandlarna!
  • Konsumera Ölbärs för att stärka nerverna!
  • Ta fram varendra souvenir som har inhandlats genom åren.
  • Sparka Nubben!
  • För nu åker vi…!

Bidra med en slant
Är du intresserad av att skänka pengar till Tifo-Gruppen så är det naturligtvis tacksamt. Se alternativ nedan.

PG-nr: 943979-5 med meddelande “Tifo”.
Swish: 123 669 23 05, markera med ”Tifo”.

8 gillningar

Mycket bra initiativ. Swishade en slant

1 gillning

På fredag får vi se Crut på isen med Håå Vee-låten.

Det om något är HV71 för mig. Jag växte upp med denna låt och den kommer för alltid vara bäst av dem alla. Låten gör sig bäst under under vårens varma dagar när det vankas slutspel i Jönköping, och all time high är ju när HV71 vunnit SM-Guld. Då kan jag spela låten på repeat. Jag gillar också att den är populär i hockeysverige.

Nu gör det mest ont när låten spelas för att HV betyder så mkt. vi är värda att få njuta av den likt ovan beskrivning.

Nu blev detta väl off topic men kunde inte låta bli. Men vi som är i HG på fredag hjälp HV71 att skapa en magisk stämning, likt Pettan sa i sitt tacktal vid tröjhisningen. När det vankas slutspel så blir ni som tigrar.

3 gillningar

Jag älskar låten, även om jag ibland kan känna att vi borde spara den till lite mer speciella tillfällen, typ slutspel/kval/särskilda matcher för att inte slita ut den

Dock är jag lite vidskeplig när det kommer till specialarrangemang inför nedsläpp. Tröjhissningar, särskilda gratulationer eller för den delen ett live-band tar extra tid och blir lite fokusförskjutning. Livrädd att det ska påverka negativt…

Avd: Nervvrak :sunglasses:

1 gillning

Ett litet poddtips. Sanny & Svensson pratar om banderollen 32 min in i avsnitt 184 skynda och fynda.

2 gillningar