Tråden Om: (NHL 15 SPEL)

Tänkte se om det finns intresse för en tråd om spelet NHL 15 där vi kan diskutera spelare i spelet mm!

Jag har nyligen börjat lira detta men kan inte hitta vissa spelare som

Kevin Fiala
Mattias Tedenby
Martin Thörnberg

Det känns fel att dom inte finns med i HV71s upplaga på NHL som dom borde. Man kan givetvis byta till sig dessa om det inte vore för att dom inte verkar finnas med i spelet alls av någon anledning? någon som vet varför och om man kan få tag på dem på nåt sätt om de finns?
Lurar även på om någon vet om William Karlsson finns med då jag inte hittat honom heller i något av lagen i NHL,AHL.

Martin Thörnberg lirar ju i KHL så det är ju inte så konstigt. Har du uppdaterat laguppställningarna? Fiala finns iaf för mig i mitt GM-läge med Nashville, dock listad som en tjeck… :unamused:

Hehe, Jo det har du rätt i att det är inte så konstigt att Martin inte finns med i HV71, Menade mer att var man får tag i de som inte är med och dom som jag vill ha i mitt HV71 :slight_smile: Okej ska kika lite mer kring Fiala. KHL finns inte med som liga i spelet av någon anledning :frowning: Så frågan är hur man får tag i Thörna om det går? Wille, Fiala och Tedenby känns ju som det borde gå få tag i. Ska se om jag hittar nån update-knapp någonstans.

I Options ska man kunna uppdatera laguppställningarna (roster update). Är rätt säker på att spelarna kommer dyka upp då.

Tror att KHL aldrig varit med i NHL-spel då EA Sports inte har licens att ha med KHL i spelen. Vill minnas att det man får göra då är att skapa spelaren själv alternativt ladda ner en icke-officiel roster-update där spelaren i fråga är med då folk kan göra egna och ladda upp. Så var det iallafall förr i tiden, vet inte hur det är i NHL 15 då jag inte köpt det. :slight_smile:

Nån mer som lirar HUT?

Har hittat lite spelare nu :slight_smile:
Men Thörna blir nog svårt att få tag i :frowning:
Det som är lite trist är när man lirar Hockey ultimate challenge tror jag det hette, är att man kan inte ha HV-spelare i laget om man vill vinna matcher. Det finns ingen som är tillräckligt bra att jämföra med NHL-proffsen :frowning:
Man kan förvisso boosta dem för ett visst antal matcher men det blir så dyrt att hålla boosten uppe. Tedenby är bara rankad som 74 tror jag att jämföra med Jesper fast som är 84. Dessutom tycker jag att han borde vara mycket snabbare på skridskorna än han är. Alltså Tedenby.

Nä får nog hålla mig till NHL-lag nu i början för att avancera ordentligt i divisionerna och sen när jag har tillräckligt med coins ska jag boosta min HV-spelare och lira dem istället :slight_smile: