Calgary vann mot Minnesota, det är bra.
Ikväll ska jag se på Ottawa - Philadelphia, hoppas Ottawa tar den. Calgary spelar (mot San Jose för den som undrar) men tyvärr är det för sent, annars skulle jag helst ha sett den matchen. Bra att man kan se på NHL-matcher även om man är i ett annat land, gillar det.
Carolina - New Jersey kl 21 idag
Jävlar vilket drag i Montreal !!
Värre liv på läktarna än det mesta jag sett i NHL
Man slåss till och med in i båset - det är ett jävla liv och publiken sjunger mer än i europeisk fotboll
Blir snart Montreal-frälst och byter NHL-lag om detta fortsätter. New Jersey - Carolina kändes dött i jämförelse ..
Haha fighten i båset mellan wilson och andersson (?)var ju guld, värre än när win våldgästade modos bänk och svingade rundkrokar .Tror de två kommer att ha lite att prata om nästa match också.
Tränarna fick hoppa över bänken för att inte bli mosade
Grym vändning av Winnipeg i game 7 mot St.Louis!
Fan!
Hade Brett Hull varit med så….
Brett Hull, en spelare man saknar. Känns som han gjorde mål varje match
Vilka lag från Kanada är kvar? Bryr mig inte om de från USA
Grymt sur jag blev när kvitteringen satt med 1 sek kvar, st louis hade ju pucken flera ggr och chans att såväl rensa som att låsa pucken bakom mål med sekunder kvar, istället blev det ett halvhjärtat rensningförsök genom en skog av motståndare som givetvis misslyckades. Liknande uselt försvarsspel föregick även 2-3 målet förövrigt.
Jag fattar inte att spelare inte försöker låsa puck vid sargen oftare när tiden nästan är ute.
Både mitt favoritlag ottawa och st louis som jag sympatiserar med ute alltså. Nu håller jag på dallas.
Winnipeg, Toronto och Edmonton
Tack, då finns det en viss sannolikhet att det kan bli bra. Här står det lite om det på en kanadensisk sportsida.
Ändå missar de allra bästa kanadensarna att gå vidare även i år. Habs.
Det hade varit häftigt att se Toronto eller Montreal ta hem hela skiten.
Enligt Aftonbladet är Edmonton i konferensfinal
Är det någon som kan förklara vad en konferensfinal är för jag vet inte. Det är så bra när kanadensiska lag går vidare.
Det innnebär att man vinner sin sida.
NHL är uppdelat i Eastern och Western Conferens med underliggande divisioner anpassat geografiskt. Varje conferens har ett ”eget” slutspel. Vinnarna där möter varandra i Stanley Cup final.
Golf för mentalpatienter?
Edmonton är i final i Stanley cup
Hoppas Edmonton tar hem det hela, det var längesedan ett lag från Kanada vann.